Välit poikki TÄMÄN takia?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällikällälyöty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällikällälyöty

Vieras
Mulla ja nuoremmalla siskollani on aina olleet läheiset ja rakastavaiset välit.
Nyt kuitenkin isämme kuoleman jälkeen merkilliset asiat ovat tulleet väliimme. Sisko on mm. väittänyt, että olin aina isän lellikakara ja minua on aina rakastettu enemmän kuin häntä. Kaikki lähti perunkirjoituksissa, kun selvisi että isä oli elinaikanaan avannut kummallekin pojalleni tilit, joihin oli pikkuhiljaa kerännyt rahaa. Kummallakin tilillä on merkittävät summat rahaa, sitä en kiistä. Siskoni nyt kokee, että häntä riistetään ja hänen (ja hänen syntymättömän vauvansa) perintöä ollaan jakamassa minun pojilleni. Sisko itse oli isämme kuollessa niin alkuvaiheessa raskaana, ettei isä tai kukaan muukaan sukulainen siitä tiennyt. Hänelle on siis tulossa esikoinen.

Siis mitä ihmettä? Voiko ihminen muuttua näin rahanahneeksi kaiken tämän surun keskellä? Vai onko tämä hänen tapansa surra tai siirtää ajatuksensa muuhun kuin tähän kauheaan suruun isämme kuolemasta? Pitäisikö minun mielestänne jotenkin "tasata tilejä" hänen syntyvän lapsensa hyväksi, esim. miinustamalla omasta perintöosuudestani?

Mulla ei ollut mitään tietoa näistä salaisista tileistä ja vielä vähemmän siitä, että niinkin tylsä asia kuin raha voisi tulla mun ja siskoni väliin. :(

Joo ja muista ottaa huomioon että siskosi on raskaana. Voi osittain vaikuttaa suuren surun keskellä tuohon käyttäytymiseen. Ainakin itselläni raskaus hormonit veti vähän pään sekaisin. :)

Siis isä on jakanut muun omaisuutensa tasan minun ja siskoni kanssa, mutta sitten oli vielä nämä poikien extratilit. Ja voin sanoa, että emme jääneet siskoni kanssa todellakaan ilman rahaa tässä perinnönjaossa ja siksi ihmettelenkin, eikö siskolleni mikään riitä.

Hei, mä olen nähnyt ihmisten oikeasti tappelevan joistain koinsyömistä villapaidoista ja ikivanhoista parittomista lautasista.

Samoin. Kehottaisin sinua juttelemaan asiat selviksi siskosi kanssa, koska välejä ei todellakaan kannata tuon takia rikkoa. Jos isäsi on pojillesi jotkut tilit avannut ja sinne rahaa laittanut, voisit sovinnon elkeenä antaa siskollesi yhden lapsen summan talletettavaksi hänen lapsensa tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24086617:
Siis isä on jakanut muun omaisuutensa tasan minun ja siskoni kanssa, mutta sitten oli vielä nämä poikien extratilit. Ja voin sanoa, että emme jääneet siskoni kanssa todellakaan ilman rahaa tässä perinnönjaossa ja siksi ihmettelenkin, eikö siskolleni mikään riitä.
Mikään riitä.. Mikset nyt vaan voi joustaa itse, jos kerran ei ole niin isosta summasta kyse, että sillä sinun mielestäsi pitäisi olla merkitystä. Laitat vaikka pois annetut rahat omistasi sitten pojille.

Ajattelin myös alkuun, että jaetaan poikien tilillä olevat rahat kolmen kesken niin että myös siskoni vauva saa osuuden. Mutta sitten mietin, että olisiko se väärin poikiani kohtaan kun isoisä oli heille avannut nämä tilit ja kerännyt nämä rahat. Ehkä annan omasta osuudestani sitten siskoni vauvalle rahaa?? Hohhoijaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24086617:

Mikä on merkittävä summa? 1000 / 10000/ 100000 € lasta kohden?

Kummallakin tilillä on merkittävät summat rahaa, sitä en kiistä.

[QUOTE="vieras";24086641]Mikään riitä.. Mikset nyt vaan voi joustaa itse, jos kerran ei ole niin isosta summasta kyse, että sillä sinun mielestäsi pitäisi olla merkitystä. Laitat vaikka pois annetut rahat omistasi sitten pojille.[/QUOTE]
Heh, mikä ajatuskatko. Siis annat vastaavan summan siskolle.

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24086645:
Ajattelin myös alkuun, että jaetaan poikien tilillä olevat rahat kolmen kesken niin että myös siskoni vauva saa osuuden. Mutta sitten mietin, että olisiko se väärin poikiani kohtaan kun isoisä oli heille avannut nämä tilit ja kerännyt nämä rahat. Ehkä annan omasta osuudestani sitten siskoni vauvalle rahaa?? Hohhoijaa!
No minusta tässä ei ole mitään hohhoijateltavaa, kuulostaa helkkarin ylimieliseltä ja itsekkäältä. Ei ole suhteidenhoito ihan sinun alaasi jos ei ole siskonkaan.

En todellakaan ole ylimielinen siskoani kohtaan, mutta olemme kumpikin saaneet suuret summat rahaa todella yllättäen, niin ihmettelen miksei se riitä? Ja mitä on tapahtunut ennen niin vaatimattomalle siskolleni.

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24086705:
En todellakaan ole ylimielinen siskoani kohtaan, mutta olemme kumpikin saaneet suuret summat rahaa todella yllättäen, niin ihmettelen miksei se riitä? Ja mitä on tapahtunut ennen niin vaatimattomalle siskolleni.

Jos nyt ihan tosissaan yrität sanoa, että pojillasi on rahaa tileillään yli 200t ja siskon lapsella ei mitään, niin eikö tuo jo sinustakin kuulosta epäreilulta?

Alkuperäinen kirjoittaja ällikällälyöty;24086705:
Lakkaa jo. Meni tylsäksi.

Yhteistyössä