Vanhempainilloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Meillä toinen poika ekaluokalla ja toinen neljännellä. Ollaan aina käyty miehen kanssa vanhempainilloissa + tarhan ja opettajan keskustelujutuissa miehen kanssa yhdessä. Nyt ensi viikolla vanhemman pojan vanhempainilta ja näyttää pahasti siltä, että mummu ja pappa ei pääsekään lastenvahdeiksi. Mitä tekisitte, kumpi menee, minä vai mies vai ei kumpikaan. Harmittaa toi juttu jo nyt, kun haluttais mennä yhdessä.

Meillä ei koskaan olla oltu molemmat samassa vanhempainillassa. Hyvä että on edes toinen päässyt paikalle. Ja miksi molempien pitäisi sinne välttämättä päästäkään, se kumpi siellä on kertoo sitten ne jutut toiselle vanhemmalle.

Meillä minä käyn aina vanhempainilloissa yksin, en oikeastaan edes ymmärrä,miksi siellä pitäisi molempien olla. Tosin meillä harvemmin on mahdollisuutta saada lapsenvahtiakaan ja lähteä yhdessä mihinkään ilman lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Meillä on miehen kanssa sellainen periaate, että vapaa-ajalla käydään joka paikassa aina yhdessä.

Mutta nyt siitä voi luopua ja olla realistinen eikös, ei kait sen takia tarvitse iltaa sivuuttaa,kun ei yhdessä pääse, eikös se kuulostakkin aika lapselliselta,jos oikein mietit?

jompikumpi ja tarpeen vaatiessa siirtyminen luokasta toiseen. Noin olen itse joskus tehnyt eli osan iltaa toisessa luokassa kuunnellut/keskustellut ja sitten toisessa.
nyt olisi tarkoitus mennä päinvastaisessa järjestyksessä kuin viime kerralla, eli minä menenkin nuorimman luokkaan. Mutta ei satavarmaa vielä ehditäänkö molemmat kuitenkaan. se ainakin menee kuka ehtii.

Meillä on miehen kanssa sellainen periaate, että vapaa-ajalla käydään joka paikassa aina yhdessä.
huh huh, tuossa sitä on periaatetta kerrakseen. mä en ainakaan jaksais. kyllä se tekee parisuhteellekin hyvää, että aina ei juputeta yhdessä joka paikkaan. mä ainakin kaipaan ystävien kanssa kahden keskisiä kahvittelutuokioita. ja se se vasta hyvää tekee, jos ollaan erossa joskus muutama päivä.

Siis joka paikkaan yhdessä??! Apuaa... No, kukin tyylillään :whistle:

Me kyllä yleensä käydään vanhempainilloissa yhdessä, hoitajista ei ole enää ongelmaa (pienet voi jo hyvin jättää isompien kanssa siksi aikaa), mutta välillä menen yksin (mies töissä ) ja välillä taas mieheni käy yksin lasten "riennoissa" (kuten esim. koulun diskoissa joissa on valvoja ja "tiskijukka").

Eilen just oltiin 7lk:n vanhempain illassa, eikä sielä kovin montaa pariskuntaa ollut, oli vaan joko isä tai äiti...

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Mutta nyt siitä voi luopua ja olla realistinen eikös, ei kait sen takia tarvitse iltaa sivuuttaa,kun ei yhdessä pääse, eikös se kuulostakkin aika lapselliselta,jos oikein mietit?

Jos oikeen saivartelee niin onko se vapaa-aikaa vanhempainilta? Mun mielestä ei tai mun mielestä vapaa-aika on sitä kun voi tehdä mitä huvittaa :)
Jos kiinnostaa vanhempainilta niin sitten toinen menee jos ei kiinnosta niin sitten ette mee

Päätin tänä syksynä olla menemättä sekä koululaisten että päiväkodin vanhempainiltaan. Kuollettavan tylsiä "kalvo"tapahtumia. Koulussa on todella hyvä kerran kuussa ilmestyvä info -lehti ja käyn mieluummin sitten vanhempainvartissa, missä tosiaan saa keskustella rauhassa. Mutta tosiaan jännä periaate ap:lla. Jos koette vanhempainillan tärkeäksi niin totta kai toinen teistä sinne menee. Meillä se luultavimmin olisin minä ja mies jäisi lasten kanssa.

4. luokkalainen ja eppu pärjäävät varmasti sen aikaa kotona kahdestaankin. vuokraat vaikka piirretyn siksi aikaa, niin katsovat kiltisti televisiota. jätät myös puhelimen heille, että voivat soittaa jos tulee tarvetta.

Voi kun voisikin noin valita. Vaikka mulla mies onkin, olen kaikkiin vanhempainiltoihin ja lähes kaikkiin vartteihin mennyt lasten kanssa. Tänä vuonna olen päässyt sen verran helpolla, että olen voinut kohta 5v pojan jättää isoveljien kanssa ja päässyt neidin 1v kanssa sekä vanhempainiltaan että varttiin.

Me olimme lähes ainoat molemmat vanhemmat vanhempainillassa, ainoastaan kaverimme tekivät myös samoin kuin me ja olivat paikalla molemmat, muiden lasten vanhemmista paikalla oli vain toinen vanhempainillassa, eikä kyse suinkaan varmaan ollut mistään muusta kuin menojen jakamisesta, sillä lähes kaikkien molemmat vanhemmat osallistuivat sitten urhailupäivään kyllä..

Ihan hieno periaate, jos pystytte sen toteuttamaan, meidän suhteessa tuollainen ei toimisi alkuunkaan, mutta vanhempainiltoihin ja -vartteihin ollaan jostain syystä menty yhdessä nykyään..

Yhteistyössä