Vain äiti kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
2,5-vuotias lapsi on todella kiinni minussa. Isä ei saa auttaa syömisessä, pukemisessa, potalla käymisessä... Isä on aina hoitanut paljon lapsiamme, enkä oikeen tiedä, milloin tilanne on tällaiseksi kääntynyt. Pienempänä äiti oli suosikki, mutta isäkin kävi. Perheessä on muitakin lapsia, eikä äiti ole aina käytettävissä. Miten muilla on asia ratkennut? Muuttaako aika pojasta isäfanin, vai pitäiskö vaan tylysti ottaa linja, että isä hoitaa jotkut asiat vaikka kuinka huudettaisi ja potkittaisi?

molempien vanhempien on kelvattava perustoimintoihin. Meillä samanikäinen poika ja todellakaan ei lähdetä mihinkään valintaralliin. Leikkikaverin meistä saa valita jos ollaan molemmat saapuvilla, mutta iltapalaa tekee ja vaatteet pukee se, kumpi vanhemmille sopii.

Tässä olen tunnin kuunnellut, kun poika huutaa huoneessaan, että äidin vuoro, äiti syöttää. Päätyi sinne iltapalaa syömättä, kun ei suostunut isän kanssa syömään. En todellakaan mene puuttumaan tilanteeseen, mutta tiukkaa tekee...

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;22312746:
Tässä olen tunnin kuunnellut, kun poika huutaa huoneessaan, että äidin vuoro, äiti syöttää. Päätyi sinne iltapalaa syömättä, kun ei suostunut isän kanssa syömään. En todellakaan mene puuttumaan tilanteeseen, mutta tiukkaa tekee...

Ei kai yksin huuda? 2,5 v kyllä oikeasti tarvitsee vielä aikalailla ihan konkreettisesti äitiä(tai isää), yksin ei saa jättää. Ja meillä nyt reilu 3v poika oli pitkään minussa tosi kiinni. Mutta ihan muutaman kuukauden sisällä isistä on tullut suosikki. Nyt sit isi "joutuu" nukuttamishommiin ja minä saan vähän vapaata niistä. Jokainen kolmesta lapsesta on käynyt läpi noi äiti- ja isä-vaiheet ja molemmat on menneet ohi aikanaan. Lapsella on oikeus vanhempansa huomioon ja läheisyyteen. Mikään vaihe ei kestä loputtomiin. Pian on se vaihe kun kumpikaan vanhemmista ei saa mennä edes lähelle.

Yhteistyössä