Valdoxan, uusi masennuslääke!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivo elää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ma:
taitaa olla aika yleistä tämä masennus..siitä kun ei puhuta niin helposti niin tulee välillä tunne että on ypöyksin tämän onnettoman sairautensa kanssa...kotiäitiys ja masennus on semmonen yhtälö josta ei paljon kirjoiteta,tai ei ole minun silmiini osunut..voimia ja tsemiä kaikille teille ja meille : )

Kotiäitys ja masennus..huoh, todella rankkaa :(

Minulla on ollut 2v. Valdoxan 50mg ja olen kokenut lääkkeen hyväksi. Nyt, kun oloni on ollut normaali pitkään milloin voi lääkkeen tiputtaan 25mg. Itse olen niitä tapauksia jotka on kokeilleet kaikki mahdolliset masennuslääkkeet ja tämä oli viimeinen oljenkorsi, joka nosti minut ylös suosta. Lääkärini sanoi, että voi olla niin että joudun ylläpito annosta käyttämään. En ole vielä tohtinut kysyä milloin se ajankohta olisi. Minulla, kun on persoonallisuushäiriö niin mielialat vaihtelevat ja silloin tuntuu, että ei uskalla riskeerata. Mutta enhän tiedä vaikka pärjäisin pienemmälläkin annoksella. Onko teillä kokemusta kellään. Jos on niin kertokaa. Tämä lääke, kun niin kallis. Odotan innolla, että tulisi Kelan-korvauksen piiriin. Onko kenelläkään tietoa, että milloin mahdollisesti tulisi?

Valdoxan nosti minut parissa viikossa työkykyiseksi ja pirteäksi, kun olin siihen asti vuodepotilas. Ajattelin että tässäpä ihmelääke.

Mutta: Sivuvaikutuksena oli ensin migreeni (joka hellitti parin viikon päästä) ja hillitön ÄRTYMYS JA KIUKKU joka ei hellittänyt :( :(

Olin jatkuvasti täynnä ärtymystä, kiukkuinen, jopa täynnä vihaa, mikä on täysin luonteeni vastaista. Ensin ajattelin että tämä menee ohi vaikka olikin aivan hirveää, mutta tilanne ei hellittänyt.

Jatkuva ärtyisyyteni johti siihen, että aloin lopulta aukomaan päätäni miehelleni, sillä mikään hänen tekemisensä ei ollut mielestäni oikein, hän näytti ärsyttävältä ja oli hidas kuin etana, seksielämämme loppui kokonaan kun minua ärsytti koko touhu, aloin nalkuttamaan mitä en ollut tehnyt aikaisemmin ja rupesin myös rähjäämään lapsille, kun kiukuttelivat.

Lopputuloksena parin kuukauden jälkeen meillä on vakava aviokriisi (minä en siedä edes nähdä miestäni) ja suututin puolison teini-ikäisen lapsen niin pahasti ettemme ole enää puheväleissä.

Neljä päivää sitten lopetin Valdoxanin. Tänään tunnen itseni taas ei-ärtyisäksi, mutta väsymys palasi samantien, samoin lyijyjäsenet. Heräsin juuri, oli pakko ottaa ensimmäisen kerran kahteen kuukauteen päiväunet.

Eli ihmelääke on mutta en voi käyttää sitä jos haluan olla jossakin muussa tunnetilassa kuin huikean ärtynyt tai raivoissani :( Nyt yritän selvitä ilman mitään, harmi vaan että sain työpaikan kun olin työkykyinen ja nyt näyttää siltä että suistun takaisin työkyvyttömyyteen.

Itse tässä juuri aloitellut ja odotan nostoa 2x25:n, ei ole minkäänlaisia aloitusogelmia!

Olen syönyt nyt pari kuukautta valdoksinia 25 mg,viimeiset 2viikkoa aamuisin otan koska aktivoi illalla syömishimon ja ei auttanut nukkumis rytmiin. Valvon yöllä, osaan nukkua nopeasti sitten herään ja valvon kunnes aamuyöstä tulee uni. Aamulla otettuna sama syömishimo ja pöhnä olo. Täältä luettua ymmärrän nyt myös äreyden ja kiukun sekä levottomuus niihin otan ketipinoria ja ataraxia tarpeen mukaan. Mutta nyt kysyn onko kellään muulla tullut auringosta yliherkkyyksiä? En voi olla edes pilvisenä päivänä ulkona kauaa kun jo on posket, kädet ihan kuumottavia ja koko kroppa on ihan kuuma pitkään! Eilisen ulkopäivän jälkeen olen tänään vielä ihan kuuma ja valo saa ihon punehtumaan ja kirvelee, vai johtuuko jistsin muusta kuin tästä lääkkeestä tai yhteiskäytöstä?

Sain lääkkeen vaihdosta viime talvena vakavan masennuksen ja mulle määrättiin Valdoxania. Lääke toimii kuin unelma. Olin aikaisemmin todella koukkuinen ja ärtynyt koko ajan. Nyt mieli on 100 kertaa tasaisempi ja olen taas iloinen oma itseni. Onhan se kallis lääke mutta mulla toimii niin hyvin että on joka euron arvoinen.

Hei,
minulla on takana burnout monen vuoden takaa. Sen jälkeen olen syönyt Efexoria, Brintellixiä, jne. Nyt vain illalla otettavia lääkkeitä eli Valdoxan 25 mg, Ketipinor 50 mg sekä 2 kpl Zopinoxia. On todella vaikeaa saada unta ja seuraavana päiväna on väsynyt olo, kroppaa särkee, mieli on maassa eikä huvita tehdä yhtään mitään. Fyysisesti en jaksaisi nostaa edes kahvikuppia.
Nyt lääkäri ehdotti että otetaan Valdoxan 50 mg, Ketipinor 25 mg ja 1 kpl Zopinox.
Päivisin on pakko ottaa Rivatrilia 0,25-2mg.
Onko muilla minkälaisia kokemuksia?

Hei,
minulla on takana burnout monen vuoden takaa. Sen jälkeen olen syönyt Efexoria, Brintellixiä, jne. Nyt vain illalla otettavia lääkkeitä eli Valdoxan 25 mg, Ketipinor 50 mg sekä 2 kpl Zopinoxia. On todella vaikeaa saada unta ja seuraavana päiväna on väsynyt olo, kroppaa särkee, mieli on maassa eikä huvita tehdä yhtään mitään. Fyysisesti en jaksaisi nostaa edes kahvikuppia.
Nyt lääkäri ehdotti että otetaan Valdoxan 50 mg, Ketipinor 25 mg ja 1 kpl Zopinox.
Päivisin on pakko ottaa Rivatrilia 0,25-2mg.
Onko muilla minkälaisia kokemuksia?

Onko sinulle tullut kurkun kuivuutta Valdoxan lääkkeen käytön aikana? Minulla on kurkku valtavan kuiva ja nieleminen on vaikeaa. Silmät ovat myös tosi kuivat, vaikka laitan kosteustippoja. Muutoin lääke on sopinut hyvin. Antaa hyvän yöunen. Tuo kurkkuongelma on sen verran hankala, että mietin lääkkeen lopettamista.

Yhteistyössä