V
vieras
Vieras
Haluaisin lukea Kaksplus -lehdestä yhden lapsen perheistä. Siis ketkä halusivat ja tekivät vain yhden lapsen ja mikä siihen oli syynä!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:vain yksi täälläkin ja ei tule toista! tässä on ollut ihan riittävästi.melkein 2v huonosi nukuttuja öitä,ja sen 2v 24/7 vain minun hoidettavanani. en todellakaan halua ottaa riskiä päätyä kahden lapsen yh:ksi. onneksi läheisillä sukulaisilla on myös lapsia niin on seuraa.
minä voisin esittää kysymyksen niin päin että miksi kukaan haluaa toista lasta?
Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti jatkossakin:PITÄÄKÖ SIIHENKIN OLLA JOKU SYY.
En toivo lisää lapsia. Ja perhe on kasassa. Meillä on 2 koiraa lapsen lisäksi, eikä ole mitenkään kaivattu toista tai kolmatta lasta. Kädet on ihan täynnä tälläkin kokoonpanolla.
Sisarusten virkaa ajaa kaverit ja serkut lapsella. Serkut tosi läheisiä, jotn ei jää aikuisenakaan orvoksi siinä suhteessa. =0)
Alkuperäinen kirjoittaja mä:vain yksi täälläkin ja ei tule toista! tässä on ollut ihan riittävästi.melkein 2v huonosi nukuttuja öitä,ja sen 2v 24/7 vain minun hoidettavanani. en todellakaan halua ottaa riskiä päätyä kahden lapsen yh:ksi. onneksi läheisillä sukulaisilla on myös lapsia niin on seuraa.
minä voisin esittää kysymyksen niin päin että miksi kukaan haluaa toista lasta?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Haluaisin lukea Kaksplus -lehdestä yhden lapsen perheistä. Siis ketkä halusivat ja tekivät vain yhden lapsen ja mikä siihen oli syynä!!
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Tääkin menee ohi aineen mutta..
Niin, kumma juttu tämä äitiys on. Sillon kun ei ole yhtään lasta ja sanot mielipiteesi johonkin kasvatusasiaan, saat vastahuudon että mitään et voi tietää, koska sinulla ei ole lapsia. Sama juttu yhden lapsen äitinä, sanot mielipiteesi johonkin kasvatusjuttuun, vastaus on lähes sama, eli sinulla on VAIN 1 lapsi, et voi tietää.. Onko 1 lapsen vanhemmat jotenkin ei vanhempia sitten kumminkaan. Sen huomaa jo lauseesta VAIN YKSI LAPSI. Mitenniin vain?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Haluaisin lukea Kaksplus -lehdestä yhden lapsen perheistä. Siis ketkä halusivat ja tekivät vain yhden lapsen ja mikä siihen oli syynä!!
Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Tääkin menee ohi aineen mutta..
Niin, kumma juttu tämä äitiys on. Sillon kun ei ole yhtään lasta ja sanot mielipiteesi johonkin kasvatusasiaan, saat vastahuudon että mitään et voi tietää, koska sinulla ei ole lapsia. Sama juttu yhden lapsen äitinä, sanot mielipiteesi johonkin kasvatusjuttuun, vastaus on lähes sama, eli sinulla on VAIN 1 lapsi, et voi tietää.. Onko 1 lapsen vanhemmat jotenkin ei vanhempia sitten kumminkaan. Sen huomaa jo lauseesta VAIN YKSI LAPSI. Mitenniin vain?
Minulle itselle suurempi muutos oli saada toinen lapsi kuin se ensimmäinen.
Ja yhden lapsen äitinä kuvittelin olevani täydellinen ja ihmettelin kaikennäköistä toisten kasvatuksesta. Nyt en enää jaksa enkä viitsi.
Kyllä se kuitenkin niin on, että jos ei ole yh, ei pysty sanoa, mitä itse tuntisi siinä tilanteessa, jos on vain yksi lapsi, ei pysty tajuta (tai hyvin hyvin harva ihminen on niin empatiakykyinen, että näkee tajuaa muuta kuin sen mitä itse kokee konkreettisesti) mitä on elää kahden tai useamman kanssa, jos ei asu kehitysmaassa ja näe nälkää, ei pysty tajuta sitä, jos ei harjoita tiettyä ammattia, ei pysty tajuta mitä se työ on jne.
Yhden lapsen äitinä elämä on helppoa, aina on aikaa lapselle, ei tarvitse koskaan kokea väsymystä tai riittämättömyyden tunnetta, minkä aiheuttaa kun molemmat tarvitsevat äitiä samaan aikaan.