Väittelyä ninaTT:n tavasta ilmaista mielipiteensä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiskirätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tiskirätti

Aktiivinen jäsen
23.01.2009
3 112
0
36
Rintamaito on lapselle terveellisintä ravintoa, jopa minä, joka kuopusta imetin vain päivän voin sen myöntää. Imetys on varmasti VAUVAN kannalta parasta, sanoi kuka mitä tahansa.

Perhepeti on VAUVAN kannalta ihanteellinen nukkumismuoto. Vauva kaipaa PAAALJOON läheisyyttä, ja turvautuu äitinsä läsnäoloon myös yöllä.

Noh, tuosta pissattamisesta en juuri osaa mitään sanoa, mutta jos jonkun hermot sitä jaksaa, niin antaa palaa. Varmasti nykyään hyvin ekologinen vaihtoehto.

No, kantoliinailusta tuskin tarvii edes puhua, vauva tykkää olla lähellä äitiään, ja äiti tykkää olla lähellä vauvaa. (Mä en oo kuin rintareppuillut)

Sormiruokailukin on ihan jees, jos vauva kasvaa hyvin, niin en näe mitään syytä sitä arvostella.

Siis mikä tässä nyt on sitten ongelma? Se, että ninaTT tekee näistä kaikkea, ja pitää sitä parhaimpana vaihtoehtona vauvalle? Mäkin pidän näitä hyvänä vaihtoehtona, vaikka en oo kaikkea läheskään samallalailla tehnyt.

Voin kyllä myöntää, että jos olisi joku hyvän äitiyden mittari, niin nina olisi paljon korkeammalla kuin mä, tai moni muu täältä.

MUOKS: Otsikko vaihdettu ketjun tyyliin sopivammaksi

Tällä palstalla olen oppinut ihmettelemään sitä, että tuntevatko ihmiset sitten oikeasti niin vähän sellaisia ihmisiä, jotka imettävät pitkään, harrastavat vaipattomuutta vauvoilla, ovat lapsentahtisia, pitävät lasta lähellä ja niin edelleen. Sama koskee ruokailuja, ja jotain erikoisempien ruoka-aineiden käyttämistä tai kasvissyöntiä.

Täällä kun tulee sellainen olo, että NinaTT on monen mielestä suunnilleen ainoa äiti-ihminen maailmassa, joka tällaisia asioita tekee.

Mulla on ehkä sitten vähän vinoutunut perspektiivi, kun tunnen paljon sellaisia äitejä jotka elävät noin, eikä siinä ole mitään kummallista.

Äh. Ei äitiydessä voi kilpailla. Sitä paitsi jos äiti ei jaksa tehä noita kaikkia, mutta tekee niitä silti ollen kiukkuinen ja vihainen, niin ei se ole hyvä. Eikä kaikki lapsetkaan halua olla liinassa, vaikka äiti kantaa tahtoisi. Tai nukkua ihan vieressä, vaikka äiti tahtoisi lapsen siinä pitää.

Tän olen jo monta kertaa kirjoittanut, että ajattelen monesta asiasta samalla tavalla kuin ninaTT, MUTTA mä hyväksyn sen ettei kaikki muut ajattele samalla tavalla vaan toimii eri tavalla mikä on ihan ok. Ei kaikissa tilanteissa aina päde samat asiat. Eli jos ninaTT heittäisi sen mustavalkoisen ajattelutavan metsään niin sitten kaikki olisi ok.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äh. Ei äitiydessä voi kilpailla.

Niin, se on aika jännä että täällä toisaalta ollaan suomimassa sitä, että äitiydestä on tehty suorituskeskeistä, mutta jo seuraavassa lauseessa saatetaan arvottaa äidit heidän suoritustensa mukaisesti paremmuusjärjestykseen.

Olen täysin samaa mieltä! Itse en ole tehnyt niinkuin ninaTT, mutta meissä on monta muutakin eroa...silti tiedostan kyllä kaiken sen, mikä olisi VAUVAN/LAPSEN kannalta aina se ihanteellisin vaihtoehto. Erittäin ihana asia, jos joku jaksaa mennä kaikessa sen mukaan! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
tämän aloituksen tarkoitus on ?

Ihmetellä, miksi aikuiset ihmiset väittelevät ihan itsestäänselvyyksistä. Nina kun vaan on oikeassa, vaikka sitä ei haluta myöntää.

voiko joku oikeasti olla noin yksinkertainen siis ihan oikeasti tyhmä? Oikeasti fiksu ihminen tietää, että on monta tapaa tehdä aisioita. Eikä vain ja ainoastaan tyrkyttää sitä yhtä tapaa. Saarnata ja meuhkata näiden tapojen puolesta. Olen lukenut muutaman jutun ja aivan oikeasti ei ole yhtä ainoaa totuutta miksi näistä asioista pitää jankuttaa!

Amen.

Lisään listaan, ettei lapsia kannata tehdä kovin lyhyillä aikaväleillä, ettei edellisen kehitys ja äitisuhde kariudu.

Lapset kannattaa myös tehdä alle 30v, jottei äidin ikä ole este luonnolliselle ja hyvälle kasvulle ja kehitykselle, saattaa vanha äiti kuollakkin ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen.

Lisäksi, viinilasi illassa saa äidinkin rentoutumaan ja nukkumaan paremmin sen pyörivän lapsen vieressä, nostattaa maitoakin mukavasti.

Isänhän voi sitten etsiä siittäjäksi, mitä niillä miehillä tekee.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tän olen jo monta kertaa kirjoittanut, että ajattelen monesta asiasta samalla tavalla kuin ninaTT, MUTTA mä hyväksyn sen ettei kaikki muut ajattele samalla tavalla vaan toimii eri tavalla mikä on ihan ok. Ei kaikissa tilanteissa aina päde samat asiat. Eli jos ninaTT heittäisi sen mustavalkoisen ajattelutavan metsään niin sitten kaikki olisi ok.

Miten musta tuntuu, että sä et hyväksy ninaTT:n mielipiteitä ollenkaan. On nekin mielipiteet mielipiteitä, joissa ei ole harmaan sävyjä. Nekin voi hyväksyä.

Miksi aina kiusaatte häntä? Mä olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä, et kantoliina ja perhepeti ja imetys oli hyviä juttuja vauva-aikana. Oli tosi kätevää, kun ekat puoli vuotta ei tarvinnut miettiä vauvan ruokailua sen enempää. Eväät ja ruokailuvälineet mukana joka paikassa. Yöllä oli helppo imettää, kun vauva oli kainalossa. Kantoliina oli tosi kätevä, kun lapsilla pieni ikäero. Esikoinen istui rattaissa ja vauva liinassa. Niin ja kestovaipat säästi meidän perheeltä paljon rahaa ja vauvan iho voi paremmin. Miksi olisi pitänyt toimia toisin? Sen takia, ettei toisille äideille tule paha mieli, koska he eivät ole pystyneet imettämään ja kestovaipat ällöttivät ja rintareppu tuntui paremmalta vaihtoehdolta?

No kyse ei oo nyt siitä etteikö nina ois hyvä äiti, Vaan siitä,kun ei suostu ymmärtämään,että kaikki ei kasvata lapsiaan tuolla tavalla,kun hän! Vaan nina on oikeessa!!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äh. Ei äitiydessä voi kilpailla.

Niin, se on aika jännä että täällä toisaalta ollaan suomimassa sitä, että äitiydestä on tehty suorituskeskeistä, mutta jo seuraavassa lauseessa saatetaan arvottaa äidit heidän suoritustensa mukaisesti paremmuusjärjestykseen.

sitä paitti jos mittarit on noi mitä tekee kun lapsi on pieni niin vielä vähemmän voi mitään rankingia tehä. Mitä väliä on jollain imetyksellä, jos ei osaa lapsensa kasvua tukea kouluvuosina? tai sillä perhepetillä, jos teinille ei osaa asettaa rajoja ja antaa tukea murrosiässä?

Yhteistyössä