Vaikuttaako valoisuus unirytmiinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sipsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sipsi"

Vieras
Minulla vaikuttaa. Illalla ei uni tule, kun täällä on aivan valoisaa; hyvin voisi mennä pihalle vaikka lueskelemaan :) Nukkumaanmeno venyy, ja aamulla olisi aikainen herätys, ja silloin kyllä väsyttää niin valtavasti.

Edes pimennysverho ei auta :(

Tavallaan se hämää, kunnes siihen tottuu. Elimistö ei jotenkin vaan tajua, että on tosi myöhä, kun vasta selvittiin kaamoksesta.

Ei meillä tarvi valoja nytkään, jos säleverhot on edes vähän auki. Lastenhuoneissa on pimennysverhot. Nukkuvat noin tunnin pidempään, kun verhot on kiinni...

Ulkona on ihan valoisaa.

Ei sitten laisinkaan. Voin mennä nukkumaan jopa valot päällä. :D

Miehelle tosin on kesä kamalaa aikaa, ku hän on herkkä valolle...
Nyt hankittiin pimennys verhot halvalla cittarist ja saa mieskin nukkua kunnolla pilkko pimeessä - minun mielestä nyt taas on liian pimeetä makkarissa, mutta noh oh well.. :whistle:

Kiva tietää, etten ole ainoa :) Kesän lapsena rakastan kesäaikaa, mutta kesästäkin ihan eniten elokuuta - pimeät lämpimät illat :heart: Tämä alkukesä vihreyksineen ja luonnon heräämisineen on ihanaa aikaa - mutta tuo valoisuus...

[QUOTE="Minna";26478288]Jouluvalot tulee sammuttaa yöksi. Kyse on ihan paloturvallisuudesta.[/QUOTE]

Ainakin tässä naapurustossa jouluvalot palaa 24/7. Aloittavat marraskuussa ja jotkut jatkaa maaliskuuhun saakka. Samoin muistan omasta lapsuudestani, että ne nimenomaan yöllä pidettiin päällä. Eihän niitä valoja edes päivällä huomaa, ku on valoisaa..

Nyt hankittiin pimennys verhot halvalla cittarist ja saa mieskin nukkua kunnolla pilkko pimeessä - minun mielestä nyt taas on liian pimeetä makkarissa, mutta noh oh well.. :whistle:

sama juttu minulla, voin nukkua valot päällä tai auringon paisteessa, ei haittaa valoisuus ollenkaan, mutta se pimeys kyllä haittaa, jos olen yksin kotona.

Elokuun samettisen sinisenmustat ja lämpimät yöt ovat parasta.
Ja etelässä oloa rakastan juurikin siksi, että yöt ovat pimeitä. Oma lumovoimansa on kesän valolla, ja illoilla, kun valo vaan yhä leikkii pihanurmella, mutta niin pimeäksi ei huoneita saa, etteikö valo yöuniin vaikuttaisi.

[QUOTE="vieras";26478310]sama juttu minulla, voin nukkua valot päällä tai auringon paisteessa, ei haittaa valoisuus ollenkaan, mutta se pimeys kyllä haittaa, jos olen yksin kotona.[/QUOTE]

Sama juttu. Yksin ei oo kiva nukkua pilkko pimeessä. :/

On se jännä miten jotkut eivät vois nukahtaa aurinkoa ottaessaan. Mies tossa tokaskin yks päivä, ettei tulis kuuloonkaan, että nukahtais, kun aurinko porottais. Meitä on nii moneen eri junaan joo-oh. :D

Elokuun samettisen sinisenmustat ja lämpimät yöt ovat parasta.
Ja etelässä oloa rakastan juurikin siksi, että yöt ovat pimeitä. Oma lumovoimansa on kesän valolla, ja illoilla, kun valo vaan yhä leikkii pihanurmella, mutta niin pimeäksi ei huoneita saa, etteikö valo yöuniin vaikuttaisi.

Hankkikaa pimennysverhot ni saat huoneen yhtä pimeäks, mitä on talvella - ellet jopa pimeämmäksi. Meillä ainakin on nyt ärsyttävän pimeetä, ku kolmet pimennysverhot ovat (osittain päällekkäinki) makkaris. Nyt on kirjaimellisesti pimeä makuuhuone. Aivan liian pimeä. ><

Voi kun oon kateellinen :) Ja juu ne sirkuttaa sen kakskymmentä mun ikkunan vieressä ja sitä sinfoniaa :(

Haha sun pitäis muuttaa jonnekki keskelle kaupunkii, missä ei oo metsää vieressä. ;) Me kun myös asutaan juur metsän vieres ni kyl kuuluu lintujen laulut suoraa makkariin, mutta niitten laulu + autojen ääni sekä metron ääni on meidän korviin kaunista tuutulaulua. :D Myös kun sataa niin silloin on myös ihana nukahtaa.<3 Mutta täällä sataa aivan liian harvoin kunnolla. :/

Nukun aina eteisen valo päällä ja partsilla valot.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkää pimeässä;26478393:
Nukun aina eteisen valo päällä ja partsilla valot.

Meillä partsi on olohuonees ni ei paljoo se valo näy makkariin.
Vessan valo on meillä kyllä sitten päällä yöt aina.
Varsinkin nyt, kun tulee siellä ravattua 1-2krt yön aikana. :/

[QUOTE="sipsi";26478291]Kiva tietää, etten ole ainoa :) Kesän lapsena rakastan kesäaikaa, mutta kesästäkin ihan eniten elokuuta - pimeät lämpimät illat :heart: Tämä alkukesä vihreyksineen ja luonnon heräämisineen on ihanaa aikaa - mutta tuo valoisuus...[/QUOTE]

Ot, jännää muuten kun olen mieltänyt itseni vähän niin kuin syysihmiseksi, koska mäkin tykkään eniten elokuusta. Ja jotenkin siis ajattelen sen jo olevan syksyä... :D Tai ainakin elokuun loppupuolen. Samoin en ajattele että olisi enää alkukesä, onhan ensi viikolla jo juhannus eli keskikesän juhla. Mut mä miellän muutenkin vuodenajat ehkä vähän hassusti, ihmettelen aina jos joku kertoo pitävänsä keväästä, ja minä miellän kevääksi maalis-huhtikuun ja ainakin meillä päin on silloin vielä lunta/sohjoa maassa ja koirankakka haisee, enkä voi käsittää miten joku siitä pitäisi... :D

Alkuperäiseen aiheeseen, ei vaikuta hirveästi unirytmiin, saan unta kyllä vaikka keskipäivällä verhot auki. Mutta ehkä sillä tavalla vaikuttaa, että tuntuu että vuorokaudessa riittää vähän vähäisempi unimäärä kuin joskus sydäntalvella (jolloin saatoin nukkua helposti puolet vuorokaudesta...)

Haha sun pitäis muuttaa jonnekki keskelle kaupunkii, missä ei oo metsää vieressä. ;) Me kun myös asutaan juur metsän vieres ni kyl kuuluu lintujen laulut suoraa makkariin, mutta niitten laulu + autojen ääni sekä metron ääni on meidän korviin kaunista tuutulaulua. :D Myös kun sataa niin silloin on myös ihana nukahtaa.<3 Mutta täällä sataa aivan liian harvoin kunnolla. :/

Itse asiassa mä asun kaupungissa :) Täälläkin on puita jos et tiennyt :D

Yhteistyössä