Valitanko miehelleni turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsehän ap sanoi, että hoitaa ihan mukisematta kotityöt. Jos siellä pöydällä nyt on ruokailun jälkeen pari lautasta pöydällä tai jos lapsi ehtii purkaa lipaston sisällön lattialle, niin ei tuo musta miltään katastrofilta kuulosta. Varsinkin, jos se mies oikeasti on sen lapsen kanssa. Ja ap itse sanoi, ettei ole mikään siivousfriikki, mutta....

Ja miehelle täytyy sanoa ihan selkeästi, mitä haluaa. Esim. "laita tiskikone päälle kun olen poissa". "Ripusta pyykit kuivumaan." Lyhyitä ja helppoja lauseita ;) . Ja kun sinä menet töihin ja hän jää kotiin, niin kodin siivous-ym vastuu on ilman muuta hänellä, kai hän on siihen varautunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Itsehän ap sanoi, että hoitaa ihan mukisematta kotityöt. Jos siellä pöydällä nyt on ruokailun jälkeen pari lautasta pöydällä tai jos lapsi ehtii purkaa lipaston sisällön lattialle, niin ei tuo musta miltään katastrofilta kuulosta. Varsinkin, jos se mies oikeasti on sen lapsen kanssa. Ja ap itse sanoi, ettei ole mikään siivousfriikki, mutta....

Ja miehelle täytyy sanoa ihan selkeästi, mitä haluaa. Esim. "laita tiskikone päälle kun olen poissa". "Ripusta pyykit kuivumaan." Lyhyitä ja helppoja lauseita ;) . Ja kun sinä menet töihin ja hän jää kotiin, niin kodin siivous-ym vastuu on ilman muuta hänellä, kai hän on siihen varautunut?

Joo täytyypä varmaan alkaa sanoa selvästi, jopa laittaa jääkaapin oveen lista tehtävistä töistä.:-)

Joo no en kyllä usko että on varautunut hoitamaan kotia sen ihmeemmin kun menen töihin, pelottaa jo etukäteen, kun näen sieluni silmin kuinka tulen väsyneenä iltavuorosta klo 21 kotiin, ja kotona on kaikki hyrskyn myrskyn..

Joo teen kyllä ihan mielelläni kotitöitä kun olen itse kotona, mutta kun en ole, ja mies on, minusta miehen pitäisi myös tehdä.

Teidän täytyy keskustella oikein pitkään ja hartaasti ennen sun töihin menoa... Että mitä tehtäviä sun miehelle siellä kotona sitten kuuluu, kun sä olet töissä. Tuntuu siltä, ettei hän oma-aloitteisesti kuitenkaan mitään tee. Kerrot vaikka, että kun sä olit kotona, sä teit tämän tämän ja tämän. Ja että miehelle kuuluu nyt ne hommat, mitkä sulle ennen. Ja jos sillä on tapana unohtaa lapsen ruokinta, niin kannattaa varmaan laittaa joku päiväjärjestys seinälle, ettei jää tuollaiset melko oleelliset asiat tekemättä :D .

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Teidän täytyy keskustella oikein pitkään ja hartaasti ennen sun töihin menoa... Että mitä tehtäviä sun miehelle siellä kotona sitten kuuluu, kun sä olet töissä. Tuntuu siltä, ettei hän oma-aloitteisesti kuitenkaan mitään tee. Kerrot vaikka, että kun sä olit kotona, sä teit tämän tämän ja tämän. Ja että miehelle kuuluu nyt ne hommat, mitkä sulle ennen. Ja jos sillä on tapana unohtaa lapsen ruokinta, niin kannattaa varmaan laittaa joku päiväjärjestys seinälle, ettei jää tuollaiset melko oleelliset asiat tekemättä :D .

Joo olen ajatellutkin että laitan listat jääkaapin oveen, lapsen päiväjärjestyksen sekä tehtävät kotityöt.

Joskus olisi vaan kiva kun miehellä olisi hiukan oma-aloitteisuutta..no joo, mutta olisi se ihan hienoa jos edes listojen kanssa homma toimisi sitten kun olen töissä. :-) Ihan mielelläni minä töihin menen, kun sitten olen ollut 1,5 v. kotona. Lisäksi kun tosiaan mulla on ihan hyvä palkka, ja mies työtön, niin sopiva ratkaisu. Kunhan mies vaan pikkuhiljaa sitten tottuisi siihen ettei lapsen kanssa kotona ole ihan sama juttu kuin yksin kotona olo..:-)

Joo ehkä se siitä. Teki hyvää kun sai tänne purkaa mieltään.:-)

Meillä saattaa myös olla koti kuin maajäristyksen jäljiltä, kun olen poissa ja mies kotona lasten kanssa. Tai vaikka miehellä olisi vapaapäivä, hän ei vain oma-aloitteisesti tee kotihommia. Olen ajatellut asian että kun minä ne normaalisti hoidan (olen kotiäitinä), mies ei huomaa tai osaa tarttua kotitöihin ilman pyyntöä. Ja miehelle pitää sanoa selvästi, lyhyitä käskyjä. Jos vähän asian vierestä selvittää miten on sotkua, ei mies siitä ymmärrä ottaa imuria käteen.

Yhteistyössä