Vanhuksilta viedään nyt leipäkin suusta - kirjaimellisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihin kirjoitukseeni erityisesti viittaat? Todistusaineistoa tiskiin kiitos. Ehkä jokin asia on sinulle jonkin kirjoitukseni osalta jäänyt epäselväksi tai olet saanut siitä väärän mielikuvan? Olisi kiva tietää, mistä eristyisesti pääättelet, että minulla ei ole kyvykkyyttä tunnistaa tosiasioita elämästä.

Menepä kokeilemaan istumaan vankilassa muutaman vuoden ja tule sitten kertomaan miten hienot olot, ruoka ja kohtelu siellä oli...

Menepä kokeilemaan istumaan vankilassa muutaman vuoden ja tule sitten kertomaan miten hienot olot, ruoka ja kohtelu siellä oli...

Jaa viittaat siihen viestiin, jossa oli lainausmerkkien sisällä jonkun poliitikon *) kirjoittama teksti? Se ei ollut minun kirjoittama teksti. Se oli Copy/Pastattu. Tuskin se poliitikko kirjoituksessaan tarkoitti sitä, että jos vanhukset siirrettäisiin vankiloihin, niin niitä kohdeltaisiin siellä kuin vankeina. En tiedä. Poleeminen hupaisa ajatelmahan tuo oli vain.

*)=Tea-Tuulia Korhonen, Mikkelin Kokoomus nro. 122
https://www.facebook.com/teatuuliakorhonen122/posts/264193197017727

Vankeja nyt mitenkään puolustelematta totean, että ne laittaa sitä ruokaa vankilankeittiössä ja siivoaa. Vartijat eivät myöskään kanna ketään ulos, vaan sinne on käveltävä itse. Lisäksi mietin, että millaista siellä vankilassa pitäisi olla, jotta se olisi tarpeeksi kamalaa? Minä olen vankilassa työskennellyt, enkä pitänyt sitä mitenkään miellyttävänä paikkana. Vanhainkodissakin olen työssä ollut ja se oli kuitenkin ympäristönä mukavampi.

[QUOTE="viuh";30667865]Vankeja nyt mitenkään puolustelematta totean, että ne laittaa sitä ruokaa vankilankeittiössä ja siivoaa. Vartijat eivät myöskään kanna ketään ulos, vaan sinne on käveltävä itse. Lisäksi mietin, että millaista siellä vankilassa pitäisi olla, jotta se olisi tarpeeksi kamalaa? Minä olen vankilassa työskennellyt, enkä pitänyt sitä mitenkään miellyttävänä paikkana. Vanhainkodissakin olen työssä ollut ja se oli kuitenkin ympäristönä mukavampi.[/QUOTE]

Meepäs heittää toi asiantuntijan tietävä kommenttisi sylttytehtaan alkujuurille:

https://www.facebook.com/teatuuliakorhonen122/posts/264193197017727

Vaikka julkaisu on vanha, niin siellähän se on jaa pysyy ja on kaikkien luettavissa seinältä niin kauan kuin internet on pystyssä.

Mä en ymmärrä tätä "leipä ja levite pois"-keskustelua ollenkaan. Vuosikausia on kunnissa tukipalvelut kotihoidon ohella pyörineet, kauppapalvelu on varmasti yksi käytetyimmistä.
Nykypäivän hinnoittelua en tarkasti tunne, mutta ainakin vielä pari vuotta sitten Helsingissä Palmian aterian ohessa tuleva leipä + levite olivat niin kalliit, ettei niitä käytännössä kannattanut tilata, jos ateriapalveluasiakkaalla oli myös kauppapalvelu käytössä. Jos taas kauppapalvelua ei ollut käytössä, tuli kyseisen asiakkaan asioinnit hoidettua yleensä joko avustettuna omatoimisesti tai vaikkapa omaisten avulla.

Kukaan ei joka tapauksessa pelkällä Palmian aterialla elänyt, oli leipä mukana ti ei, vaan kauppaostokset hoidettiin erikseen. En siis ymmärrä, miksi olisi ongelma vaikka sitten tilata kaupasta edullisemmalla hinnalla ne leivät ja voit.

Yhteistyössä