Väite siitä, että "kun kerran lisäät jotakin nettiin, et saa sitä enää pois" ei pidä paikkaansa. Valitettavasti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tai sitten mä vaan olen maailman paskin googlettaja.

Jos ihminen edes tajuaisi kerrasta ottaa opikseen...mutta kun ei, niin ei. Mulle kävi jo toistamiseen tämä sama juttu...löydän netista ihan huippuherkullisen ruokaohjeen. Ja koska sen tosiaan saa niin näppärästi netistä, en ole sitä minnekään sen kummemmin tallentanut.

Ja kappas keppanaa...nyt, kun haluaisin sen ohjeen esiin kaivaa, sitä ei löydy. Mistään. Ei kovin kiva juttu. Mutta ehkä mä nyt sitten seuraavalla kerralla muistan ottaa sen ohjeen ylös...vaikka ihan perinteisesti kynällä paperille kirjoittaen. Tuolloin ei haittaa, vaikka se poistettaisiin netistä, eikä haittaa sekään, jos kone kaatuu ja kirjanmerkit katoaa (näin kävi muutama viikko sitten...sekään ei ollut kovin kiva juttu).

Jotta sillälailla.

Ei kellään sattuisi olemaan mitään ideaa, miten mä kaivan jostain netin uumenista ruokaohjeen, joka on sieltä poistettu. Onko se nyt todella sitten kadonnut niin, ettei sitä sieltä enää mistään kaivettua saa...vai onko jotain vielä tehtävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja hiljanen työpäivä;30341569:
lisää tunnisteita niin voin leikkiä salapoliisia, t viiteen asti länsäoleva ilman mitään työtä :snotty:

Kyseessä oli risotto-ohje, joka löytyi "sormisuolaa"-sivustolta.

Muistaakseni tuo "sormisuolaa" oli ruoka-aiheinen blogi, mutta aivan varma en ole...se saattoi olla jokin muukin ruoka-aiheinen sivusto, eikä siis blogi. Mutta melko todennäköisesti se oli blogi.

Kesällä ollaan kyllä risottoa syöty, joten ei siitä ihan järettömän pitkää aikaa voi olla, kun se on vielä ollut netissä...mutta nyt sitä ei enää löydy. Ja mä haluan risottoa. Hyvää risottoa. Ja siihen mä tarvitsen tarkat ohjeet. Ja tuolla moiset oli.

Niin, kyllähän sivustot ovat katoavaisia, paitsi jos niiden sisältö on kopioitu jonnekin muualle. Toivottavasti löytyy, usein esim. Kotikokin sivuilla on reseptejä, jotka suoraan kopioitu muilta sivustoilta.

Tiedän tunteen :(
Olin tallettanut puhelimeeni kivoja ruokaohjeita kirjanmerkkeihin. No, vaihdoin puhelinta ja tyhjensin puhelimen uutta omistajaa varten. Enkä tietenkään ottanut yhtäkään reseptiä tai osoitetta talteen. Tyhmä minä.
Tsemppiä etsintään!

Kyseessä oli risotto-ohje, joka löytyi "sormisuolaa"-sivustolta.

Muistaakseni tuo "sormisuolaa" oli ruoka-aiheinen blogi, mutta aivan varma en ole...se saattoi olla jokin muukin ruoka-aiheinen sivusto, eikä siis blogi. Mutta melko todennäköisesti se oli blogi.

Kesällä ollaan kyllä risottoa syöty, joten ei siitä ihan järettömän pitkää aikaa voi olla, kun se on vielä ollut netissä...mutta nyt sitä ei enää löydy. Ja mä haluan risottoa. Hyvää risottoa. Ja siihen mä tarvitsen tarkat ohjeet. Ja tuolla moiset oli.

Mitä muuta siihen tuli kuin riisiä? Siis aboout, liha, kala, kana, kasvis, juusto...? vois auttaa, mut aloitan :D

Noilla vinkeillä ei löydy, mutta hae kuvahakuna "blog risotto" ja katso onko tuttuja kuvia, josko sitä kautta pääsisit kiinni just siihen omaan respaan. Ja tallennat sen sivuston luettavaksi offline-tilassa ;)

Minua on ärsyttänyt, kun olen löytänyt hyviä Jillian Michaelsin kuntotreenejä youtubesta, niin kohta videot on poistettu sieltä. Onneksi niitä on löytynyt vielä muita kautta, mutta pelkään, että häviävät kohta kaikkialta. Pystyyköhän näitä videoita tallentamaan jotenkin omalle koneelle?

Mulla ainakin on kannettavassa sellanen Download youtube, lisäohjelma. Ihan windowsin päivitysvalikossa joskus aikoinaan oli sellainen. Sillä pystyy tallentaa minkä tahansa youtube videon omalle koneelle

Alkuperäinen kirjoittaja ärsy;30341707:
Minua on ärsyttänyt, kun olen löytänyt hyviä Jillian Michaelsin kuntotreenejä youtubesta, niin kohta videot on poistettu sieltä. Onneksi niitä on löytynyt vielä muita kautta, mutta pelkään, että häviävät kohta kaikkialta. Pystyyköhän näitä videoita tallentamaan jotenkin omalle koneelle?

Osta DVD. Varmaan Jillian Michaelsiakin ärsyttää että sen videoita jaetaan ilmaiseksi netissä, kun hänen ois kuitenkin tarkoitus tienata niillä DVD-myyneillä.

No noi Jillianin treenit, mitkä ainakin löyty kesällä Youtubesta, on yleensä kohtalaisen halpoja tilata ihan kotiin dvd:llä. Esim. suosittu 30 day shred maksaa Amazonilla 6 puntaa, siihen tietysti postarit päälle. Toki kaikki ei halua maksaa tai eivät halua dvd-levyjä nurkkiin pyörimään, mutta tuolta noita löytyy edullisesti, jos niitä oikeesti tarvitsee...

Alkuperäinen kirjoittaja hiljainen työpäivä;30341601:
Mitä muuta siihen tuli kuin riisiä? Siis aboout, liha, kala, kana, kasvis, juusto...? vois auttaa, mut aloitan :D

Risottoriisi, sipuli, voi, suola, valkoviini ja juusto...mutta en nyt muista, että mikä juusto.

Lisäksi vettä ja kasvisliemikuutio(ita?). Ehkä mustapippuria...ehkä jotain muutakin, mutta en sitten vaan sitä muista.

Ei mitään lihoja, kanoja, kaloja tms. vaan ihan vain se risotto.

Alkuperäinen kirjoittaja hiljainen työpäivä;30341616:
Millainen oli sivusto, tai millainen kuva risotosta? vinkkejä vailla

*ja tekee mieli risottoa* :p

Banneri oli muistaakseni musta. Muusta en osaa sanoa yhtikäs mitään, koska eksyin sinne googlen kautta, enkä ole sitä sivustoa sen enempiä koskaan selaillut. Tästä syystä en varmaksi muista sitäkään, että onko blogi vai ei.

En muista, että millainen kuva.

Noilla vinkeillä ei löydy, mutta hae kuvahakuna "blog risotto" ja katso onko tuttuja kuvia, josko sitä kautta pääsisit kiinni just siihen omaan respaan. Ja tallennat sen sivuston luettavaksi offline-tilassa ;)

Kokeilin...en muista kuvaa, mutta aikanaan ei mikään näkemäni kuva hälyttänyt kelloja.

Taitaa jäädä se resepti löytymättä. Höh.

Et sitten yhtään muista risoton nimeä? Kerran koin vastaavaa, sillä erotuksella, että mulla piti olla kyseinen respti paperilla, muttei löytynytkään. Eikä löytynyt netistäkään sieltä mistä olisi pitänyt. Sitkeällä googlettamisella löytyi virolaiselta! sivulta! Joku oli kopsannut ohjeen omaan blogiinsa. Jos tuo on noinkin uusi respti, niin luulisi olevan jotain toivoa.

lataayoutube?

Yhteistyössä