Valehtelin/ jätin kertomatta asioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maansa myynyt mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ymmärrä miten ap:n puoliso lähtee tuollaisella taloushistorialla ostamaan yhteistä kämppää. Ennakkoperintöhän tarkoittaa, että vanhemmat pelastivat ap:n eikä ap oikeasti ole välttis oppinut yhtään mitään.

Muutenkin aloitusta lukiessa tulee tunne, ettei ap kerro ihan kaikkea. Rivien välistä on luettavissa, että ap on äkkipikainen ja omaa arvoaan (ehkä huonon itsetunnon vuoksi?) korostava tapaus, toivottavasti siitä ei ole ollut muitakin seurauksia kuin se yksi tukkapölly?

Alkuperäinen kirjoittaja etnäin;28338176:
Ei tuosta aloituksesta saanut selvää, minkä luokan rahaongelmista on kyse? Jos sulta on mennyt luottotiedot tai se on lähellä, niin on ymmärrettävää, että puolisosi haluaa estää tilanteen pahenemisen hinnalla millä hyvänsä, hommahan kaatuu sitten hänen niskaansa jos olette naimisissa. Mutta paha sanoa mitään, kun et kerro tarkemmin.

No siis puhutaan alle 3000e luottoveloista mitkä eivät olleet nousussa vaan laskussa. Tilanne ei ollut pahenemassa siis ollenkaan. Ja oman kämppäni hintaa jouduin polkemaan tarjonnan takia ja siitä jäi parisen tonnia. Suunnitelma oli olemassa niiden maksamiseksi.

En ymmärrä miten ap:n puoliso lähtee tuollaisella taloushistorialla ostamaan yhteistä kämppää. Ennakkoperintöhän tarkoittaa, että vanhemmat pelastivat ap:n eikä ap oikeasti ole välttis oppinut yhtään mitään.

Muutenkin aloitusta lukiessa tulee tunne, ettei ap kerro ihan kaikkea. Rivien välistä on luettavissa, että ap on äkkipikainen ja omaa arvoaan (ehkä huonon itsetunnon vuoksi?) korostava tapaus, toivottavasti siitä ei ole ollut muitakin seurauksia kuin se yksi tukkapölly?

Eipä ole vanhemmat pelastaneet millään tavalla, perintö ei tullut vanhempien puolelta ja eivät tienneet mistää muusta ylipäätään kun asuntovelan jämästä.

Ihan kyllä kaiken olen kertonut, äkkipikainen en ole, sen voin suoraan sanoa ja joo tuolla olen maininnutkin huonohkosta itsetunnosta, mistä voi muutamat asia johtua kyllä ihan täysin. Mitään muuta seurauksia tai tekoja ei historiaan mahdu.

Itse olemme miehen kanssa seurustelleet about vuoden ja myös edetään aika nopeasti, taloa ollaan jo etsimässä jne.
Mies eleli aika leveästi sinkkuaikana, ja hänelläkin on/oli about 3000€ luottovelat joiden kanssa nyt taistelee. Hän (TIETYSTI!) kertoi asiasta ihan avoimesti, nykyään tuollaiset luottovelat kuitenkin ovat aika tavallisia.

Mutta auta armias jos hän olisi niitä salaillut siihen asti että muutettiin yhteen! Ei niin vain tehdä! Kutsuisin tuota luottamuksen pettämiseksi.

OK, siun nainen vaikuttaa olevan aika tiukkis, mutta et sinäkään ihan oikein tehnyt. Ehkä taloutenne pääsee kuntoon/pysyy kunnossa nyt kun hän hoitaa sitä? Sinähän et vissiin sitä ainakaan ennen ole osannut hoitaa? Se että joku hämärä perintö pelasti sinut tällä kertaa ei todista sitä että itse osaisit huolehtia rahoista.

Itse olemme miehen kanssa seurustelleet about vuoden ja myös edetään aika nopeasti, taloa ollaan jo etsimässä jne.
Mies eleli aika leveästi sinkkuaikana, ja hänelläkin on/oli about 3000€ luottovelat joiden kanssa nyt taistelee. Hän (TIETYSTI!) kertoi asiasta ihan avoimesti, nykyään tuollaiset luottovelat kuitenkin ovat aika tavallisia.

Mutta auta armias jos hän olisi niitä salaillut siihen asti että muutettiin yhteen! Ei niin vain tehdä! Kutsuisin tuota luottamuksen pettämiseksi.

OK, siun nainen vaikuttaa olevan aika tiukkis, mutta et sinäkään ihan oikein tehnyt. Ehkä taloutenne pääsee kuntoon/pysyy kunnossa nyt kun hän hoitaa sitä? Sinähän et vissiin sitä ainakaan ennen ole osannut hoitaa? Se että joku hämärä perintö pelasti sinut tällä kertaa ei todista sitä että itse osaisit huolehtia rahoista.

Joo siis meillähän talo jo ostettuna, muutto edessä vielä. Joo siis OLEN puhunutkin noista luottoveloista, ennen tätä asiaa, ihan tarkoista summista en puhunut ja aioin vähentää niiden käyttöä, mutta joskus oli pakko...

Entisessä suhteessa hoidin kaikki raha-asiat ja mistään ei tarvinut tinkiä, sinkkuilu ei ollut hyvä juttu minulle ollenkaan, siinä kusi raha-asiat täysin. Satavarmasti talodenpidossa ei tule mitään ongelmia ja hämärä ja hämärä, ei tänne nyt tuollaisia asioita huudella. Ja sitäpaitsi, se perintö meni vain asuntolainan maksamiseen poies, ei muuhun.

Tänään saatin puhuttua asioita ja näyttää huomattavasti valoisammalta, itse teen myös ison liikkeen omasta tahdostani, ettei vastaavaa pääsisi käymään enään. Aikaa tämä silti tulee vaatimaan ja reilusti.

Yhteistyössä