vaivaisenluu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luu

Vieras
kuka kärsii on kärsinyt tästä vaivasta?

minulla olisi leikkaus aika nyt muutamanviikonpäästä. ja sanottiin että 6vk olisi sairaslomaa.. nyt mietityttää tuo sairasloma, saanko töistä vapaata. ja onko se tässä tapauksessa palkallinen vapaa, koska tämä on minun omaprojekti...?

minulle ei ole kertynyt kuin viikko kesälomaa, niin ei paljoa se pomoa lohduta eikä itseänikään... että pitäisin loman tässä sairaslomana...

on pieni firma ja tuuraajaa vaikea saada.

te jotka olette leikattuja jo niin kysymys teille...

riittikö 6vk sairasloma?

oliko kipsi mitenpitkään jalassa?

kykenittekö kotitöihin?

niin ja te jos on teitä, jotka olette lykänneet aikaa niin mitenpitkään on mennyt uuden ajan saamiseen?

Palkallinen sairausloma kuuluu sinulle ilman muuta. Kaikki muu onkin sitten yksilöllistä, kipsiä en ole kuullut koskaan laitettavan, mutta yksilöllistä sekin on. Älä lykkää leikkaukseen menoa, kuin todella painavista syistä. uutaman kerran kun perut, huomaat olevasi ilman leikkausta lopun ikääsi. Katsovat näet, että et sitä sitten tarvitse ollenkaan.

Kesäksi saat jalkasi kuntoon, onnea siitä!

Mun mieheltä leikattu molemmista jaloista vaivasenluut. Sairaslomaa (palkallista) tuli 2kk ja siltikin teki tiukkaa mennä töihin. Kipsiä jalkaan ei laiteta, vaan ihan idealside.
Kotitöitä ei pysty tekemään, leikkauksesta nyt 3vk ja nyt pystyy vähän imuroimaan.

Helkkarin kipeähän tuo koipi on ja reilun viikon söi Panacodia ja ibumaxia muutaman tunnin välein. Tsemppiä leikkaukseen!

Onnea vain minultakin. Minulla leikattu muutama vuos sitten ja sairaslomaa jatkettiin. Vuosi meni kun tuli suht koht kuntoon, yksilöllistä tämäkin. Missä sinut leikataan?

Multa on leikattu. Varvas piti sitoa sen 6 vkoa oikeaan asentoon, kipulääkkeitä meni, oli tosi kipeä. Onhan se kun luuta käsitellään. Selkäydin puudutuksella tehtiin ja kaikki äänet kuului. Olihan se aika hurjaa kuunnella kun luuta sahattiin ja käsiteltiin. :o Mitään en kyllä tuntenut. Kipsiä ei laiteta vaan sidos. Ohjeita on varmaan netissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vasen jalka:
Onnea vain minultakin. Minulla leikattu muutama vuos sitten ja sairaslomaa jatkettiin. Vuosi meni kun tuli suht koht kuntoon, yksilöllistä tämäkin. Missä sinut leikataan?

niin miksi meni noin pitkään.. kiva just oon saanut talouden kuntoon niin pitää tippua sairaslomarahoille.. äähh hitto olin 2v kotona pojankanssa ja ei sitten voineet sillon leikata.

Alkuperäinen kirjoittaja luu:

niin miksi meni noin pitkään.. kiva just oon saanut talouden kuntoon niin pitää tippua sairaslomarahoille.. äähh hitto olin 2v kotona pojankanssa ja ei sitten voineet sillon leikata.

No jos kertoisin niin tulis aika pitkä romaani tähän. Kaks kertaa leikattu eka kerta meni hoitovirheen piikkiin. Toinen kerta leikattiin Raumalla ja sitten vasta alkoi paranemaan. Varpaaseen laitettiin sellanen ihan piikki joka törrötti varpaan päässä. Nyt jäi jälkeen vain sellanen tunne välillä, että varvas "kutistuu" siis suonenvetoa muistuttaa, ilmat varsinkin tekee sen. Hitto että on joskus paha. Ei leikkauksessa ihan suoristunut mutta ainakin pystyn nyt kävelemään kunnolla. Suurinpiirtein meni ainakin kolme vuotta että on nyt kunnoassa jokseenkin.

No jos kertoisin niin tulis aika pitkä romaani tähän. Kaks kertaa leikattu eka kerta meni hoitovirheen piikkiin. Toinen kerta leikattiin Raumalla ja sitten vasta alkoi paranemaan. Varpaaseen laitettiin sellanen ihan piikki joka törrötti varpaan päässä. Nyt jäi jälkeen vain sellanen tunne välillä, että varvas "kutistuu" siis suonenvetoa muistuttaa, ilmat varsinkin tekee sen. Hitto että on joskus paha. Ei leikkauksessa ihan suoristunut mutta ainakin pystyn nyt kävelemään kunnolla. Suurinpiirtein meni ainakin kolme vuotta että on nyt kunnoassa jokseenkin.

juts kiva mie ite oon ollut saikulla vaikka sun minkäjutuntakia.. tässä vimevusina... parhaimmillaan vuoden..pomo aina ymmärtänyt minnuu.. ja nut mie tän viellä sille teen..ja jos meneekin pitempään kun 6vk niin kiva..äähh rupes jänistämään.. vaivaa tästä kyllä on miulle sitä en voi kieltää.

juts kiva mie ite oon ollut saikulla vaikka sun minkäjutuntakia.. tässä vimevusina... parhaimmillaan vuoden..pomo aina ymmärtänyt minnuu.. ja nut mie tän viellä sille teen..ja jos meneekin pitempään kun 6vk niin kiva..äähh rupes jänistämään.. vaivaa tästä kyllä on miulle sitä en voi kieltää.

sori kirjoitus virheet..

Niinpä sun pitää ajatella nyt vain itteäs, et sie tuolla vaivalla muuten tuu koskaan pärjäämään. Se pahenee vain jos nyt annat periksi. Nyt kun sen hoidat kuntoon niin loppupeleissä kaikki on ihan ok. Usko pois.

Niinpä sun pitää ajatella nyt vain itteäs, et sie tuolla vaivalla muuten tuu koskaan pärjäämään. Se pahenee vain jos nyt annat periksi. Nyt kun sen hoidat kuntoon niin loppupeleissä kaikki on ihan ok. Usko pois.

miullakun on tuo yksi ukkovarvas väänynyt niin että se hiertää tota yhtä varvasta.. se vaivaa kyllä eniten. toinen jalka on kyllä ihan ok sit ei tarviis leikata vaikka on siinäkin pieniluu, mutta ei haittaa.

miten työ ootta kuntouttanut sitä leikkattua jalkaa?? saitteko kuntoutukseen lähetteen?

kaksi viikkoa on kulunut leikkauksesta, molemmat jalat leikattiin. Toinen jalka on oikein hyvä eikä ole ollut kipeäkään, mutta toinen on hankala. Kipsit niissä oli, ne pois ottanut läkäri oli vähän sitä mieltä, että tuo kipeä jalka on ylikorjattu. Iso varvas sojottaa ulospäin. Vaihteeksi. Ja nivel on turvoksissa, pesäpallon kokoinen. Minun niin siro jalka näyttää kovin hurjalta nyt. Varpaat ei taivu ja kipu on aika ajoin kova. MUTTA kovasti minä uskon, että tässä vielä juostaan. kahden kuukauden sairasloma ei taida riittää, mutta toimistotöitä voi tehdä etätöinä. Ja voipa katsella kevättä. Kun 24 työvuoden aikana olen sairastanut vain sen, minkä umpilisäkeleikkauksen vuoksi v. 1993. Että ei edes omatunto soimaa.

Muille leikkatuille tai sitä miettiville mukavaa kevättä !

Leikattiin tosiaan tammikuussa molemmat vaivasenluut, kun en enää ollut kyennyt kävelemään kivuitta saati vain olemaan jalkoineni tuskitta moneen vuoteen. Sidoin oikeaan asentoon sen 6 viikkoa. Ei oikeastaan ollenkaan kipuja, vain ekana yönä ja ehdin siksi jo liputtaa että nyt päästiin 15 vuoden kivuista ja ehkä voin viimein juosta sitten lapsuuden...Mutta ei. Kivut palasivat samantien kun pääsin saikulta ja sain luvan kävellä. Tässä nyt vain kivut yltyy ja leikkauksesta on kuitenkin melkein 5 kuukautta.

En voi kävellä metriäkään ilman järkyttävää kipua. Se on siis ikävä kyllä pahempi kuin ennen leikkausta. Että sillee. Varpaat eivät kaiken tämän lisäksi ole edes suorassa ja patit ovat juuri ja juuri silminnähden EHKÄ hieman pienemmät. Kyllä ne luuta sahasi ja jyrsi, mutta ei kyllä tulosta saaneet mielestäni tehtyä. Olen pettynyt ja joudun jättämään kesätyöni, koska en pysty kävelemään tai seisomaan tippakaan.

Toivottavasti muilla menee paremmin jalkojen kanssa, minulla nyt olikin tosi kovat kivut jo ennestään, että olenhan minä tähän tottunut. Ja yksilöllistä tietenkin parantuminen on. Lääkäri vain sanoi, että ei ihan normaalilta kuulosta tuo kivun määrä. Käyn näyttämässä että katsotaan sitten mitä näille kintuille tehdään. Mitään en uskalla enää kyllä toivoa.

leikattiin jorvissa ensin toinen ja sit toinen, olin apaut 25 v. Vuoden välein. ois leikanneet samalla mutta en tahtonut... toinen leikkuu meni häiden ajankohtaan niin että 2 kk oli leikkuusta ja hyvin tanssin uusillä kengillä :)
4 viikkoa saikkua ja työnantaja ei siihen mtn mukissut (onneks olen valtiolla virkasuhteessa, nojoo.. )
Kävely onnistui ilman sauvoja jo aikas pian samalla viikolla lopussa ja särkylääkkeitä söin 5 päivää sit alkoi nyppimään jatkuva väsy mikä niistä tuli.. just deal with the pain :) menttaliteetillä menin.. onneks parani hyvin !!
kotityöt sujui hitaasti mutta sujui ja puoliso teki suurimmat osat.. ei ollut lapsia vielä silloi,

kipsi ?? sidonta oli jalassa kuinkakohan kauan ? en muista mutta kun töihin menin niin oli vielä silloi... mahtoiko olla kolmisen kk laikkauksesta. . .

spinaalissa tekivät leikkaukset ja kaikki taltankolahdukset kuului =/ ei kyllä voi suositella herkkähermoisille ja ne kommentit mitä lekuri sanoi, annappas noita tuppoja ja nakutappas vielä tuosta vähän ja *tirsk* veriroiske ja luusahan ääni ja jalassa tuntuva tärinä.. juu ei herkkua..

mutta vaivat on poissa ! se on ihanaa :)

ainiin vielä... saako siitä sairaslomaa??? voi herranjumala ja onko se vauvan luuta??? kuvottavaa!!! teen ravintolasta ilmoituksen elviraan!!! nyt tämä peli ei vetele!!!

riittikö 6vk sairasloma?

oliko kipsi mitenpitkään jalassa?

kykenittekö kotitöihin?

niin ja te jos on teitä, jotka olette lykänneet aikaa niin mitenpitkään on mennyt uuden ajan saamiseen?
Lainaa : - SAIRASLOMAAA!!! ... KIPSI????... KOTITÖITÄ EI KYKENE TEHDÄ??? nyt meni puhelu kuluttajavirastoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

viime vuoden maaliskuussa.Ei ollut kun yhden yön kipeä.Sauvoja käytin pari päivää.Onnistui kyllä leikkaus erittäin hyvin.Sitoa piti kuusi viikkoa. (Ja jumpata tietysti)

hallux valgus sukat(jotkut bonorto), auttoivat kipuun heti. Olleet käytössä pari viikkoa, alkuun jomotti jalan päältä se meni ohi parissa päivässä. Pystyn liikkumaan pidempiä matkoja ja säryt on poissa.

Yhteistyössä