Väittämä: Kaikki miehet pettää tilaisuuden tullen. Mitä olette mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Naisten on vaikeaa myöntää sitä ajatusta, että mies tosiaan on valmis pettämään, jos saa siihen tilaisuuden ja on pomminvarmaa, ettei jää kiinni. Aina hoetaan vaan, että ei mun mieheni ja vedotaan hyvään parisuhteeseen.

Mies on luonteeltaan saalistaja ja mieluusti kerää sulkia hattuunsa. Tiedän sen kokemuksesta nuoruudestani, kunka olisivat olleet valmiita heti, jos olisin näyttänyt vihreää valoa.

Sähän nuoruudessasi tapasitkin varmaan suurimman osan miehistä - hah hah!
Parikymppisenä tuli biletettyä ja otos oli aika iso siinä kaupungissa. Tuskinpa siis muuallakaan Suomessa sen kummempia uroksia asusteli.

Kaikki miehet eivät biletä, esim. kristillisissä piireissä hyvin harva. Sieltä löytyy uskollisia, vastuullisia ja sitoutumiskykyisiä miehiä, jotka ajattelevat enemmän ylä- kuin alapäällään. Säälittävää ja surullista että naisena ylpeilet sillä että olet ollut kelvottomien miesten halun kohteena!

Kristilliset piirit? Sieltähän ne hirveimmät(kin) miehet löytyy.

Ja sinulleko nuo piirit ovat niin tuttuja? Saanen epäillä...

Hmmm.. eli seksi on ainoa syy pettämiseen, ts haluaa vierasta naista vaikka omaltakin saisi tarpeeksi seksiä? Ei kaikki miehet ole kiinnostuneita niistä uusista kokemuksista, päinvastoin, oma on tuttu ja turvallinen eikä ole suorituspaineita. Näin ollen päättelen että ei, kaikki miehet eivät petä, vaikka olisivat 100%:n varmoja etteivät jää kiinni. Ja minua henk koht välillä tympii tuo ajatus, että miehet ovat vain jotain seksikoneita... voin kertoa, että on niitäkin miehiä, jotka eivät ole erityisen kiinnostuneita seksistä, kerta viikkoon saunan jälkeen on ihan ok. Ai niin, mutta nehän pettävät ilman muuta, palstan mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Tino:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Naisten on vaikeaa myöntää sitä ajatusta, että mies tosiaan on valmis pettämään, jos saa siihen tilaisuuden ja on pomminvarmaa, ettei jää kiinni. Aina hoetaan vaan, että ei mun mieheni ja vedotaan hyvään parisuhteeseen.

Mies on luonteeltaan saalistaja ja mieluusti kerää sulkia hattuunsa. Tiedän sen kokemuksesta nuoruudestani, kunka olisivat olleet valmiita heti, jos olisin näyttänyt vihreää valoa.

Parikymppisenä tuli biletettyä ja otos oli aika iso siinä kaupungissa. Tuskinpa siis muuallakaan Suomessa sen kummempia uroksia asusteli.

Kaikki miehet eivät biletä, esim. kristillisissä piireissä hyvin harva. Sieltä löytyy uskollisia, vastuullisia ja sitoutumiskykyisiä miehiä, jotka ajattelevat enemmän ylä- kuin alapäällään. Säälittävää ja surullista että naisena ylpeilet sillä että olet ollut kelvottomien miesten halun kohteena!

Kristilliset piirit? Sieltähän ne hirveimmät(kin) miehet löytyy.

Ja sinulleko nuo piirit ovat niin tuttuja? Saanen epäillä...

Valitettavasti on.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Mun täytyy sanoa, että jos mun mies pettäisi mua, mun elämältä romahtaisi pohja pois.
Luotettavampaa ihmistä en eläessä ole tavannut kuin mitä aviomieheni on ja jos luottamus katoaisi ei minulle jäisi enää mitään jäljelle.
Itse kunnioitan avioliittoa niin paljon, että en voisi elää itseni kanssa jos pettäisin.

Minä uskon, että maailmasta löytyy yksiavioisia ihmisiä ja, että harvat loppupeleissä pettää.
Maailma ei vielä ole läpeensä niin paha, etteikö todellinen rakkaus monilla voita.

Niin ja monet ymmärtävät vielä lauseen "älä tee toiselle sitä mitä et halua itsellesikään tehtävän". Empatiakykyäkin vielä joiltakin löytyy.

Asiaa on tutkittu paljon, myös Suomessa. Virhemarginaali on on ollut 2% suuntaansa. Tutkimusten mukaan n. puolet pettää, oli kyseessä nainen tai mies. Finsex-tutkimuksessa(mikä kesti vuosia) pettävien miesten osuus oli hieman suurempi, mitä naisten. Että todellakaan KAIKKI miehet eivät petä, vaan n. puolet, sama pätee naisiin. Jotkut tutkimukset ovat osoittaneet, että jopa nainen pettäisi tänä päivänä enemmän mitä mies. Koskee siis Suomea. Luvuthan ovat luonnollisesti täysin eri jossakin arabimaassa!

Tämän palstan mammat voivat olla levollisin mielin. Heillä luultavasti on semmoinen siippa, että vaikka se kuinka haluaisi pettää niin kumppania siihen touhuun ei löydy.

Asiaa on tutkittu paljon, myös Suomessa. Virhemarginaali on on ollut 2% suuntaansa. Tutkimusten mukaan n. puolet pettää, oli kyseessä nainen tai mies. Finsex-tutkimuksessa(mikä kesti vuosia) pettävien miesten osuus oli hieman suurempi, mitä naisten. Että todellakaan KAIKKI miehet eivät petä, vaan n. puolet, sama pätee naisiin. Jotkut tutkimukset ovat osoittaneet, että jopa nainen pettäisi tänä päivänä enemmän mitä mies. Koskee siis Suomea. Luvuthan ovat luonnollisesti täysin eri jossakin arabimaassa!

Ei mun mies petä. Ei ikinä. Mun mies kuuluu just tuohon uskolliseen puoliskoon. Hän on sanonut mulle niin. Ei hän mua petä :) Mulle riittää hänen sanansa :)

En usko, että pettäminen tapahtuu seksin takia tai siksi, että löytyy joku kauniimpi, rikkaampi, fiksumpi, nuorempi joka huolii toisen oman sänkyynsä. Kyllä se pettäminen on jotain ihan muuta kuin puhdasta panoa. Eivätkä kristityt ole puhtaita synnistä, päinvastoin heidän joukossaan vauvatkin ovat sen tahrimia. En usko pettämisen vähentävän rakkautta tai rikkovan ihmissuhteita.

Vaikk aprikymppisenä biletitkin isossa kaupungissa, et valitettavasti pysty mitenkään sen perusteella näyttämään toteen, että kaikki miehet pettäisivät. Tapasit vain heitä, jotak pettävät. Minunkin miestäni on tullut lukuiset naiset iskemään baarissa, olen joskus huvittuneena taustalla seurannutkin tilannetta, ja mies vain naureskelee heille.. suorastaan säälii heitä. Miehelläni ei ole mitään intressiä kerätä noita sulkia hattuunsa, mikis olisi? Kenelle niitä esittelisi? Jos miehen kaveripiirissä joku alkaisi kehuskella siitä, miten paljon on naisia kaatanut, hänet naurettaisiin ihan lyttyyn tai sitten kummasteltaisiin, mitä ihmettä tämä tyyppi oikein meinaa. Joten kaikella kunnioituksella, usko pois, on olemassa tällaisiakin ihmisiä, miehiä, joita sinäkään et silloin parikymppisenä olisi sänkyysi kaatanut.

Aikaisemmin olisin vastannut että väite ei pidä paikkaansa, mutta nyt petetyn asemassa täytyy sanoa, että ilmeisesti ihan mitä vaan voi tapatua ihan kelle vaan. On kyse niin monista seikoista. Oma mies petti vanhan naispuolisen ystävänsä kanssa ja päästi vanhat teinitunteensa valloilleen. Ikinä en olisi kiltistä ja kaikinpuolin ihanasta avomiehestäni uskonut. Tämä "ystävä" oli todella osannut järjestää hienon ansan, johon mies lankesi. Imartelulla ja ihailulla sai hyvin pönkitettyä miehen ilmeisen heikkoa itsetuntoa. Kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta uskon tuntevani mieheni ja osaan jollain tasolla tajuta syyt tapahtuneeseen, vaikka mikään ei moiseen tekoon koskaan oikeutakaan. Miehellä masennusta ja meillä oli mennyt suhde heikommin lapsen synnyttyä, heikko hetki ja ystävän "lohduttava" olkapää. Miehellä ollut tapahtuneen jälkeen todella suuria itsesyytöksiä, niin että itse on ollut vaikea purkaa omaa ahdistusta tapahtuneen johdosta kun on täytynyt jaksaa toisen vuoksi. Meillä tähän asiaan auttoi kuitenkin avoimuus. Jos mies olisi ollut siitä lajista ettei olisi halunnut asiaa selvittää, olisi suhde jo ohi. Nyt ollaan puhuttu paljon enemmän kuin pitkiin aikoihin ja suhde tuntuu saaneen uuden alun. Minä annoin anteeksi ja rakastan edelleen miestäni, vaikka tämänkin asian näin aiemmin mustavalkoisena. Elämä on ja kaikkea saattaa tapahtua. Pettäjä voi silti olla yhtä hyvin mies kuin nainen. Uskon tosin, että naiset ovat henkisesti vahvempia ja vähemmän vietävissä kuin moni mies.

Uskon että pettämällä pettää viimekädessä itsensä, oman moraalinsa ja arvomaailmansa, siis jos sellaisen omaa.
Itse olen ns. hyvännäköinen mies, jolle tilaisuuksia tarjoutuu ihan jo arjen keskellä paljon. Omaan kuitenkin kristillisen arvomaailman, jonka olen sisäistänyt syvästi ja jonka koen olevan minulle ihmisenä hyväksi. Rakastan vaimoani yli kaiken, on meilläkin ollut vaikeita aikoja, mutta niistä on selvitty tahtomalla rakastaa. En voisi kuvitellakaan pettäväni häntä. En edes tunne viehtymystä naisiin jotka ns. tarjoavat itseään avoimesti. Heiltä puuttuu se luonne, arvomaailma ja sisäinen kauneus joita naisessa arvostan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:

Vaikk aprikymppisenä biletitkin isossa kaupungissa, et valitettavasti pysty mitenkään sen perusteella näyttämään toteen, että kaikki miehet pettäisivät. Tapasit vain heitä, jotak pettävät. Minunkin miestäni on tullut lukuiset naiset iskemään baarissa, olen joskus huvittuneena taustalla seurannutkin tilannetta, ja mies vain naureskelee heille.. suorastaan säälii heitä. Miehelläni ei ole mitään intressiä kerätä noita sulkia hattuunsa, mikis olisi? Kenelle niitä esittelisi? Jos miehen kaveripiirissä joku alkaisi kehuskella siitä, miten paljon on naisia kaatanut, hänet naurettaisiin ihan lyttyyn tai sitten kummasteltaisiin, mitä ihmettä tämä tyyppi oikein meinaa. Joten kaikella kunnioituksella, usko pois, on olemassa tällaisiakin ihmisiä, miehiä, joita sinäkään et silloin parikymppisenä olisi sänkyysi kaatanut.
Kaupungin koosta en puhunut mitään ja sinulle sanon, että kirjoitit juuri tyylipuhtaan puolustuskannalle rynnänneen emännän kommentin.

No voin sanoa että mieheni on luonteeltaan kaikkea muuta ku "saalistaja" ja voin luvata hänen puolestaan että mitään ei tee. Sellanen vauvaan höpsähtäny isi ja KUNNON mies.
Sanokaa mitä sanotte, mutta voin pistää pääni pantiksi.(tilaisuuksia on myös tullut)

Entisestäni en ollut niin varma, vaikka 100%rakastunut olinkin, jotenkin sisimissäni mä mietin että jos se sen tekee, aavistin oikein. Eli kyllä mä väitän näkeväni sen ihmisestä, niinku jokasesta kaverin pettäjämiehestä jonka tiedän, olen jollain tapaa aavistanut mitä tulee käymään.

Kaikki miehet ei petä vaikka tilaisuus tulisikin.

Uskon että pettämällä pettää viimekädessä itsensä, oman moraalinsa ja arvomaailmansa, siis jos sellaisen omaa.
Itse olen ns. hyvännäköinen mies, jolle tilaisuuksia tarjoutuu ihan jo arjen keskellä paljon. Omaan kuitenkin kristillisen arvomaailman, jonka olen sisäistänyt syvästi ja jonka koen olevan minulle ihmisenä hyväksi. Rakastan vaimoani yli kaiken, on meilläkin ollut vaikeita aikoja, mutta niistä on selvitty tahtomalla rakastaa. En voisi kuvitellakaan pettäväni häntä. En edes tunne viehtymystä naisiin jotka ns. tarjoavat itseään avoimesti. Heiltä puuttuu se luonne, arvomaailma ja sisäinen kauneus joita naisessa arvostan.

Älä lässytä siinä. Kukaan ei usko että olet edes mikään mies. Kristillinen arvomaailma. Huorat ja Madonnat. Säästä meitä, oikeasti!

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
En usko, että pettäminen tapahtuu seksin takia tai siksi, että löytyy joku kauniimpi, rikkaampi, fiksumpi, nuorempi joka huolii toisen oman sänkyynsä. Kyllä se pettäminen on jotain ihan muuta kuin puhdasta panoa. Eivätkä kristityt ole puhtaita synnistä, päinvastoin heidän joukossaan vauvatkin ovat sen tahrimia. En usko pettämisen vähentävän rakkautta tai rikkovan ihmissuhteita.

Tai sitten haluat vain uskotella itsellesi noin etkä tiedä todellisesta rakkaudesta mitään.

Voi vaimosi on kultakimpaleen löytäny! :) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
No voin sanoa että mieheni on luonteeltaan kaikkea muuta ku "saalistaja" ja voin luvata hänen puolestaan että mitään ei tee. Sellanen vauvaan höpsähtäny isi ja KUNNON mies.
Sanokaa mitä sanotte, mutta voin pistää pääni pantiksi.(tilaisuuksia on myös tullut)

Entisestäni en ollut niin varma, vaikka 100%rakastunut olinkin, jotenkin sisimissäni mä mietin että jos se sen tekee, aavistin oikein. Eli kyllä mä väitän näkeväni sen ihmisestä, niinku jokasesta kaverin pettäjämiehestä jonka tiedän, olen jollain tapaa aavistanut mitä tulee käymään.

Kuitenkin elämässä voi tapahtua mitä tahansa. Itselläni on myös hyvä ja kunnollinen mies, josta kukaan ei voisi ikinä kuvitella mitään pahaa. Hänellä on myös hyvin jyrkkä moraali pettämisen suhteen, ei usko itsekään, että voisi koskaan niin tehdä. Silti rohkenen väittää, että joskus sekin on vielä mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Kuitenkin elämässä voi tapahtua mitä tahansa. Itselläni on myös hyvä ja kunnollinen mies, josta kukaan ei voisi ikinä kuvitella mitään pahaa. Hänellä on myös hyvin jyrkkä moraali pettämisen suhteen, ei usko itsekään, että voisi koskaan niin tehdä. Silti rohkenen väittää, että joskus sekin on vielä mahdollista.

Hienostipa luotat mieheesi :o

Älä lässytä siinä. Kukaan ei usko että olet edes mikään mies. Kristillinen arvomaailma. Huorat ja Madonnat. Säästä meitä, oikeasti!

Se älähtää johon kalikka kalahtaa...todennäköisesti itse edustat em. naistyyppiä joka huonon itsetunnon omaavana hakee miesten huomiota. Ehkä et ole saanut osaksesi rakkautta, arvostusta ja uskollisuutta ja haluat siksi kieltää niiden arvon. Hienoa että vielä löytyy Tinon kaltaisia miehiä!

Yhteistyössä