Välit poikki TÄMÄN takia?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällikällälyöty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voi tavaton. Miten voi tulla sota, jos joku on halunnut perinnössä muistaa lapsenlapsiaan!!
Siis jotenkin harmistuksen voi vielä käsittää, jos itse olis aivan pennitön, eikä sille syntyvälle olis tarjota mitään, mutta kun ei edes näin ole.

Ehkä ap:n siskoa eniten tässä harmittaa se että heidän isänsä ei kerennyt nähdä tätä kolmatta lastenlastaan ja kerta näille kahdelle muulle on tilit avattu niin se on todellisempi muistutus ap:n siskolle siitä että tämä isovanhempi kerkesi kuulua vain ap:n lapsien elämään.
Ja nythän ap:n lapsilla on ns.turvattu tulevaisuus, kiitos ap:n isän, sisko olisi varmasti halunnut saman eleen saada omalle lapselleen. Onhan molemmilla siskoilla nyt rahaa mutta tuskin siskolle on kyse pelkästä rahasta vaan lapsenlapsien huolenpidosta.
Ja kyllähän nämä kolme lasta ovat nyt eriarvoisessa asemassa. Ap:n isä ei tehnyt sitä tarkoituksella, ap ei ole tehnyt asiassa väärin mutta ymmärrän kyllä jos sisko on loukkaantunut/surullinen.
Itse antaisin siskon rauhassa käsitellä asiaa ja suruaan, hänen oma isänsä ei kerennyt olemaan osana hänen lapsensa elämää ja se ehkä purkautuu näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24087849:
Ei raha ole tyhmä asia ollenkaan, helpottaa kyllä erittäin paljon meidän perheen arkea asunto- ja autovelkoineen. Mutta tyhmää on mielestäni se, että raha näyttäisi pilaavan suhteeni siskooni.

Miten sitten voit olla niin tollo ettet osaa ajatella asiaa siskosi kannalta? Sun lapselle on isäsi antanut kaiken valmiiksi ilman että mitään on tarvinnut tehdä. On opiskelurahat, autorahat, asuntorahat jne. ja sun siskon lapselle...ei niin mitään. Ei ihmekään että siskosi on katkera.

[QUOTE="sadutar";24087899]Ehkä ap:n siskoa eniten tässä harmittaa se että heidän isänsä ei kerennyt nähdä tätä kolmatta lastenlastaan ja kerta näille kahdelle muulle on tilit avattu niin se on todellisempi muistutus ap:n siskolle siitä että tämä isovanhempi kerkesi kuulua vain ap:n lapsien elämään.
Ja nythän ap:n lapsilla on ns.turvattu tulevaisuus, kiitos ap:n isän, sisko olisi varmasti halunnut saman eleen saada omalle lapselleen. Onhan molemmilla siskoilla nyt rahaa mutta tuskin siskolle on kyse pelkästä rahasta vaan lapsenlapsien huolenpidosta.
Ja kyllähän nämä kolme lasta ovat nyt eriarvoisessa asemassa. Ap:n isä ei tehnyt sitä tarkoituksella, ap ei ole tehnyt asiassa väärin mutta ymmärrän kyllä jos sisko on loukkaantunut/surullinen.
Itse antaisin siskon rauhassa käsitellä asiaa ja suruaan, hänen oma isänsä ei kerennyt olemaan osana hänen lapsensa elämää ja se ehkä purkautuu näin.[/QUOTE]

:flower: :flower:

Appi teki samalla tavalla, miehen siskolla vain oli silloin lapsia. Eipä mies siitä kovasti mitään sanonut mutta anoppi otti sitten nenuunsa kun poika sai "vähemmän" periaatteessa. Onpa hän nyt sitten itse laittanut meidän lapsille, jotka ovat apen kuoleman jälkeen syntyneet, vastaavasti heille tileille rahaa. Mies ei sitä tiedä, eikä varmaan siskonsakaan, anoppi minulle kertoi että tiedän tarvittaessa että lapsille on tilit.

[QUOTE="vieras";24087909]Miten sitten voit olla niin tollo ettet osaa ajatella asiaa siskosi kannalta? Sun lapselle on isäsi antanut kaiken valmiiksi ilman että mitään on tarvinnut tehdä. On opiskelurahat, autorahat, asuntorahat jne. ja sun siskon lapselle...ei niin mitään. Ei ihmekään että siskosi on katkera.[/QUOTE]

Mitä mun pitäisi sun mielestä tehdä? Ajattelen asiaa siskoni kannalta hyvinkin paljon, olen ajatellut asiaa kohta kuukauden verran hänen ja meidän kaikkien kannalta. Antaisit sinäkin hyvä ihminen jonkun neuvon, äläkä vain napise.

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24087939:
Mitä mun pitäisi sun mielestä tehdä? Ajattelen asiaa siskoni kannalta hyvinkin paljon, olen ajatellut asiaa kohta kuukauden verran hänen ja meidän kaikkien kannalta. Antaisit sinäkin hyvä ihminen jonkun neuvon, äläkä vain napise.

Sanoin jo aiemmin että auta siskoasi taloudellisesti ja muutenkin jos oikeasti välität ja rahalla ei ole väliä. Koska sun lapsesi ovat nyt saaneet kaiken ilmaiseksi, siskosi lapsella ei ole mitään. Ei se ajattelu kuule taida paljon siskoasi lämmittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24087939:

Kyllä se nyt on kuule ihan sun oma asia hoitaa ihmissuhteesi. Tiedän kokemuksesta, että saipa kuka tahansa mitä tahansa tai oli saamatta, aina joku vetää välistä, joku saa enemmän kuin moraalisesti hänen kuuluisi saada ja näin. Että koeta siinä sitten olla perimisen jälkeen sukulaisten kanssa, ei ole helppoa ei, mutta elämä on laiffii. Hanki joku uusi ystävä vaikka tai leiki niiden KAHDEN POIKASI kanssa :laugh:

Kyllä se nyt on kuule ihan sun oma asia hoitaa ihmissuhteesi. Tiedän kokemuksesta, että saipa kuka tahansa mitä tahansa tai oli saamatta, aina joku vetää välistä, joku saa enemmän kuin moraalisesti hänen kuuluisi saada ja näin. Että koeta siinä sitten olla perimisen jälkeen sukulaisten kanssa, ei ole helppoa ei, mutta elämä on laiffii. Hanki joku uusi ystävä vaikka tai leiki niiden KAHDEN POIKASI kanssa :laugh:

Mitä hauskaa susta on siinä että ap:lla on kaksi poikaa? Oletko itse saanut vain tyttöjä? :D

[QUOTE="vieras";24087246]Pointtini olikin se että sisko voi TUNTEA ja ymmärrän ihan täysin jos tuntisi niin ettei hänestä välitetty niin kuin ap:n perheestä. Ja olen myös sitä mieltä että jos MINULLE tulisi tuollainen tilanne niin auttaisin siskon perhettä paljon taloudellisesti kuin myös muuten ettei välit menisi _rahan_takia JOS kyse nimenomaan tuosta että ajattelee ettei hänestä välitetty. Jos on pelkästään rahanahne niin olkoot sitten.[/QUOTE]

Auttaisit taloudellisesti ihmistä, jonka tilille tipahti just 200 000. Just.

Alkuperäinen kirjoittaja örry;24087981:
Mitä hauskaa susta on siinä että ap:lla on kaksi poikaa? Oletko itse saanut vain tyttöjä? :D

Mulla on yksi poika. Hän ei ole perinyt vielä mitään. Voi periä hetkellä millä hyvänsä, jos satun kupsahtamaan :laugh:

[QUOTE="vieras";24087953]Sanoin jo aiemmin että auta siskoasi taloudellisesti ja muutenkin jos oikeasti välität ja rahalla ei ole väliä. Koska sun lapsesi ovat nyt saaneet kaiken ilmaiseksi, siskosi lapsella ei ole mitään. Ei se ajattelu kuule taida paljon siskoasi lämmittää.[/QUOTE]

Miten niin ei ole mitään? Onhan se sisko oman perintönsä saanut. Siitä vaan vaunua ostamaan ja lapselle tiliä perustamaan. Eihän sen sisko oma osuus ole mihinkään kadonnut..hei haloo

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24087967:
Enpä nyt viitsi tähän enempää perintösummia kirjoitella, mutta siskoni ei todellakaan tarvitse taloudellista apua.

Jos olette noin varakkaita, miksi sinulla on talo- ja autolainaa? Jos puhutaan esim. puolen miljoonan tai isommasta perinnöstä, ei luulisi olevan tarvetta lainoille. Joku tässä ei nyt äkkiseltään täsmää.

Viimeksi muokattu:
Miten niin ei ole mitään? Onhan se sisko oman perintönsä saanut. Siitä vaan vaunua ostamaan ja lapselle tiliä perustamaan. Eihän sen sisko oma osuus ole mihinkään kadonnut..hei haloo

Jos ap ei oman perintönsä + lastensa ilmaisen elämän lisäksi raaski yhtään auttaa siskonsa lasta mitenkään niin oman osansa on hankkinut ihan itse. Ei, ei ole pakko mutta noin itse toimisin TIETENKIN. Tosin välit siskoon "hieman" toista tasoa kuin ap:lla.

Jos olette noin varakkaita, miksi sinulla on talo- ja autolainaa? Jos puhutaan esim. puolesta miljoonan tai enemmän perinnöstä, ei luulisi olevan tarvetta lainoille. Joku tässä ei nyt äkkiseltään täsmää.

Eikös se isä ole kuollut ihan vasta? Kai se on ap ennen sitä pärjäillyt ihan omillaan/miehen kanssa ja ottanut sitä varten lainaa, kuten me niin monet muutkin.

Jos olette noin varakkaita, miksi sinulla on talo- ja autolainaa? Jos puhutaan esim. puolesta miljoonan tai enemmän perinnöstä, ei luulisi olevan tarvetta lainoille. Joku tässä ei nyt äkkiseltään täsmää.

Siis mitä tarkoitat? Olemme ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Meillä on asuntolaina ja toisesta autosta lainaa. Isämme oli varakas. Häneltä jäi siskollenikin perinnöksi paljon rahaa. Siksi hän ei tarvitse enää taloudellista tukea mielestäni.

Jos olette noin varakkaita, miksi sinulla on talo- ja autolainaa? Jos puhutaan esim. puolen miljoonan tai isommasta perinnöstä, ei luulisi olevan tarvetta lainoille. Joku tässä ei nyt äkkiseltään täsmää.

Ehkä ap on ihan itse omillaan hankkinut talonsa ja autonsa ja vanhemmilla on ollut omat rahansa jotka nyt siis ovat isän osalta jaossa.

Mutta ai niin kun tää oli tämä kuvio että tasapuolisesti kaikille asten päättäessä niin olishan se loogista että isä olis jo eläessä ostanut lapsilleen talot ja autot ja puolisoille kans...

[QUOTE="vieras";24088015]Eipä tipahtanut. Juuri hän kun ei mitään saanut ;)[/QUOTE]

Ahaa. Täällä joku toistaitoinen dorka tahallaan sekoittaa pakkaa. Pyydä äidiltä iltalääke ja vedä peitto korville.

No, mä vetäydyn nyt tästä ketjusta, kun olen oman mielipiteeni varmaan jo selväksi tehnyt.

Sen verran vielä ap:lle, että yritä ymmärtää siskoasi. Hänen tulevalla lapsellaan ei nyt todellakaan ole samoja lähtökohtia kuin omillasi. Jos olisin sinä, avaisin vaikka siskonlapselle tilin hänen synnyttyään ja laittasin sinne rahaa. Meni veroa tai ei, mutta se tasapainottaisi teidän tilejänne ja toivottavasti välejänne.

Yhteistyössä