Nämä asiat ovat vaikeita. Niissä voi olla useitakin harmaan sävyjä, mutta joskus tuntuu, että pettäjät eivät halua nähdä muuta kuin ne omat sävynsä...
Toki myös ikä voi vaikuttaa(?) Itse olen aloittajaa jonkin verran nuorempi eikä minulle esim. avioliitto tai joku tietynlainen perhekäsitys ole se ainoa oikea ratkaisu. Eikä onneksi nykyään tarvitsekaan olla. Minusta on hienoa, että nykyisin voi jokainen tehdä omat ratkaisunsa ja on vapaa halutessaan myös lähtemään. Lasten suhteen pitää tietysti punnita tarkkaan mikä on paras vaihtoehto, mutta ei kannata suoraan olettaa, että se on vain ja ainoastaan tuollainen perhemalli.
Ja ei pahalla, mutta pettäjänä pitäisin suutani soukeammalla silloin kun puhutaan perheen tärkeydestä. Tuolla pettämishetkellä perhe, parisuhde tai muut perusarvot ovat jääneet täysin niiden omien itsekkäiden tunteiden ja halujen jalkoihin. Vai ajattelitko muka tuolla nautintosi hetkellä vaimoasi ja mahd. lapsiasi ja sitä mielihyvää jota heille heidän tietämättään tuotat? Ajattelitko sillä hetkellä ja jälkeenpäin, miten gutaa tuo perheen ulkopuolisen jyystäminen tekikään teidän perheellenne/parisuhteellenne/liitollenne/VAIMOLLESI? Jos ajattelit, niin miksi ihmeessä jätit sen siihen yhteen kertaan! Mieti kuinka mahtava suhde ja korkeat perhearvot teillä olisikaan, jos olisit pettänyt useammin - jos se pettäminen kerran on se oikotie onneen! Eli miksi ihmeessä kiivetä vain puolitiehen, kun voi juosta huipulle asti. Ja pakko todeta, etten kyllä minäkään ymmärrä pettureiden arvomaailmaa... Paljon kyllä ollaan vaatimaan petetyltä, mutta itseltään ei yhtään mitään.
Toisaalta kirjoituksistasi päätellen sulla on vaan huono omatunto. Yrität saada meidät ""sivulliset"" hyväksymään tekosi, kun itse asiassa se ei ole meidän hyväksyttävissämme tai anteeksi annettavanamme. Vain vaimosi voi sen tehdä halutessaan. Ehkä pohjimmiltasi haluaisitkin kertoa hänelle hairahduksestasi, mutta et uskalla. Pelkäät, että entä jos hän ajatteleekin samalla tavalla kuin me hirviöt täällä, joiden ajatuksia et haluaisi kuulla... Tai ehkä salaa nautit, että olet tehnyt vaimostasi narrin. Mutta ehkä hän onkin niin tyhmä ja tietämätön kuin annat ymmärtää, että ansaitseekin sen.