Vanhempien alkoholin kulutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on reilu 5-kymppiset vanhemmat, jotka on useampien vuosien ajan juonu viikonloppusin mun mielestä paljon.

Onko se paljon jos juo viikon aikana kaksin ainakin 30 kaljaa, 2 viinipulloa ja toisinaan jotain vahvempaa pullon vielä lisäks? Juominen painottuu pääasiassa viikonloppuisin, mutta vähintään yhtenä arkipäivänä on otettava saunajuomaks enemmän kun 1 olut. Sama toistuu 52 viikonloppua vuodessa ja siihen juhlapyhien ekstrat vielä päälle.

Oon oikeesti huolestunut, tai oon ollu jo vuosien ajan mutta en oo osannu tai halunnu puuttua. Yleensä kun oon yrittänyt avata keskustelua niin se kääntyy mua vastaan, kuvittelen muka kaiken koska en ite juo lähes ollenkaan.

Pitäiskö vaan antaa olla vai onko se mun kuvittelua, että toi on paljon? Mitä voisin edes tehdä kun ei ne ymmärrä tai halua hyväksyä asiaa? Pelkään että menetän ne tarpeettoman aikasin ja ne sairastuu juomisen takia.

voithan sie puhua puhumasta päästyäski loputtommiin, mut ongelmaa ei saa ratkastua ennenkö ongelman omaaja hoksaa ja haluaa asialle jotaki tehä. aikunen ihminen kuitenki saa juopotella ihan rauhassa vaikka 24/7, surkiatahan sitä on vierestä seurata. mut jos sinun sana ei asiassa paina mittään, anna olla ja jatka ommaa elämääs. ei sen takia kannata itteäänki sairastuttaa

t. vieläki alkoholisti, vaikkakaan en ennää juo ko joskus harvoin. (pään fyysiset sairauet estää)

Yli puolet aikuisista suomalaisista on samanlaisia. Joka viikonloppu otetaan se pikku känni, jota ei itse känniksi kutsuta. Sanotaan hiprakaksi tms. Mutta siihen kuuluu viinipullo ja ehkäpä jotain päällekin per hlö. Tuon ohella juodaan se 1-3 olutta/siideriä viikolla, koska "sauna".

Oikein tyyppiesimerkki siis suurimmasta osasta suomalaisia.

voithan sie puhua puhumasta päästyäski loputtommiin, mut ongelmaa ei saa ratkastua ennenkö ongelman omaaja hoksaa ja haluaa asialle jotaki tehä. aikunen ihminen kuitenki saa juopotella ihan rauhassa vaikka 24/7, surkiatahan sitä on vierestä seurata. mut jos sinun sana ei asiassa paina mittään, anna olla ja jatka ommaa elämääs. ei sen takia kannata itteäänki sairastuttaa

t. vieläki alkoholisti, vaikkakaan en ennää juo ko joskus harvoin. (pään fyysiset sairauet estää)
Hyvä kun kirjoitit tuon. Minkä ikäinen ap on, ei selvinnyt, mutta onhan se paljon ja kun saunassa voi käydä kokonaan ilman juomaakin - ihan väärin.

Lue kirja Virtahepo olohuoneessa - vai oletko jo lukenut? Moni parikymppinen on sanonut, et olisi pitänyt lukea paljon aikaisemmin. No, absolutistin lapsena ei näe asioita samalla tavalla, mutta onhan se tolkuttoman kallista ajanvietettä yleensä jostakin pois - mistä, en voi tietää. t.paula

Mulla on reilu 5-kymppiset vanhemmat, jotka on useampien vuosien ajan juonu viikonloppusin mun mielestä paljon.

Onko se paljon jos juo viikon aikana kaksin ainakin 30 kaljaa, 2 viinipulloa ja toisinaan jotain vahvempaa pullon vielä lisäks? Juominen painottuu pääasiassa viikonloppuisin, mutta vähintään yhtenä arkipäivänä on otettava saunajuomaks enemmän kun 1 olut. Sama toistuu 52 viikonloppua vuodessa ja siihen juhlapyhien ekstrat vielä päälle.

Oon oikeesti huolestunut, tai oon ollu jo vuosien ajan mutta en oo osannu tai halunnu puuttua. Yleensä kun oon yrittänyt avata keskustelua niin se kääntyy mua vastaan, kuvittelen muka kaiken koska en ite juo lähes ollenkaan.

Pitäiskö vaan antaa olla vai onko se mun kuvittelua, että toi on paljon? Mitä voisin edes tehdä kun ei ne ymmärrä tai halua hyväksyä asiaa? Pelkään että menetän ne tarpeettoman aikasin ja ne sairastuu juomisen takia.

Täysin alkoholistejahan vanhempasi ovat. Se taas on toinen juttu että kuinka paljon asia kuuluu sinulle.

Itse en välittäisi holhota aikuisia ihmisiä.

Yli puolet aikuisista suomalaisista on samanlaisia. Joka viikonloppu otetaan se pikku känni, jota ei itse känniksi kutsuta. Sanotaan hiprakaksi tms. Mutta siihen kuuluu viinipullo ja ehkäpä jotain päällekin per hlö. Tuon ohella juodaan se 1-3 olutta/siideriä viikolla, koska "sauna".

Oikein tyyppiesimerkki siis suurimmasta osasta suomalaisia.

Joo, tiedän tämän ja joskus kun olen keskustelua avannut niin äiti vetoaa siihen, että muutkin juo. Sen takia en oikein tiedä enää, että onko noi määrät ihan normaaleja ja musta ne vaan tuntuu isoilta vai voiko oikeesti puhua jo suurkulutuksesta.

Olen muuttanut jo pois kotoa ja yksi syy siihen oli se, ettei tarvitse katsella touhua. Nyt kun olin pitkästä aikaa viikonloppuna yötä vanhemmilla, niin muistin mitä se onkaan... Pitäis kai vaan antaa olla ja jäädä ootteleen, että jotain tapahtuu tai sitä että vanhainkodissa makaa alkoholidementoituneet vanhemmat mitä ei kannata edes käydä katsomassa.

Kuulostaa alkoholiongelmalta. Varmaan tarvitsisivat jotain muuta mielekästä sisältöä elämäänsä. Jos ei sinun puhuminen auta niin jätä asia sikseen. Elä omaa elämääsi ja nauti siitä äläkä kuluta sitä vanhemmistasi murehtimiseen. Auta sitten jos apuasi pyytävät.

Yhteistyössä