Vanhoillislestadiolaiset: Oletteko mielestänne ainoita jotka pääsevät taivaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puistotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puistotäti

Vieras
Heti alkuun todettakoon ettei tämän kirjoituksen ei ole tarkoitus olla loukkaava, mutta haluaisin siis todella tietää: Uskotteko todella niin, että vain vanhoillislestadiolaiset ovat ns. Jumalan lapsia ja oikea uskoisia että vain te pääsette taivaaseen?

Oon vaan miettinyt että mites sitte esim. esikoislestadiolaiset, tai muut uskovat ihmiset kuten helluntailaiset? Tai körttiset? Ovatko he "vääräuskoisia" teidän silmissänne? Mikä tekee teistä "parempi" uskoisia toisten uskovien joukossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Puistotäti;30352027:
Heti alkuun todettakoon ettei tämän kirjoituksen ei ole tarkoitus olla loukkaava, mutta haluaisin siis todella tietää: Uskotteko todella niin, että vain vanhoillislestadiolaiset ovat ns. Jumalan lapsia ja oikea uskoisia että vain te pääsette taivaaseen?

Oon vaan miettinyt että mites sitte esim. esikoislestadiolaiset, tai muut uskovat ihmiset kuten helluntailaiset? Tai körttiset? Ovatko he "vääräuskoisia" teidän silmissänne? Mikä tekee teistä "parempi" uskoisia toisten uskovien joukossa?

Olen vanh.lestadiolainen ja juuri se on se syy miksi olen että tässä uskossa saa synnit anteeksi ja pääsee taivaaseen.
Noista muista liikkeistä itse uskon että ei ole mitenkään hyvä että on semmoisessa, koska silloin on väärässä hengellisyydessä. Se on pahempi kuin julkijumalaton ateisti. Ateisti saattaa helpommin löytää tien elävään uskoon kuin joku väärässä hengellisyydessä elävä. Mutta ainahan Jumala kutsuu ihmistä, ja ihmeitä tapahtuu.

Joo, minäkin kaipaisin noita perusteluja joskus lestadiolaisella seudulla asuneena. Miksi esimerkiksi helluntailainen ei pääsisi taivaaseen?

Tai tavis luterilainen uskova? Ja ihan aidosti ihmettelen, lestadiolaisuutta sisältäpäin tuntematta.

Alkuperäinen kirjoittaja Puistotäti;30352027:

Tampereen piispa Matti Repo on just ottanut kantaa tähän asiaan aika kiukkuisesti...

Piispa Matti Repo: Miten teidän Vain-Me-Pelastumme -opin kanssa oikein on? | Omat polut © - etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia

"Pelastuvien joukon turvallinen raja voi muuttua muuriksi, jonka sisäpuolella ihminen voidaan alistaa erilaisille väkivalloille, niin henkiselle, hengelliselle kuin jopa fyysiselle."

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras"";30352069:
Jopa pedofiilit saa syntinsä anteeksi kys. lahkossa. Kokemusta on lähipiiristä. Uhri jätetään yksin.

Joo itse en ainakaan haluaisi, että lapseni pääsevät samaan "taivaaseen" kuin vl pedofiilit. Onneksi omani "palavat helvetissä".

Onpa jännä että ihan on piispa itse lähtenyt mustamaalaamaan uskovaisia. !!!!
Aika erikoista.

Vl:t ovat kirkon uskollisimpia jäseniä ja luulisi että se olisi nähty hyvänä kun niin monet eroaa kirkosta... huh huh!

[QUOTE="Pia P.";30352037]Olen vanh.lestadiolainen ja juuri se on se syy miksi olen että tässä uskossa saa synnit anteeksi ja pääsee taivaaseen.
Noista muista liikkeistä itse uskon että ei ole mitenkään hyvä että on semmoisessa, koska silloin on väärässä hengellisyydessä. Se on pahempi kuin julkijumalaton ateisti. Ateisti saattaa helpommin löytää tien elävään uskoon kuin joku väärässä hengellisyydessä elävä. Mutta ainahan Jumala kutsuu ihmistä, ja ihmeitä tapahtuu.[/QUOTE]

Mikä sinun mielestä on "väärää" ????

Joo, minäkin kaipaisin noita perusteluja joskus lestadiolaisella seudulla asuneena. Miksi esimerkiksi helluntailainen ei pääsisi taivaaseen?

Tai tavis luterilainen uskova? Ja ihan aidosti ihmettelen, lestadiolaisuutta sisältäpäin tuntematta.

En ole lestaadiolainen. Minulle on aina opetettu (pyhäkoulusta lähtien)vain Jumala tietää ketkä pääsevät taivaaseen. Synnit saa anteeksi Jeesuksen tähden, ja jokainen joka uskoo. Eli mun logiigalla se joka uskoo Jeesukseen ja Jumalaan pelastuu,mutta en minä ole eikä kukaan ihminen sanomaan ketä päääsee ja ketä ei. Näin on mulle aina opetettu.

huomio, 2014 luulisi olevan itsestään selvää ettei ole mitään taivasta!

plääh, ihan järkyttävää taas aikuisilta ihmisiltä

Miten niin ei ole?

Ihmisen elämä täällä on vain ruoho ja tuuli käy hänen ylitseen eikä häntä enää ole. Mutta jokaisessa meissä on elävä sielu, jolla on iankaikkinen elämä, jos uskoo Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen.
Jumala on luonut ihmisen ja puhalsi häneen elävän hengen = kuolematon sielu. Ruumis katoaa mutta sielu elää ikuisesti.

Vanhoillislestadiolaiset eivät lue Raamattua eivätkä ole tietoisia tästä Raamatunkohdasta: Älkää tuomitko, ettei teitäkin tuomittaisi.

Näin juuri! vain jumala sen pystyy titämään kuka on uskova sydämestään. Ei meillä ole taitoa toinen toistamme tuomita tai erotella. Eikä se olekaan meille annettu tehtäväksi. Meille annettiin tehtäväksi lähimmäisenrakkaus...

Yhteistyössä