Vakuutuksista,huomaa miten jotkut täällä on vaan tyhmiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhymä

Vieras
Moni täällä ei tunnu tajuavan mikä helpotus vakuutus on vanhemmille ja eritoten lapselle! Aika harva nico-petteri on täysin terve elämänsä alusta loppuun asti.. minulla itselläni on vakuutus joka on otettu ennenkuin synnyin ja minulla on 0 omavastuu kun vakuutus on otettu wanhoilla ehdoilla..samoin äidilläni jolle vakuutus korvaa nyt vanhalla iällä kaikki gynekologikäynnyt yms. Minulle vakuutus korvaa ehkäisynkin! Kaikki särkylääkkeet saa vakuutuksesta,kun rupeat laskemaan montako buranapakettia ostat elämäsi aikana ja mitä ne maksavat on summa aika iso. Vakuutukseen menee myös lapsettomuustutkimukset ja syöpähoidot yms. On todella lyhytkatseista ajatella,että lapsen vakuuttaminen on vain sille ajalle kun lapsi on pieni..se jatkuu läpi elämän. Minulle vakuutus on maksanut infektoituneen sektiohaavan hoidon..

Pienen lapsen äitinä otin vakuutuksen jo ennen lapsen syntymää. Hintaa vakuutukselle tulee 300?/ vuosi ja 60? omavastuu/ sairaus ja tapaturmassa 0,sisältää matkavakuutuksen ja maitoallergiavakuutuksen. Jos laskemme on vakuutuksen kustannus n 0.90?/ päivä.. sen rahat tuhlaat päivässä esim.savukkeisiin,makeisiin,lehtiin,bensaan...sen voi "tuhlata" myös kaikkein kalleimpaan eli lapseen.

Täällä jotkut hehkuttavat miten hyvin he pääsevät terveyskeskukseen ja julkiselle,samat lääkärit ne siellä ovat..joo onnea teille kun asutte pienellä paikkakunnalla. Täällä tosimaailmassa terveyskeskuslääkärin vastaanotoille on monen viikon jonot,leikkaukset ja opetaariot vie ainakin sen 6kk ja ensiapuunkin on 7 tunnin jonot..jonotteleppa siinä pienen lapsen kanssa spurgujen ja mummojen seassa ja katsot kun liimanimppaajia viedään edellesi toinen toisensa jälkeen.

Minun valitani on turvata lapseni terveys ja hyvinvointi. Kun tarvitsen lääkäriä voin varata sen samalle päivälle kun sitä tarvitsen,miloin tarvitsen ja missä tarvitsen.Soittoajankin saa heti jos tarvitsee. Voin odotella siistissä leikkitilassa missä kaikki on puhdasta,löytyy labra samasta ja tulokset saa heti.

Loppupelissä vakuutksen ottaminen on kuin hyvän kurapuvun hankkiminen lapselle..se maksaa,mutta maksaa itsensä takaisin.Kyllä se halvampikin kurapuku toimii mutta se kusee läpi eikä kestää niin pitkään.. <- tämä suunnattu niille palstamammoille joille pitää vääntää rautalangasta.
Jokainen tietty tekee omat valintansa,mutta tyhmä ei saa olla..

Totta on että aikaisemmin ehdot olivat paremmat. Meillä pian 7-v poika, ja ainakin meillä vakuutus on kannattanut ehdottomasti. Enkä puhu pelkästä rahasta vaan kyllä ainakin tässä kaupungissa ehdottomasti mielummin menen yksityiselle kuin arvauskeskukseen.

Minusta taas moni ei tunnu tajuavan, että yksityiselle voi lapsen viedä ilman vakuutustakin. Meillä on nyt "säästössä" 1500 e, mikä olisi mennyt vakuutuksiin, ja vien kyllä lapseni yksityiselle, jos tarvetta on.

Moni ei myöskään tunnu tajuavan, ettei kaikille myönnetä näitä syntymättömän vauvan vakuutuksia. Ja sitten kun lapsi on syntynyt, vakuutuksesta rajataan ulkopuolelle kaikki, mihin sitä sitten voisi tarvita.

Moni ei myöskään tunnu tajuavan, että perheet, lapset ja elämäntilanteet ovat erilaisia, ja se, että toimii eri tavalla kuin MINÄ ITSE ei tarkoita sitä että se toinen on TYHMÄ.

aika moni vakuutus tosiaa katkeaa 18-20vuoden iässä..enää kun ei saa noita wanhoilla ehdoilla meneviä vakuutuksia. meillä kaksi lasta ja molemmilla vakuutus, joka on ollut ihan hyvä olla, sillä kun illalla saraistuu niin pääsee jonottamatta lääkärille, en todellakaan enää mene mihinkään päivystykseen pariksi tunniksi katsomaan kuinka itsaria jo monta kertaa yrittänyt spurgu viedään lääkärille ennen omaa sairasta lastani niin, että kusivana vaan jäi lattialle...etenkin jonottaa joutuu, vaikka kuinka olisi ambulanssilla lasta sairaalaan tuotu! argh!!!

IHAMIELI. Tuo viimeinen kappale on täyttä asiaa.

Olen yrittänytkin kirjoittaa miten meillä asiat ovat. Meillä vakuutus on hyvä koska a. voin käyttää yksityisiä ilman että tarvitsee miettiä vakavasti mitä maksaa, ja vaikka useinkin joutuisi käymään. b. esim. korvien putkitus hoitui nopeasti ilman jonoja ja vielä viikonloppuna c. vain soitto riittää korvauksien saamiseksi (kelan paperit saavat minulle allergisen reaktion...)

Meillä ollaan pärjätty hienosti ilman vakuutuksia. Aina ollaan saatu hyvää, asianmukaista ja nopeaa palvelua julkiselta puolelta (Tampere), eikä koskaan ole tarvinnut hakeutua yksityiselle puolelle hoitoon. Mentäisiin, jos tarve olisi, olipa vakuutus tai ei. Ja nyt kun mietin, tuntisin kyllä maksaneeni turhasta, jos olisin vakuutukset lapsille ottanut. Ottaen huomioon, et sillä vakuutusmaksun suuruudellakin olisin käyttänyt lapsia jo useasti yksityisellä tarpeen niin vaatiessa. Etenkin kun aattelee, et jos vakuutus maksaa siis 300e/vuosi/lapsi, niin meilläkin se olisi jo 1200e/vuosi. Sillä rahottaisi jo monta lääkärikäyntiä, ja viime vuonna kävimme lääkärissä (kunnallisella) yhteensä 3 kertaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen yrittänytkin kirjoittaa miten meillä asiat ovat. Meillä vakuutus on hyvä koska a. voin käyttää yksityisiä ilman että tarvitsee miettiä vakavasti mitä maksaa, ja vaikka useinkin joutuisi käymään. b. esim. korvien putkitus hoitui nopeasti ilman jonoja ja vielä viikonloppuna c. vain soitto riittää korvauksien saamiseksi (kelan paperit saavat minulle allergisen reaktion...)

juuri tuo, että jonottamatta pääsee hoitoon aina silloin kun on tarvis, on minusta ollut todella hyvä. meilläkin, valitetettavasti vakuutus on osoittautunut tarpeelliseksi koska lapset ovat sairastelleet..olisihan se mukavaa jos eivät sairastelisi ollenkaan :D

good for you. kaikki ei ole niin köyhiä kuten esim sinun vanhempasi. joillakin vanhemmilla on varaa maksaa kyseiset hoidot ja tutkimukset joita mainitsit itse ilman että joutuu mieron tielle. kato elämä on ja ei mua harmita maksaa lapseni hoidot itse. köyhien kannattaa varautua jos ei kykene maksamaan.

No eipä sellaista vakuutusta enää saa joka olisi voimassa yli 18 vuotiaalla "lapsella" ja joka korvaisi ihan kaiken. Kaikesta menee omavastuu ja kun lapsi ei ole elämänsä aikana sairastanut kertaakaan niin kyllä tuon maksaminen harmittaa, varsinkin kun taas nousi maksu parilla kympillä.

En tiedä miten paljon ap sairastaa, mutta sillä vuosimaksulla mitä meidänkin lapsen vakuutus maksaa vuodessa olisi kyllä maksettu koko elämäni lääkkeet e-pillereistä ja buranasta reseptilääkkeisiin asti. Jos lapsi pysyy yhtä terveenä kuin mitä nyt vielä päiväkodissa aloittamisen jälkeen me laitetaan vakuutus pois kun vakuutuskausi katkeaa.

eipä sitä vaukuutusta aina myönnetä. mulla oli esikoisen kanssa toksemia ja sen takia en saanut tälle toiselle lapselle vakuutusta koska on riskiraskaus. ja sitäpaitsi suomessa on hyvä terveydenhuolto. esikoisella on tällä hetkellä vain tapaturvavakuutus ja niin tulee varmaan olemaan myös tällä toisella lapsella

Niin että lähtisinkö sairaan lapsen kanssa tunnin ajomatkan päähän tarkastamaan korvia vai kävisibkö omassa terveyskeskuksessa. Taidan olla tosityhmä kun käytän omilla veroeuroillani ylläpidettyjä terveyspalveluja, jotka vielä on lapsille ilmaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Niin että lähtisinkö sairaan lapsen kanssa tunnin ajomatkan päähän tarkastamaan korvia vai kävisibkö omassa terveyskeskuksessa. Taidan olla tosityhmä kun käytän omilla veroeuroillani ylläpidettyjä terveyspalveluja, jotka vielä on lapsille ilmaisia.

Minä kyllä käytän lapsia puolen tunnin ajomatkan päässä yksityisellä, niin pääsee lastenlääkärin tai korvalääkärin vastaanotolle, eikä tarvitse mennä terveyskeskukseen, oli kuinka ilmaista tai ei. Kaikki tk-lääkärit kun eivät ole niin hyviä tutkimaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minusta taas moni ei tunnu tajuavan, että yksityiselle voi lapsen viedä ilman vakuutustakin. Meillä on nyt "säästössä" 1500 e, mikä olisi mennyt vakuutuksiin, ja vien kyllä lapseni yksityiselle, jos tarvetta on.

Joo, sama juttu. Kyllä mekin käydään yksityisellä tarvittaessa, mutta halvemmalla ollaan päästy kuin jos olisi vakuutus. Käyntejä on 0-3 vuodessa ja ne maksavat vähemmän kuin vakuutus maksaisi.

Meillä ei ole vakuutuksia. Lapset ovat nyt 4- ja 6-vuotiaat. Molemmat ovat perusterveitä. Jos tulee tarvetta, niin meillä on varaa kustantaa se yksityinen. Emme asu nyt Suomessa ja täällä pelaa julkinen terveydenhuolto tosi hyvin. Lääkärille pääsee kun tarvitsee ja samoin pääsee erikoislääkäreille. Kakki nuo ovat ilmaisia - samoin on sairaalat. Päivystävälle olemme aina päässeet ilman jonotusta eli soitamme päivystykseen ja saamme sieltä heti tietää, koska pääsee ja yleensä se on niin, että saman tien saa lähteä ajamaan....

Jos joskus tule tarvetta yksityispuolen palveluihin, niin niihin on jo säästynyt melkoin rahasumma käytettäväksi. Muutenkin meillä on aina vähintään 5000-6000 ? säästötilillä pahan päivän varalle.

Tapaturmavakuutukset meillä toki on.

Harkitsin esikoisen aikaan vakuutusta,mutta ystäväni oli vakuutusyhtiössä töissä ja irtisanoi omat lastensa vakuutukset. Hmm...
Kullähän tuo siitä kertoi,että katsoi kalliiksi vakuutukset.

Ei sitten otettu vakuutuksia.

Esikoisella ensimmäinen lääkekuuri 6-vuotiaana virtsatietulehdukseen.Sen yhteydessä muutama tutkimuskäynti.
Angina kerran ja siinä lääkärikäynnit häene kanssaan.( ikää 15v.)
Keskimmäisellä 1 korvatulehdus.
1 antibioottikuuri muuten.
Päivystykseen päästiin pääkaupunkiseudulla nopeasti.

Kuopus 2v. eikä antibioottikuureja tms.

Aika pitkä penni olisi maksettu tyhjästä tähän mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhymä:
Moni täällä ei tunnu tajuavan mikä helpotus vakuutus on vanhemmille ja eritoten lapselle! Aika harva nico-petteri on täysin terve elämänsä alusta loppuun asti.. minulla itselläni on vakuutus joka on otettu ennenkuin synnyin ja minulla on 0 omavastuu kun vakuutus on otettu wanhoilla ehdoilla..samoin äidilläni jolle vakuutus korvaa nyt vanhalla iällä kaikki gynekologikäynnyt yms. Minulle vakuutus korvaa ehkäisynkin! Kaikki särkylääkkeet saa vakuutuksesta,kun rupeat laskemaan montako buranapakettia ostat elämäsi aikana ja mitä ne maksavat on summa aika iso. Vakuutukseen menee myös lapsettomuustutkimukset ja syöpähoidot yms. On todella lyhytkatseista ajatella,että lapsen vakuuttaminen on vain sille ajalle kun lapsi on pieni..se jatkuu läpi elämän. Minulle vakuutus on maksanut infektoituneen sektiohaavan hoidon..

Pienen lapsen äitinä otin vakuutuksen jo ennen lapsen syntymää. Hintaa vakuutukselle tulee 300?/ vuosi ja 60? omavastuu/ sairaus ja tapaturmassa 0,sisältää matkavakuutuksen ja maitoallergiavakuutuksen. Jos laskemme on vakuutuksen kustannus n 0.90?/ päivä.. sen rahat tuhlaat päivässä esim.savukkeisiin,makeisiin,lehtiin,bensaan...sen voi "tuhlata" myös kaikkein kalleimpaan eli lapseen.

Täällä jotkut hehkuttavat miten hyvin he pääsevät terveyskeskukseen ja julkiselle,samat lääkärit ne siellä ovat..joo onnea teille kun asutte pienellä paikkakunnalla. Täällä tosimaailmassa terveyskeskuslääkärin vastaanotoille on monen viikon jonot,leikkaukset ja opetaariot vie ainakin sen 6kk ja ensiapuunkin on 7 tunnin jonot..jonotteleppa siinä pienen lapsen kanssa spurgujen ja mummojen seassa ja katsot kun liimanimppaajia viedään edellesi toinen toisensa jälkeen.

Minun valitani on turvata lapseni terveys ja hyvinvointi. Kun tarvitsen lääkäriä voin varata sen samalle päivälle kun sitä tarvitsen,miloin tarvitsen ja missä tarvitsen.Soittoajankin saa heti jos tarvitsee. Voin odotella siistissä leikkitilassa missä kaikki on puhdasta,löytyy labra samasta ja tulokset saa heti.

Loppupelissä vakuutksen ottaminen on kuin hyvän kurapuvun hankkiminen lapselle..se maksaa,mutta maksaa itsensä takaisin.Kyllä se halvampikin kurapuku toimii mutta se kusee läpi eikä kestää niin pitkään.. <- tämä suunnattu niille palstamammoille joille pitää vääntää rautalangasta.
Jokainen tietty tekee omat valintansa,mutta tyhmä ei saa olla..

Voi että olen ollut onnellinen kun otettiin lapselle vakuutus. Espoossa tuo olisi juuri tuota. Olen joutunut olemaan itse sekä mieheni Jorvin päivystyksessä ja siellä niitä kännisiä riittää. Oli kerran joku kahden poliisinkin kanssa, mutta tämä asiakas oli aika sekaisin. Siinä ne jonotti meidän vieressä. Jouduttiin kerran viemään lapsi vauvana pahan rotaviruksen(oksensi jatkuvasti ja oli kuivumassa) vuoksi yksityisen kautta Jorviin niin eikös joku känninen yritä tulla siihen tuituttelemaan vauvalle. Täällä tämä on niin tätä.

Itseasiassa meillä ainakin pääsee tk:n päivystykseen nopeammin kuin yksityiselle kun nykyään siellä on kuulemma pitkät jonot. Mieluummin siis jonotan tk:ssa missä on kahvila ja ilmainen palvelu kuin yksityisellä ja maksan samasta palvelusta ison hinnan. Tosin eipä tuo valinta siitä ole kiinni onko vakuutuksia vai ei. Kyllä yksityiselle pääsee ilman vakuutustakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

juuri tuo, että jonottamatta pääsee hoitoon aina silloin kun on tarvis, on minusta ollut todella hyvä. meilläkin, valitetettavasti vakuutus on osoittautunut tarpeelliseksi koska lapset ovat sairastelleet..olisihan se mukavaa jos eivät sairastelisi ollenkaan :D

sinne yksityiselle pääsee jinottamatta ilman vakuutustakin. Ja me ollaan kyllä päästy aina samana päivänä tk:honkin kun oon aamulla soittanut.Tosin asunkin täällä pienellä paikkakunnalla eli Helsingissä..

Yhteistyössä