Vanhuksille kuolinpillereitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä täällä on kaks-kolmekymppisten olla sitä mieltä että Utrion avaus on järkevää ja viisasta. Oottakaas kun olette itse lähellä seitsemääkymppiä - sitten on toinen ääni kellossa ja roikutte elämässä kiinni kynsin hampain.

Niin kuin oikein onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja messi:
Tunnen kolme erittäin elämän iloista vanhusta, jotka iloitsevat lapsistaan ja lapsen lapsistaan sekä lapsenlapsenlapsistaan. He ovat minulle esimerkkinä valoisasta vanhuudesta. Kaario pitäkööt leipäläpensä kiinni. Kyllä meni nyt maku!

Kuka tässä on väittänyt että suht' terveet ja elämänjanoiset/iloiset vanhukset pitäisi olla "nukuttamassa"? Eiköhän nyt ole kyse näistä huonovointisista, kuolemaa toivovista vanhuksista joille olisi helpompaa päästä haudan lepoon pois kärsimyksistä?

Mutta millä erottaa sen, onko vanhus vain masentunut ja tuntee olevansa taakkana, vai haluaako oikeasti kuolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mäkin kannatan eutanasiaa, mutta ei sitä pidä liian hepposin perustein saada. Mun kaksi isovanhempaa makasivat sairaalassa halvaantuneina vuosia ennen kuolemaansa, enkä kyllä soisi sitä kenellekkään. Ihmisarvoisempaa olisi päästä pois.

voitaisiin jakaa vanhuksille, vaikkapa yli 70-vuotiaille, ystävällisiä "unipillereitä". Se tulee olemaan välttämätöntä, sillä nopeasti kuoleva vanhus on eduksi yhteiskunnalle. Mistä muka kaikille suurten ikäluokkien edustajille saadaan hoitajat?

Eikös Tuossa ole hyvät perustelut? Raha ennen kaikkea! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Demareilta kuolo korjais viimeisetkin dementoituneet äänestäjät :laugh:

Noo, siinä kuolisi suurin osa kepulaisista, kommareista ja kristillistenkin äänestäjistä. Mutta kaipa se on kokoomuksen tarkoituskin?

Pakko olla dementoitunut jos sossuja äänestää:D

- Terveyskeskuksissa voitaisiin jakaa vanhuksille, vaikkapa yli 70-vuotiaille, ystävällisiä "unipillereitä". Se tulee olemaan välttämätöntä, sillä nopeasti kuoleva vanhus on eduksi yhteiskunnalle. Mistä muka kaikille suurten ikäluokkien edustajille saadaan hoitajat? kysyy Utrio./quote]

Mun kaikki 4 isovanhempaa on ikähaitarilla 70-76 ja kaikki asuu vielä kotonaan, ei missään laitoksessa.:o
Eiköhän yli 90-kypäsille pitäisi pikemminkin näitä pilsuja jakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mäkin kannatan eutanasiaa, mutta ei sitä pidä liian hepposin perustein saada. Mun kaksi isovanhempaa makasivat sairaalassa halvaantuneina vuosia ennen kuolemaansa, enkä kyllä soisi sitä kenellekkään. Ihmisarvoisempaa olisi päästä pois.

voitaisiin jakaa vanhuksille, vaikkapa yli 70-vuotiaille, ystävällisiä "unipillereitä". Se tulee olemaan välttämätöntä, sillä nopeasti kuoleva vanhus on eduksi yhteiskunnalle. Mistä muka kaikille suurten ikäluokkien edustajille saadaan hoitajat?

Eikös Tuossa ole hyvät perustelut? Raha ennen kaikkea! :D

Raha ennen kaikkea: demarin käsi on aina toisen lompakossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Tunnen kolme erittäin elämän iloista vanhusta, jotka iloitsevat lapsistaan ja lapsen lapsistaan sekä lapsenlapsenlapsistaan. He ovat minulle esimerkkinä valoisasta vanhuudesta. Kaario pitäkööt leipäläpensä kiinni. Kyllä meni nyt maku!

Kuka tässä on väittänyt että suht' terveet ja elämänjanoiset/iloiset vanhukset pitäisi olla "nukuttamassa"? Eiköhän nyt ole kyse näistä huonovointisista, kuolemaa toivovista vanhuksista joille olisi helpompaa päästä haudan lepoon pois kärsimyksistä?

Mutta millä erottaa sen, onko vanhus vain masentunut ja tuntee olevansa taakkana, vai haluaako oikeasti kuolla?

Vanhushan sen saa itse päättää joten se hänelle suotakoon! Valinnan vapaus! Minä en haluaisi myöskään elää masentuneena vanhuksena jossain laitoksessa.

Mutta jos masentuneena haluaakin oikeasti kuolla?

Ja varmasti haluaakin. Siitä voidaan sit laajentaa aihetta niin, että miksi kaikille masentuneille ei jaeta näitä ystävällisiä unipillereitä.

Jos kepu tai varsinkin kokomuus voittaa vielä seuraavatkin vaalit niin heidän kannattajien on PAKKO olla dementoituneita! :D Muu ei sitä selitä jos nämä mukavat toivotalkoot vielä saa jatkua. :D

Ja minä tiedän vanhuksia joiden kaikki sukulaiset ovat jo kuolleet ja elämänilo niiden mukana. Lisäksi kun fyysinen toimintakyky heikkenee niin tällaisten ihmisten "elämä" on pelkkää kuoleman odottamista.

Meitä on niin moneksi. Toiset saavat jostain voimia ja jaksavat maailman tappiin mutta erilaiset koettelemukset ja elämäntilanteet voivat toiselta viedä aivan kaiken.

Mutta jos masentuneena haluaakin oikeasti kuolla?

Ja varmasti haluaakin. Siitä voidaan sit laajentaa aihetta niin, että miksi kaikille masentuneille ei jaeta näitä ystävällisiä unipillereitä.

Sinä sekoitat nyt puurot ja vellit. Mutta se sulle suotakoon.

Mitä minä olen kuullut niin monelle masentuneelle jaetaankin niitä lääkkeitä ihan useamman kuukauden tarpeet kerralla kotia. Ja lopputuloksen sitten tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Ja minä tiedän vanhuksia joiden kaikki sukulaiset ovat jo kuolleet ja elämänilo niiden mukana. Lisäksi kun fyysinen toimintakyky heikkenee niin tällaisten ihmisten "elämä" on pelkkää kuoleman odottamista.

Meitä on niin moneksi. Toiset saavat jostain voimia ja jaksavat maailman tappiin mutta erilaiset koettelemukset ja elämäntilanteet voivat toiselta viedä aivan kaiken.

Jos me oikeasti säälitään näitä elämänilon menettäneitä vanhuksia, niin onko meidän ainoa annettavissa oleva apu oikeasti päiviltä päästäminen? Vai onko se vaan helppo tapa ratkaista asia, eipä tartte vieraista mummoista välitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Rohkea puheenvuoro.
Kerro mitä mieltä itse olet asiasta, niin saadaan keskusteluun kierroksia lisää :D
Jättäkää mut jo rauhaan.
Eiku ihan totta. Ei siis millään pahalla. Jossain ketjussa kerroit olevasi ihmisoikeuksien puolestapuhuja. Tässä olisi sopiva aihe Sinulle kertoa mielipiteesi.
Mä luulen että mä en enää tuntemattomien (nimimerkittömien) kanssa ihan helposti ala keskustelemaan.

Mä voisin ottaa sen pillerin vaikka jo nyt. Ikinä tiedä, milloin onkin yks kaks siinä kunnossa, ettei kykene enää elämään omasta mielestään ihmisarvoista elämää. Pilleri yöpöydän laatikossa olisi ihan hyvä asia enkä mä ainakaan haluaisi odottaa 70-vuotispäiviäni, jos 58-vuotiaana olisin jo toinen jalka haudassa.

Kannatan Utrion ajatusta. Vanhusten itsemurhat esim. lääkkeiden yliannostuksella ovat paljon yleisempiä kuin ihmiset voisivat kuvitellakaan ja tilausta tuskattoman lähdön mahdollistavalle lääkehoidolle voisi todella olla.
Niitä voitaisi jakaa perusterveydenhuollon yksiköissä lääkärin haastateltua potilaan.

Tunnen kolme erittäin elämän iloista vanhusta...
Ja minä tiedän vanhuksia joiden kaikki sukulaiset ovat jo kuolleet ja elämänilo niiden mukana...
Jos me oikeasti säälitään näitä elämänilon menettäneitä vanhuksia, niin onko meidän ainoa annettavissa oleva apu oikeasti päiviltä päästäminen? Vai onko se vaan helppo tapa ratkaista asia, eipä tartte vieraista mummoista välitää.
Eihän tässä kukaan ketään sääli. Kyse on joidenkin vanhusten omasta halusta päästä pois. Yksi odottaa Nurmi-Tuomasta, toinen Hauta-Erkkiä ja kolmas ties ketä.

Jos kepu tai varsinkin kokomuus voittaa vielä seuraavatkin vaalit niin heidän kannattajien on PAKKO olla dementoituneita! :D Muu ei sitä selitä jos nämä mukavat toivotalkoot vielä saa jatkua. :D

Tutkimusten mukaan dementian väheneminen korreloi suoraan sossujen kannatuksen kanssa. Näkeehän sen viimeksi tulleista gallupeistakin:D

Timpalle kiitos toivotalkoisiin osallistumisesta. Kortistosta se työtönkin ponnistaa.

Tunnen kolme erittäin elämän iloista vanhusta...
Ja minä tiedän vanhuksia joiden kaikki sukulaiset ovat jo kuolleet ja elämänilo niiden mukana...
Eihän tässä kukaan ketään sääli. Kyse on joidenkin vanhusten omasta halusta päästä pois. Yksi odottaa Nurmi-Tuomasta, toinen Hauta-Erkkiä ja kolmas ties ketä.

Eli halutaan helpottaa heidän poispääsyä sen sijaan, että haluttas tehdä heidän elämästä siedettävää?

Rohkea puheenvuoro.
Kerro mitä mieltä itse olet asiasta, niin saadaan keskusteluun kierroksia lisää :D
Jättäkää mut jo rauhaan.
Eiku ihan totta. Ei siis millään pahalla. Jossain ketjussa kerroit olevasi ihmisoikeuksien puolestapuhuja. Tässä olisi sopiva aihe Sinulle kertoa mielipiteesi.
Mä luulen että mä en enää tuntemattomien (nimimerkittömien) kanssa ihan helposti ala keskustelemaan.

No höh:(

Kuulut kuitenkin palstan fiksuimpiin, vaikka en aina ole samaa mieltä kanssasi.

Yhteistyössä