Vammainen lapsi ja abortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs nainen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies saisi puolestani tehdä omat ratkaisunsa. En kuitenkaan tekisi aborttia miehen halusta tässäkään tilanteessa ja moinen herättäisi epäluuloja, että miten mies sitten toimisi, jos itse sairastuisin vakavasti tai joku lapsista vammautuisi esim. onnettomuuden seurauksena. Itselleni kaipaan tietoa siitä, että toinen ei ole jättämässä vain siksi, että elämä on ajoittain vaikeampaa.

Mulla taas on ollut tapana keskustella nämä asiat ennen lastentekoa, ei tule ainakaan yllätyksiä. Kuitenkin aika tärkeä eettinen kysymys mikä vaikuttaa avioelämään..
Mulle ei siis tulisi yllätyksenä miehen mielipide abortista, me sovittiin nämä asiat jo aikoja sitten.

Ihmisten on luultavasti helppoa sanoa päätyisikö vai ei aborttiin kun asiaa mietitään teoreettisella tasolla. Jokaisella on mielipide valmiina pitäisikö vai ei vammaisen lapsen. Mutta moniko on joutunut kohdallaan miettimään oikeasti pitääkö vai ei vammaiseksi todetun sikiön? Silloin ajatukset ehkä eivät ole yhtä selkeät ja päätöstä pitää miettiä useampaan kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28247648:
Ihmisten on luultavasti helppoa sanoa päätyisikö vai ei aborttiin kun asiaa mietitään teoreettisella tasolla. Jokaisella on mielipide valmiina pitäisikö vai ei vammaisen lapsen. Mutta moniko on joutunut kohdallaan miettimään oikeasti pitääkö vai ei vammaiseksi todetun sikiön? Silloin ajatukset ehkä eivät ole yhtä selkeät ja päätöstä pitää miettiä useampaan kertaan.

Täällä yksi äiti joka on joutunut miettimään pitääkkö vammaisen lapsen vai ei. Rakenneultrassa selvisi tämä vamma, ja vaikka olimme miehen kanssa päättäneet jo aikaa sitten että kyllä pidämme vaikka lapsella olisi jokin vamma, jos vamma ei ole hengenvaarallinen, niin pidämme tietenkin lapsen. Sit kun lääkäri oikeasti kysyi kysymyksen, piti kuitenkin miettiä se toinenkin vaihtoehto.

Päädyimme pitämään lapsen, ja nyt meillä on aivan ihana liikuntavammainen tyttö-taapero.

jatkan vielä, että tietenkään ihan ongelmitta ei olla tähänkään asti päästy, ja ongelmia varmasti tulee jatkossakin, mutta en kadu hetkeäkään päätöstämme! joskus kyynelsilmin mietin, että minkä suuren virheen olisimmekaan tehneet jos olisimme aborttiin päätyneet.