V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Itse olen sössinyt aikoinani luottotiedot ja raha-asiat pahasti. Jos nyt aloittaisin suhteen ja joku jatkuvasti muistuttas mua siitä eikä antais mun hoitaa raha-asioitani.. niin se suhde olisi sitten valitettavasti siinä.
Olet tehnyt raha-asioiden kanssa virheitä, mutta ne on ollutta ja mennyttä. Olet ottanut opiksesi. Sen pitäisi mielestäni riittää.
Huh, saipa tunteet sinun kirjoituksesi kyllä pintaan ja kunnolla. En sentään niin huonolle mallille mennyt, että luottotiedot menisi, velkaa oli ja pystyin sitä lyhentämäänkin. Tuo on totta, että ei se auta muistuttaa jatkuvasti kuinka paskasti olen tehnyt, tuo minun pitää myös muistaa sanoa, tästä kahdesta saman katon alla asuvasta aikuisesta on puhetta ollut puolison puolelta, mutta otan itse tämän saman asian puheeksi hieman eri tavalla kuitenkin kun hän.
Mitään tuo muistuttaminen ei oikeasti auta, se vaan on totta. Pahentaa vaan asiaa.
Onpa todella fiksusti kirjoitettu! (Lisää tällaista kaksplussalleTätähän minäkin. Sanoin sua tuolla alussa (2#) ei niin kauhean nöyrän oloiseksi, ja nyt voisin hiukan perustella. Nöyryys ja nöyristely on kaksi eri asiaa. Jos on ensimmäistä, ei tarvitse olla jälkimmäistä. Lasket koko ajan nöyryytyksiäsi, korostat miten vaikeaa ne on hyväksyä, ja olet selvästi palkkion toivossa liikkeellä (loppusanoissasi toteat, että kun kerran antaa itsestään niin saakin lunta tupaan). Ei sen pitäisi olla suuri lahja, että on avoin ja antautuva, vaan itsestäänselvyys. Kun tämän osaa tehdä liukenematta toiseen, osaa myös pitää huolta itsestään ja oikeuksistaan ilman, että sitä täytyy tehdä rimpuilemalla. Vaikutelmani voi olla väärä, mutta minusta tuntuu että tässä on kaksi kovia kokenutta ihmistä, joiden rakastamisen kyky on vielä aika ohut. Tunteet ovat niin syviä, koska ne ovat nälkäisen ja hädissään olevan ihmisen ripustautumista oljenkorteen.
Tarvitsevan rakkauden ongelma on se, että silloin on vaikeaa nähdä toisen tarpeita realistisesti. Eli joko antaudut täysin, tai pelkäät menettäväsi kontrollin täysin - toisesta tulee silloin sinun äitisi, joko hyvässä tai pahassa. Sen sijaan nainen tarvitsisi nyt ilmeisesti tunteen, että hän voi testata sinun luotettavuuttasi ja saa aikaa epävarmuudelleen, ja sinä vahvistut miehenä sinä aikana ja kykenet hyväksymään hänen tunteensa, vaikket suostukaan pompotettavaksi. Hän saattaa rimpuilla ja väittää että petät hänet taas, mutta jos oikeasti et ole uhmakas vaan etsit molempien hyvää, hän rauhoittuu. En tiedä kykenetkö siihen, koska en tiedä tiedätkö sinä, mikä on uhmaa ja mikä ei. Itsevarmuus on siitä vaikea ominaisuus, että usein sen puuttumisen tunnistaa vasta löydettyään sen. Tässä kulttuurissa on tapana painaa menemään uholla ja kovuudella sen sijaan.
Eli voisitte esimerkiksi rahoituksen suhteen tehdä alustavan sopimuksen, jolla sinä tosiaan ensimmäiset kuukaudet annat hänen vahtia kaiken taloudenpitosi, mutta sinä saat tietyn, kasvavan kiintiön puitteissa hoitaa asiat itse ja hän vain katsoo perään. Keskustelette kaikesta, mistä olette erimielisiä, jotta opitte näkemään toistenne näkökulman ja etsimään kompromissia, joka oikeasti miellyttää molempia. Teette suunnitelman siitä, missä aikataulussa homman pitää edetä kohti sinun talousluotettavuutesi palauttamista, ja jos siinä ei pysytä, pitää ottaa suurneuvottelut asiasta.
Jos naisesi on kokenut kovia ja saanut jatkuvasti pettyä ihmisiin, en yhtään ihmettele sitä, että menettää uskonsa sinuun noin pahasti. Täällä olisi helppoa sanoa, että nainen ylireagoi, mutta totuus on, että puolisosi on vaurioitunut menneistä kokemuksistaan ja sinä olet aiheuttanut hänelle uuden pettymyksen - ehkä jopa niin pahan pettymyksen, että hänellä tulee olemaan todella valtava työ päästä siitä yli.
Ainoa mitä voit tehdä, on olla jatkossa täydellisen rehellinen. Jos jäät pienestäkään valheesta kiinni, putoat kuoppaan josta ei ole ylös nousemista. Naisesi on varpaillaan. Yksikin virhe, ja hänen maailmansa murenee. Sinusta varmasti tuntuu, että olet tuossa kuviossa se uhri, enkä yhtään ihmettele jos se siltä tuntuu, mutta totuus on, että vaimosi kokee olevansa uhri vielä hirveämmällä tavalla. Todennäköisesti hän on laittanut viimeiset toivon rippeensä sinuun ja ajatellut, että vielä tämän kerran uskaltautuu uskomaan mieheen, sinuun. Mieti, kuinka valtava pettymys olet hänelle ollut.
Eli neuvoni on: ole jatkossa täysin rehellinen, todista puolisollesi käytännön todistein, että olet satakymmenen prosenttisesti hänen rinnallaan ja olet ottanut itseäsi niskasta kiinni. Jos tämä ei auta, et kertakaikkiaan pysty tekemään enempää, ja on pohdittava tekeekö parisuhde sinut ehjäksi vai hajoittaako sinut pirstaleiksi.
Tätähän minäkin. Sanoin sua tuolla alussa (2#) ei niin kauhean nöyrän oloiseksi, ja nyt voisin hiukan perustella. Nöyryys ja nöyristely on kaksi eri asiaa. Jos on ensimmäistä, ei tarvitse olla jälkimmäistä. Lasket koko ajan nöyryytyksiäsi, korostat miten vaikeaa ne on hyväksyä, ja olet selvästi palkkion toivossa liikkeellä (loppusanoissasi toteat, että kun kerran antaa itsestään niin saakin lunta tupaan). Ei sen pitäisi olla suuri lahja, että on avoin ja antautuva, vaan itsestäänselvyys. Kun tämän osaa tehdä liukenematta toiseen, osaa myös pitää huolta itsestään ja oikeuksistaan ilman, että sitä täytyy tehdä rimpuilemalla. Vaikutelmani voi olla väärä, mutta minusta tuntuu että tässä on kaksi kovia kokenutta ihmistä, joiden rakastamisen kyky on vielä aika ohut. Tunteet ovat niin syviä, koska ne ovat nälkäisen ja hädissään olevan ihmisen ripustautumista oljenkorteen.
Tarvitsevan rakkauden ongelma on se, että silloin on vaikeaa nähdä toisen tarpeita realistisesti. Eli joko antaudut täysin, tai pelkäät menettäväsi kontrollin täysin - toisesta tulee silloin sinun äitisi, joko hyvässä tai pahassa. Sen sijaan nainen tarvitsisi nyt ilmeisesti tunteen, että hän voi testata sinun luotettavuuttasi ja saa aikaa epävarmuudelleen, ja sinä vahvistut miehenä sinä aikana ja kykenet hyväksymään hänen tunteensa, vaikket suostukaan pompotettavaksi. Hän saattaa rimpuilla ja väittää että petät hänet taas, mutta jos oikeasti et ole uhmakas vaan etsit molempien hyvää, hän rauhoittuu. En tiedä kykenetkö siihen, koska en tiedä tiedätkö sinä, mikä on uhmaa ja mikä ei. Itsevarmuus on siitä vaikea ominaisuus, että usein sen puuttumisen tunnistaa vasta löydettyään sen. Tässä kulttuurissa on tapana painaa menemään uholla ja kovuudella sen sijaan.
Eli voisitte esimerkiksi rahoituksen suhteen tehdä alustavan sopimuksen, jolla sinä tosiaan ensimmäiset kuukaudet annat hänen vahtia kaiken taloudenpitosi, mutta sinä saat tietyn, kasvavan kiintiön puitteissa hoitaa asiat itse ja hän vain katsoo perään. Keskustelette kaikesta, mistä olette erimielisiä, jotta opitte näkemään toistenne näkökulman ja etsimään kompromissia, joka oikeasti miellyttää molempia. Teette suunnitelman siitä, missä aikataulussa homman pitää edetä kohti sinun talousluotettavuutesi palauttamista, ja jos siinä ei pysytä, pitää ottaa suurneuvottelut asiasta.
Just näin. Siis tuon luottokortin ottaisin ehkä minäkin pois ja vahtisin tarkemmin rahaliikennettä, mutta ap on velkansa saanut maksettua pois ja vaimon pitäisi nähdä se asia.
Ap, tuo sun harjoittaman fyysisen kurituksen määrä lastesi suhteen on ihan olematon. Siis joskus joutuu riehuvaa lasta pitämään kiinni, se ei ole laissa kiellettyä, ja jos olet joskus antanut tukkapöllyä niin ne ei siitä traumoja saaneet. Eri asia jos se olisi toistuvaa ja usein tapahtuvaa.
Sä olet liian kiltti, ja se tekee susta vähän epätoivoisen, mikä näkyi velkojen salaamisena. Mutta vaikka olisit kuinka kynnysmatto tahansa ja päälläsi seisoisit, niin ei se sun naisesi arvostaisi sua sen enempää, koska ylikiltteys jo itsessään ärsyttää muita ihmisiä.
Jos et anna anteeksi ja meinaat nalkuttaa näistä joka päivä, niin se on sitten moro."
Todennäköisesti tässä on muutakin kuin se, mistä aloittaja kertoo. Ehkä valehtelua useissakin asioissa, ei ainoastaan raha-asioiden todellisen tolan piilottelua, mikä on täysin valehteluun verrannollinen teko. Ihminen, joka on kokenut voimakkaita pettymyksiä elämässään ja uskaltaa vielä kerran luottaa toiseen ihmiseen, pitää rehellisyyttä niin suuressa arvossa, ettei yksinkertaisesti toivu iskuista samalla tavalla kuin sellainen ihminen, joka ei ole elämässään samanlaisia pettymyksiä kokenut. Ja ihminen, joka mahdollisesti on itse kokenut väkivaltaa, pelkää kuollakseen, että omat lapset joutuvat kohtaamaan sitä myös, eikä tuollainen reagtio jonkun tukkapöllyn takia ole lainkaan liioiteltu, kun sen suhteuttaa elettyyn elämään ja menneisiin kokemuksiin.
Minähän en voi tietää, mikä on asian laita todellisuudessa. Tällä palstalla ei ole puolison näkökulmaa, ainoastaan ap:n, ja uskallan kyllä epäillä, että puolison näkökulma asiassa eroaa voimakkaasti ap:n näkökulmasta.
No niinpä, todellakaan tuo kurittaminen ei ole ollut toistuvaa, se morkkis/pahanolontunne mikä siitä tuli, sai kyllä viimeisetkin sellaiset tunteet kaikkoamaan ihan täysin.
Siis joo, tiiän se itekkin et oon liian kiltti, se nyt vaan on mun perusluonteenpiirrettä oikeasti. Tuo viimeinen lause on juuri sitä suoraa puhetta, ihan noin en sitä julki tuo, mutta tuon kuitenkin.
Aivan pakko sanoa, että olen kuullut useamman kuin yhden naisen (voisi yhtä hyvin olla miehen) suusta, että puoliso on alunpitäen kuvaillut itseään sanoin "olen liian kiltti", mutta todellisuus on tuonut oikean luonteen esiin, eikä se ole lähelläkään kilttiä. Päinvastoin. En siis sano, että nämä kokemukset leimaisivat sinut persoonallisuushäiriöstä kärsiväksi, mutta monenmoista vammaa on näiden "liian kilttien" ihmisten korvien välistä pidemmän ajan kuluessa löytynyt. Toivon, että parisuhteessasi kaikki kääntyy hyväksi, mutta toivoisin myös, että puolisosi tulisi tänne kertomaan oman näkemyksensä.