Vanhoillislestadiolaiset: Oletteko mielestänne ainoita jotka pääsevät taivaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syntinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Minusta uskovaiset kaikki tyyni eivät halua itse ottaa vastuuta omasta elämästään vaan sysäävät tapahtumien syyt ja seuraukset Jumalalle. Raukkamaisia ja itsetunnoltaan heikkoja ovat he. Säälikäämme siis, ja antakaa heidän elää rauhassa. Me muut, ottakaamme rohkeasti vastuu omista teoistamme ja näyttäkään näin esimerkkiä heikoimmille = uskovaisille.

.

Et siis usko,että Jeesus on Jumala?
Kun sanoit, että Hän oli Pietarin kanssa välittäjänä.
En tiennytkään, että ette usko kolmiyhteiseen Jumalaan. Tulipa sekin selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja syntinen:
Heti alkuun todettakoon ettei tämän kirjoituksen ei ole tarkoitus olla loukkaava, mutta haluaisin siis todella tietää: Uskotteko todella niin, että vain vanhoillislestadiolaiset ovat ns. Jumalan lapsia ja oikea uskoisia että vain te pääsette taivaaseen?

Oon vaan miettinyt että mites sitte esim. esikoislestadiolaiset, tai muut uskovat ihmiset kuten helluntailaiset? Tai körttiset? Ovatko he "vääräuskoisia" teidän silmissänne? Mikä tekee teistä "parempi" uskoisia toisten uskovien joukossa? Vai tekeekö?

Lestadiolaisuuskin on kuitenkin "keksitty" uskonto, kuten muutkin. Siis ihmisten luoma kaikkine sääntöineen.Ja eikös se Jeesuskin ollut juutalaisten kuningas. Eikös sitä voisi sitten ajatella että ne juutalaiset on ainoita oikeita uskovaisia, jotka myös taivaaseen pääsevät?

Tässäpä oma näkemykseni.

Uskon, että olemme Jumalan lapsia. Uskon myös, että Jumala on ainoa joka tietää, ketkä muut lopulta pääsee taivaaseen.

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tästä, mutta mun silmissä esim. ateistilla ja esikoislestadiolaisella on ihan yhtäläiset mahdollisuudet päästä taivaaseen.

En koe olevani muita parempi. Koen, että asiani on ok, koska mulla on synnit anteeksi.

Uskontomme ei ole keksitty. Muistaakseni nimemme on keksinyt joku ulkopuolinen. Onhan meitä uskovaisia ollut aina. Alkaen Eevasta ja Aatamista!

Kiitos kaikille, jotka osaavat keskustella asiallisesti. Kaikkeahan voi ja saa kyseenalaistaa, mutta syytteleminen tuntuu ikävältä.

Mä en kans voi sietää tuota tuomitsemista. Aika surkuhupaisaa, tai osoittaa ihmisten yksinkertaisuutta, että ne oikeesti ajattelee, että kaikista maailman ihmisistä vain vanskut pelastuu!! Haloo, hei! Huomaa kyllä, että miehet jyrää tuossa uskonnossa! ;D Enkä myöskään ymmärrä, miten joku nainen voi alistua tuollaseksi lapsentekokoneeksi. Mitenkään ei voi niin monelle lapselle tarjota tarpeeksi hoivaa ja hellyyttä. Ihan sairasta.

Ei minulla ole tarvetta julistaa itseäni oikeaoppiseksi. Minusta vain tuntuu, että
lestadiolaiset takertuvat epäolennaisiin asioihin. Totta kai Jeesus oli välimies
meidän ja Jumalan välillä, mutta Hän oli myös Jumala. Ja Jos Jeesuksen kanssa ei voi sopia uskoontulosta, niin kenen kanssa sitten?
Totta kai on hienoa, että ihmiset saavat syntinsä anteeksi ja toinen ihminen voi olla siinä osallisena julistamassa niitä anteeksi. Mutta tämä asia ei saa nousta ihmisen taivasosan esteeksi. Jos olet kuolemassa yksin, esim. jossain erämaassa, ja haluat tulla uskoon, Jumalan armo voi kohdata sinua siinä myös ilman toista ihmistä, koska Jeesuksen sovitustyö riittää.

Niin, äiti ei jaksa katsoa lastensa perään ja isälle asia ei kuulu. Paljonkohan lestadiolaisilta kuolee lapsia laiminlyönnin seurauksena?

Alkuperäinen kirjoittaja Mäntypistiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Minutki vietiin seuroihi, kerhoihi, pyhäkouluun ja raamattuluokkaan. Raamattuluokkaankin pakottivat. Jos en mennyt, viikkorahat jäi saamatta. Kerhon kans sama homma, lauantaikarkit jäi saamatta jos en suostunut lähtemään. Onneksi raamattuluokkaa kesti vain rippikouluun asti. Viimeset kerrat kestin sinnillä. Sen jälkeen ne ei enää seuroihikaan pakottanu, olin tehnyt kantani tarpeeksi selväksi. :) Vielä ne yritti suviksiin mua houkutella, mutta eipä ollu kiinnostusta lähteä eikä aikaakaan. Vaikka kyllä mä suviksissa saatan joskus käydä vielä...mutta en kuuntelemassa vaan muuten vaan. :)

:wave:
No onko suku hyljännyt kun uskot toisin?
niin kuin moni sannooo...

Ei ole, ei todellakaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En koe olevani muita parempi. Koen, että asiani on ok, koska mulla on synnit anteeksi.

Mistä ihmeestä sää näin päättelit? Kertoiko Jumala sulle, että sun synnit on saatu anteeksi? Jo nyt? Ennen taivaan portteja? Ettei kuitenki olis ollut joku puhujaMIES, joka antoi ne synnit anteeksi...? (o:

Alkuperäinen kirjoittaja No just joo:

Mistä ihmeestä sää näin päättelit? Kertoiko Jumala sulle, että sun synnit on saatu anteeksi? Jo nyt? Ennen taivaan portteja? Ettei kuitenki olis ollut joku puhujaMIES, joka antoi ne synnit anteeksi...? (o:

Hän USKOO, kokee, tuntee, että hänellä on synnit anteeksi.

Minäkin uskon että kelpaan tällaisena Jumalalle, lestadiolaisten silmissä syntisenä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nimi Merkki:
Niin, äiti ei jaksa katsoa lastensa perään ja isälle asia ei kuulu. Paljonkohan lestadiolaisilta kuolee lapsia laiminlyönnin seurauksena?

Nyt höpö höpö
Jos mä en kato lapsieni perään ni ei kukaan!!!
EI SAA YLEISTÄÄ!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja VLmamma:
vastaan vaan lyhyesti otsikon kysymykseen että Kyllä.

No entäs, jos sä saat "käännytettyä" jonkun, joka on ollut vaikka ihan ateisti ennen. Hän alkaa uskomaan Jumalaan ja Jeesukseen, mutta ei halua liittyä kirkkoon tai uusheräykseen. Estääkö se hänen taivaaseen pääsemisensä? Vaikka raamatussa sanotaan, että sydämen uskolla ja suun tunnustuksella...? Miten sä voit tietää kenenkään sydämen ja uskon tilaa? Vai oletteko niin ulkokultaisia, että vain kuulumalla lestadiolaisiin ja noudattamalla sääntöjä pääsee taivaaseen, vaikka sydämessään olisikin sitten vaikka hellareihin kallellaan?

Nyt höpö höpö
EI SAA YLEISTÄÄ!!!!!
Joo,toi yleistäminen on loukkavaa.Meillä ainakin lapset on kaikki kaikessa ja etusijalla.Lapsia ei jätetä valvomatta tai hoitamatta.Meillä kyllä hoidetaan ja annetaan turvallinen koti kaikille 9 rakkaalle lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Tuomitsemisesta sanoisin: edes enkelit eivät uskaltaneet tuomita Raamatussa, miten lestadiolaiset uskaltavat? Kannattaa varoa sanojaan.

Tuomitsemisesta sanoisin minäkin:
Lestadiolaiset eivät tuomitse, vaan Jumalan sana.

Raamatun aikanakaan ei Jumalan lapseksi päässyt sopimalla asiasta jumalan kanssa, vaan aina on ollut toinen ihminen välittäjänä. Nykypäivinä ihmiset ovat keksineet, että nämä asiat sovitaan yksin Jumalan kanssa!!!

Jeesus on välittäjänä, ei siinä ihmisiä tarvita!

Jeesus ja Jumala ovat eri asia. Jumala on isä ja Jeesus Jumalan poika

Jeesus ja Jumala ovat eri asia. Jumala on isä ja Jeesus Jumalan poika

Alkuperäinen kirjoittaja No just joo:

Niin, siis niinkuin joku tuossa sanoikin, koen ja uskon, että mulla on synnit anteeksi. Viimeksi pyysin syntejäni anteeksi ehtoollisen yhteydessä suviseuroissa, joten kyllä, oli se puhujaMIES jonka kautta sain syntini anteeksi. Mutta siis huom. hänen kauttaan.

Minusta mihinkään uskontoon ei ole täysin luottaminen. Kaikki kun ovat ihmisen keksimiä tai no sanotaan ainakin, että vapaasti tulkitsemia. Ja ihmiset ovat kovia valehtelemaan. Järkiperäisesti ajateltuna, uskontoa voitaisiin pitää eräänä ihmisten hillitsemiskeinona, jotta meno ei menis täysin barbaariseksi. Perustuuhan laitkin raamatun sanaan.

Mulle uskonto on henkilökohtainen asia, niinpä pidän oikeutettuna, että voin kyseenalaistaa kristinuskon (johon virallisesti kuulun) opit ja ajatella ne sellaisiksi kun kuvittelisin asian olevan, enkä usko sokeasti siihen mitä on opetettu ala-asteen uskonnontunneilla. Koska olenhan minäkin ihminen, samoin kun ne jotka ovat ajatelleet, että voivat hieman muokata tuota sanomaa, jonka jumala on lähettänyt ja keksineet kaikenlaisia omiakin säädöksiä, vapaasti tulkiten. No, minä tosin en yritä väittääkään, että uskoni olisi oikea jollekinmuulle kuin minulle. Olen yksin tyytyväinen oman uskoni edustaja :D

Ja minusta on aika hurjaa alkaa miettimään, että kuka pääsee taivaaseen vai ei. Eikö se ole silloin jumalan leikkimistä? Vai kuvitellaanko sitä, että siellä taivaassakin ihminen on hallitsija.

Nyt höpö höpö
EI SAA YLEISTÄÄ!!!!!
Joo,toi yleistäminen on loukkavaa.Meillä ainakin lapset on kaikki kaikessa ja etusijalla.Lapsia ei jätetä valvomatta tai hoitamatta.Meillä kyllä hoidetaan ja annetaan turvallinen koti kaikille 9 rakkaalle lapselle.

Minuakin loukkaa tuo yleistämine syvästi. :( Minulle lapseni ovat niin rakkaita, että he eivät missään muualla parempaa hoitoa saisi. Myös oma äitini, 14 lapsen synnyttänyt, on hyvin esimerkillinen, rakastava ja jokaiselle huomiota ja hellyyttä jakava äiti. Meillä ei myöskään ole raivohullu isä, kuten useammasta täällä lestaadiolaismiehistä kirjoitetusta tekstistä saa kuvan. Myös oma mieheni on ihana <3 !!

Alkuperäinen kirjoittaja Pappisnainen:
Tarvi olla MIES joka voi synnit antaa anteeksi! =)

Ai jaa, montako naispappia teidän lahkossanne on?

Ei siellä naisia ole näkynyt, eihän ne mitään osasi kuitenkaan, annetaan miesten hoitaa se johtaminen. Nainen voi vaikka olla kotona lasten kanssa. Ei sen tarvi kouluttautuakkaan, koska ei se kuitenkaan koskaan kerkee töihin, kun on aina raskaana tai imettää.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä