Vaimoni eroamassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin,vaimollesi on iskenyt nyt kriisi siitä kun ei ole ollut kuin vain se yksi mies..sun täytyy päästää irti.olen varma,siis aivan varma et kun päästät irti,ennen pitkää vaimosi palaa luoksesi kun huomaa kuin hyvä teillä oli yhdessä.
voimia sinulle,kamala,kamala tilanne!!!

Olen todella pahoillani puolestasi. Toivon myös, että vaimosi ymmärtää mitä on menettämässä jos sinut jättää. Puolet avioliitoista kuitenkin päätyy eroon, joten sellaiseenkin on sinun syytä varautua, todennäköisyys on aika iso. Harva ihminen nykymaailmassa ymmärtää, ettei vuosikymmeniä kestävä parisuhde voi olla päivästä toiseen yhtä ilotulitusta. Sinä näyttäisit kuuluvan tähän katoavaan joukkoon. Onnittelut siitä! Uskon myös, että selviät erosta (mikäli sellainen tulee), vaikkakin kovan taistelun kautta. Taistella kannattaa, mutta roikkumaan ei pidä jäädä; jos ei kerran kelpaa niin olkoon ilman!

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja sekaisin:
Heippa,

ihan neuvoja olisi hieno ottaa vastaa onko jollakin käynyt todellakin näin?

Aloitettiin seurusteleen teineinä sinä 16 vuotiaiana ja erottii alettii erottii sitä perus teini meininkiä. No lopulta ikää tuli hieman lisää ja muutettiin yhteen, ja kaikki oli ruusuilla tanssimista ja lopuksi ostettiin yhteinen asunto. Tämän jälkeen päätettiin että hankitaan lapsi ja sen jälkeen tietysti häät.

Nyt kun ollaan naimisissa (alle 6kk) ja yksi lapsi(1,5v) on niin vaimoni on alkanut miettimään eroa koska suhde on liian kaverimainen ja puuttuu sitä intohimo suhteesta.

Miten olette selvinneet tälläisestä kriisistä? Itse olen tehnyt kaikkeni suhteen eteen ja siitä ei vaimoni ole valittanut vaan päinvastoin sanonut että tämä on väärin kun toinen on 110% mukana ja yrittää ja toisen tunteet ovat ihan jotain muuta. En haluaisi menettää tätä suhdetta enkä halua lapseni elämään tälläistä tilannetta.

Olen ehdottanut lääkärillä käyntiä että pääsisi keskusteleen asioista ammattilaisen kanssa mutta kuulemma ei ne osaa auttaa eli kirves on jo niinsanotusti heitetty kaivoon vaimoni osalta. Tuntuu kuin hän ei haluaisi edes yrittää pelastaa liittoamme...

Hei,
Meillä oli "akka lähdössä" pyöreästi vuosi sitten, taustamme ovat vähän erilaiset mutta tunnistan kyllä tuosta hyvinkin paljon tuttuja elementtejä.
heiman kuten joku toinenkin arveli, luulen että tässä on takana herääminen "tässäkö tämä sitten oli" -tunteeseen ja halu irtautua perheenäidin roolista.
Toinen mies ei välttämättä ole kuviossa mukana, mutta tokihan tuo hieman siltä haiskahtaa. Joko siellä on toinen suhde aluillaan tai vähintäänkin puoliskosi miettii mahdollisuutta "kokeilla toista".

Jos tuntuu että kaipaat vertaistukea, tipauta yv tai vaikka meiliä: perheenisa.espoosta@gmail.com

Kuulostaa vähän siltä kun vaimosi olisi masentunut. Myös ehkäisypillerit voi vaikuttaa seksuaaliseen halukkuuteen, jotkut paljonkin. Voi aiheuttaa myös masennusta. (en tiedä syökö vaimosi) Onnellisuus pitää löytää itsestä, sitä ei voi kukaan antaa tai toisen puolesta elää. Ehdottaisin terapiaa, yksin tai yhdessä. Jos ei oman itsensä takia niin lapsen takia.

Mä erosin exästä samoin periaattein. Mentiin kimppaan lukiossa ja oltiin 10v yhdessä, kihloissa ja avoliitossa. Mun puolelta intohimo loppui, oltiin kämppiksiä jne. Ei sille vaan voinut mitään. Joko sitä tuntee toista kohtaan intohimoa tai sitten ei. Lopulta raskastuin toiseen ja jätin exän.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Mä erosin exästä samoin periaattein. Mentiin kimppaan lukiossa ja oltiin 10v yhdessä, kihloissa ja avoliitossa. Mun puolelta intohimo loppui, oltiin kämppiksiä jne. Ei sille vaan voinut mitään. Joko sitä tuntee toista kohtaan intohimoa tai sitten ei. Lopulta raskastuin toiseen ja jätin exän.

Näin tarkemmin tutkimatta vaikuttaa, että nämä "ei sille vaan mitään voi" -kommentit tulee niiltä, jotka ovat luovuttaneet vaivautumatta tekemään töitä suhteen eteen, ja "kyllä se siitä vielä hyväksi muuttuu" -kommentit tulee niiltä, joilla on kokemusta asioiden korjaamisesta...

Voisin vaikka vannoa etta nainen on ihastunut toiseen mieheen (ei valttamatta viela tehnyt mitaan). Oireilu kuullostaa hyvin tutulta, silla ystavapiirissani on ollut monta tallaista tapausta, joko miehen tai naisen puolelta.

Alahan sinäkin pelaamaan peliä eli nyt rupeat panostamaan ulkonäköösi, vaatteisiisi ja tuoksuusi. Et enää huomioi vaimoa ja alat viipyillä omilla reissuillasi. Puhelimen pidät visusti itselläsi ja saat kohtauksen, jos vaimo yrittää koskea siihen.

Yleensä vasta siinä vaiheessa kumppani havahtuu, kun puolisolla olisi muitakin ottajia ja vientiä. Silloin puolison markkina-arvo omissa silmissäkin nousee kummasti. Valitettavasti näin käy usein vasta eron jälkeen ja siitä alkaa kiusaamishelvetti, josta sitten taas lapset kärsivät.

Olen sivusta seurannut, kun serkun vaimo halusi erota. Ero tuli ja mies löysi uuden naisystävän. Siitäkös ex-vaimo pillastui. Surullista.

No niiin tässä on kaikki käynyt selväksi vaimollani siis on toinen ihastus jonka on osa syy eroon. Ei halua enään jatkaa suhdetta koska ei voi tunteillensa mitään. Kaikille vaan kiitosta ja eipä tässä muutaku pakko vaan jaksaa ja pitää lapsi kunnossa...

Kyllä mun intohimot on vienyt tämä pikkulapsiaika (2 kersaa). Kuusi vuotta olen ollut kohtuuttoman väsynyt.
Mutta ero ei kyllä ole käynyt mielessä koskaan, luotan siihen että tulee aika jolloin lapset eivät enää kaipaa mun seuraani näin paljon ja sitä jää mulle ja miehelle enemmän...
Me ollan kyl menty "vanhoina" yhteen, ehkä se vaikuttaa...

Yhteistyössä