välillä tuo ukko ärsyttää suunnattomasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyjumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyjumi

Vieras
nukuin sitten lattialla viimeyön..
lapsella oli levoton ja itkuinen yö, mä olin super väsy ja kun lapsi 3kerran itki niin kysyin mieheltä voisinko ottaa sen meidän viereen nukkumaan... mies vastas että ei.. :|
joten vaihtareiksi jäi se että nukuin lattialla lapsen huoneessa, peitto patjana... selkä kiittää eikä tullut kamalasti nukuttua...
ymmärrän siis sinänsä miestä että lapsen vieressä on hankala nukkua, on niin liikkuvainen,potkii ja kieppuu.. (jotenkin saa silloin nukuttua kun sängyssä on yksi aikuinen lapsen lisäksi)
mutta tässätapauksessa mä olin niin väsynyt että en kyennyt pitämään silmiä auki, saatika sitten istumaan lapsen sängynlaidalla odottamassa että asettuu taas nukkumaan.. joten valitsin sitten sen lapsen huoneessa nukkumisen, lapsi itki yhteensä 6krt viimeyönä joten sen 3kerran kohdalla tiesin jo että saisin rampata huoneiden väliä enemmänkin..
aamulla sitten kun nousin ylös lapsen kanssa, olin luonnollisesti kiukkuinen.. ja mies sitten vielä vittuili siihen päälle kun nousi muutaman tunnin meidän jälkeen.. kuulemma opetan sen lapsen vaatimaan viereen pääsyä jne.

lapsi osaa vaatia ihan opettamattakin, ja kun lapsi ei tee eroa sen suhteen et onko kotona 2 vanhempaa vai vain yksi, siis kun viereen haluaa.. ja vaikka olenkin sitä mieltä että lapsen tulisi nukkua oamssa sängyssä, omassa huoneessa niin kun selvästi on levoton yö niin miksi ei sitten voida nukkua samassa sängyssä.. vaikak sitten kaikki nukkuis vähän huonommin.. kun nyt mä en nukkunut juuri yhtään, lapsi nukkui huonosti ja mies sai nukkua rauhassa... (tais se kuitenkin havahtua niihin itkuihin että en ymmärrä miten tää ratkasu nyt sitten oli parempi)

ärsyttää, väsyttää,lihakset on jumissa, ymmärrän miehen kantaa osittain mutta osittain en |O

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Mä en edes kysy mieheltä, et voinko ottaa lapsen viereen nukkumaan. Otan jos oon niin väsynyt, etten jaksa palauttaa sitä omaan sänkyyn. Mies voi mennnä muualle jos ei mahdu nukkumaan.

nimen omaa!!!!!!! älä kysy siltä enää jatkossa.. painukoot ukko sohvalle jos ei voi oman lapsensa vieressä nukkua!!!

Mä en edes kysy mieheltä, et voinko ottaa lapsen viereen nukkumaan. Otan jos oon niin väsynyt, etten jaksa palauttaa sitä omaan sänkyyn. Mies voi mennnä muualle jos ei mahdu nukkumaan.

Näin mäkin teen :D Tosin meillä se tarkoittaa auttamatta sitä että mies saa siirtyä sohvalle, kun ei tuon pyörremyrskyn kanssa kyllä nuku porukalla..

Alkuperäinen kirjoittaja v:

nimen omaa!!!!!!! älä kysy siltä enää jatkossa.. painukoot ukko sohvalle jos ei voi oman lapsensa vieressä nukkua!!!

ei oo sen oma.. ja mä ymmärrän kyllä tavallaan sen kannan, mutta sitten tavallaan se olis ollut ihan sama kun heräs niihin itkuihin kuitenkin..

Oli oma tahi ei ni jos on äidin valmis ottamaan ja tietää et lapsi kuuluu pakettiin, niin kyllä siin pitää ukonkin kasvaa vastuuseen ja perhe-elämään. Välillä, ku ne muksut nukkuu vieressä. Kannattas varmaan isännän kanssa jutella ihan vakavasti ja kysellä et mitä kuvitteli perhe-elämän lapsen kera olevan. Minä kyllä sittenkin ottasin viereeni ja ukko sais kömpiä muualle nukkumaan, jos ei samassa sängyssä vois nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oli oma tahi ei ni jos on äidin valmis ottamaan ja tietää et lapsi kuuluu pakettiin, niin kyllä siin pitää ukonkin kasvaa vastuuseen ja perhe-elämään. Välillä, ku ne muksut nukkuu vieressä. Kannattas varmaan isännän kanssa jutella ihan vakavasti ja kysellä et mitä kuvitteli perhe-elämän lapsen kera olevan. Minä kyllä sittenkin ottasin viereeni ja ukko sais kömpiä muualle nukkumaan, jos ei samassa sängyssä vois nukkua.

totta, kyl se kävi 2 kertaa rauhottelemassa lasta, ekalla kerralla lapsi rauhottui ja jatkoi unia, toisella kerralla luovutti ja palas sänkyyn ja totes ettei sen energiataso riitä siihen nyt, jolloin mä jouduin meneen sinne (se oli juurikin se kolmas itkukerta jolloin myöskin jouduin sinne huoneeseen sitten jäämään)
ketuttaa vaan se että mulel sitten vielä vittuillaan asiasta aamulla, kun en ole juuri yhtään nukkunut ja sen mitä olen torkkunut niin kovalla lattialla... ja vain siksi että sisin minimoitua sen lapsen itkun ja ns "häiriön" mitä miehelle siitä koituu..
ehkä ens kerralal vaan haen sen lapsen sänkyyn.. vaikak siitä kyllä seuraa enempi vittuilua ja kiukkua.. :|

Jep.
Nyt ap opettelet asettamaan rajoja itselles! Miestä et voi muuttaa, mutta itseäs voit ja todella voi t kieltäytyä olemasta kynnysmatto. Jos rupeat omassa kodissas kyselemään lupaa missä saat nukkua, niin kyllä sä sitten joudut kysymään lupaa moneen muuhunkin asiaan!

Yhteistyössä