vajaa 2-vuotiaalle pinnis vai jatkettava sänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Esikoinen on 1v10kk kun tämä uusi tulokas syntyy ja mietitään ostetaanko esikoiselle jatkettava lastensänky vai jatkaako nukkumista pinnasängyssä ja toinen pinnasänky sitten vauvalle. Toisen pinnasängyn saisi ilmaiseksi sukulaisilta, mutta toisaalta esikoinen ei varmaan pinnasängyssä enää vuotta kauempaa nukkuisi ja sitten pitäisi joka tapauksessa hankkia "isojen tyttöjen sänky". Miten muilla joilla vastaava ikäero?

Meille tulee ikäeroa vajaa 1v4kk ja ihan normaali sänkyyn menee isompi kun pinnasänkynsä vauvalle luovuttaa.

Kaikki olleet 1v3kk-1v5kk kun ovat pinnasängyn jättäneet.

No ehdottomasti isojen sänky.Miksi turhaan vielä pinnasänkyyn kun tuon ikäinen pärjää vallan mainiosti tavallisessa sängyssä.Aluksi lattialle voi laittaa tyynyjä sun muuta jos pelkäät että putoaa. Meidän pojalle ostettiin isojen sänky kans 1v10kk ja hyvin on menny. Oikein ylpeänä kiipeää itse nukkumaan :)

no tapauskohtaista tämäkin. Meillä lapsi nyt tuon ikäinen, hiljattain jätettiin pinnis pois ja nukkumisesta ei nykyisin tahdo tulla mitään. Eikä todellakaan nukahda omaan sänkyyn. Päikkäritkin lopetti ja kaikki rytmit meni ihan rempalleen mitä nukkumiseen tulee. Eli olis pitäny joko alottaa paljon aikasemmin, tai jättää vähän myöhemmäksi.

Meillä on taas aina ollut pinnis käytössä melkein niin pitkään kuin on lapsi sinne mahtunut eli kahden ja kolmen iässä ovat siitä pois siirtyneet. Meillä erot ollu 1v5kk ja 1v9kk.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Jos osaa ite tulla sängystä oikein pois niin miksei oikeaa sänkyä...
Mulla sama tilanne, meillä on esikoinen 1.9kk kun vauva syntyy :wave:

Vauvis ootko raskaana? Onnea! :flower: Olin joulukuisissa samaan aikaan ja meille tulee toukovauva. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Esikoinen on 1v10kk kun tämä uusi tulokas syntyy ja mietitään ostetaanko esikoiselle jatkettava lastensänky vai jatkaako nukkumista pinnasängyssä ja toinen pinnasänky sitten vauvalle. Toisen pinnasängyn saisi ilmaiseksi sukulaisilta, mutta toisaalta esikoinen ei varmaan pinnasängyssä enää vuotta kauempaa nukkuisi ja sitten pitäisi joka tapauksessa hankkia "isojen tyttöjen sänky". Miten muilla joilla vastaava ikäero?

Toihan riippuu vallan lapsesta. Miten nukkuu yönsä, kieriikö paljon, kuinka iso lapsi on, missä sänky tulisi olemaan, samassa paikassa kun pinniskö? Meillä siirryttiin hieman alle 2-vuotiaana jatkettavaan, jossa kunnon laita.

Ja tohon kysymykseen... Meillä on vauvalle korikehto, jossa varmaan esikoisen tapaan nukkuu 6kk. Sen verran siis "pelivaraa" pinniksestä isompaan sänkyyn siirtymisessä esikoisella. Ikäeroa lapsillemme tulee n. 1,5v

Meillä esikoinen nukkui muutaman ensimmäisen kuukauden äitiyspakkauslaatikossa ja vieressä, niin ettei pinnasänkyä ihan heti tarvittu ja tiedän perheitä joissa pinnasänkyä ei ole ollut ollenkaan, kun vauvaikäisenä on nukuttu perhepedissä ja sen jälkeen suoraa jatkettavaan. En siis välttämättä hankkisi isommalle uutta sänkyä ennen vauavn syntymää, vaan katsoisin missä vaiheessa sitä pinnasänkyä vauva tarvitsee ja mikä silloin on isommalle paras ratkaisu.

Joo, eiköhän me hankita jatkettava sänky ja tyttö saa opetella siinä nukkumista jo ennen vauvan syntymää (johon 2kk aikaa) ettei tule sitten uniongelmia myöhemmin. Hyvin osaa tulla alas ainakin meidän sängystä, johon pyytää päästä väliin nukkumaan useasti. Tuskin tipahtaa tavallisesta sängystä ja saahan niihinkin niitä korkeampia turvalaitoja, jos hommaisi sellaiset.

Meillä vaihtu jatkettavaan noin 1,6v kun rupesi näyttämään vaaralliselta kiipeily, kun ei päässyt itse sängystä pois. Vaihto sujui kivuttomasti vaikka ensin epäilen että tuleekohan tästä juoksu rumpa, pari iltaa vain hämmästeli että mihin ne laidat katosi :D

Meille syntyy toinen varmaan parin viikon sisällä ja isompi on nyt 1v4kk ja nukkuu pinniksessä.
Pienemmälle on hankittu kehto johon mahtuu varmasti kunnes on pakko siirtää pinnikseen kun alkaa itse punkea ylös.

Meillä ei edes ajatella vielä siirtoa isompien sänkyyn. Tyttö nukkuu niin hyvin pinniksessä ja tilaa on vielä vaikka kuinka. Miksi turhaa alettais siirtämään?
Mun mielestä toi aikanen siirtäminen pois pinnasängystä on samaa luokkaa näiden meidän toni 3kk syö jo kiinteitä ja naapurin maarit 4kk on jo unikoulussa, too much too early!

Kuinka te muuten edes uskallatte nukuttaa lähemmäks 2-vuotiasta pinnasängyssä? Meillä poika kiipesi laidan yli 1v4kk iässä sen verran vaarallisen näköisesti, että päätettiin vaihtaa jatkettavaan ettei yöllä kiipeile unissaan ja putoa pää edellä lattiaan. (Ja ihan normaalikorkuiset laidat oli pinniksessä )

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
Meille syntyy toinen varmaan parin viikon sisällä ja isompi on nyt 1v4kk ja nukkuu pinniksessä.
Pienemmälle on hankittu kehto johon mahtuu varmasti kunnes on pakko siirtää pinnikseen kun alkaa itse punkea ylös.

Meillä ei edes ajatella vielä siirtoa isompien sänkyyn. Tyttö nukkuu niin hyvin pinniksessä ja tilaa on vielä vaikka kuinka. Miksi turhaa alettais siirtämään?
Mun mielestä toi aikanen siirtäminen pois pinnasängystä on samaa luokkaa näiden meidän toni 3kk syö jo kiinteitä ja naapurin maarit 4kk on jo unikoulussa, too much too early!

En kyllä ymmärrä mitä samaa noissa on? Meillä on siirtyneet aikaisin pinnasängystä mutta silti syöneet kiinteitä vasta 6 kk ja tissiä saaneet 11 kk asti. Onko sulla joku ongelma tuon pinnasängystä siirtämisen kanssa?! Ja kato ku jotku voi alkaa kiipeemään pois pinnasängystä niin on turvallisempaa siirtää normaalisänkyyn mitä antaa sen päivän koittaa että tulee pää edellä alas pinniksen reunan yli.

Yhteistyössä