Vakuutuksen edunsaaja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Sain pari viikkoa sitten muutaman tonnin rahaa, kun ilmeni, että olin isäni jonkun selektavakuutuksen edunsaaja. En valita, kiva juttu, mutta ihmettelen. Onko tosiaan mahdollista, että minut nimetään jonkun vakuutuksen edunsaajaksi ilman virallista suostumustani? Isä ei siis ollut mitään puhunut tällaisesta ja itse olin monta päivää ihan pihalla, kun tilillä olikin muutama tonni ylimääräistä rahaa ennenkuin pankista sitten tuli viralliset paperit.

 
Miksi tarvittaisiin virallinen suostumus sinulta?

Kyseessä on vakuutus jonka isäsi on ottanut. Hän olisi voinut nimetä kenet tahansa edunsaajaksi. Se että joku ilmoitetaan edunsaajaksi ei tuota tuolle edunsaajalla vaikeuksia, vaan pikemminkin hyötyä, joten suostumusta tällaiseen ei tarvita
 

Yhteistyössä