vannoin itselleni ettei näin kävisi mutta näin pääsi nyt käymään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku kurkussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja itku kurkussa:
Pentu on labbis, 14 viikkoa, osaa jo paljon :) tottelee! huippu koira....
tuossa se kuorsaa, pitäis olla nyt sen kans näitä viimeisiä hetkiä!!!
Hyvässä lykyssä kasvattaja ottaa pennun takaisin.

Pentu on labbis, 14 viikkoa, osaa jo paljon :) tottelee! huippu koira....
tuossa se kuorsaa, pitäis olla nyt sen kans näitä viimeisiä hetkiä!!!

Ja vielä sitten tuollainen vaativa työkoirarotu tilanteeseen, jossa ei ole kunnolla aikaa? Itse joskus labukan omistin ja se ei todellakaan ollut mikään mukava sohvakoira, vaan erittäin aktiivinen ja toiminnanhaluinen, ja kun en aloittelijana tajunnut sen energiaa oikein purkaa, niin se teki paljon tuhoja ja oli muutenkin hankala. Sitä kun ei pelkillä lenkeillä väsytetty. Meille se oli siis liian aktiivinen ja vaativa ja täysin väärä valinta, vaikka kiva koira siitä lopulta tulikin. Alku vaan oli aika hankala.

kyllä hävettää ottaa kasvattajaan yhteyttä :( mitä sekin meistä sitten ajattelee!
kai se on pakko....
laitan miehen tekemään sen! sille oikein!

Laita todellakin mies asialle, ja mieluiten heti.

Ei se kasvattaja varmaankaan riemusta hypi, mutta ymmärtää luultavasti koiran edun. On tuossa tilanteessa parempi luopua koirasta heti.

Pahinta mitä voitte tehdä, on laittaa koira kiertoon ilman kasvattajalle kertomista. Näin toimimalla varmistatte se, että nimenne kulkee puskaradiossa. Sen jälkeen koiran ostaminen vaikeutuu huomattavasti (jos siis joskus vielä aiot koiran hankkia).

Hmm. No jos ei mies voi hoitaa koiraa, niin voiko sitten hoitaa vauvaa ne ajat, kun sä käyt esim. lenkillä koiran kanssa? Ja kyllähän sitä pystyy lenkillä käymään sekä koiran että vauvan kanssa.

Mutta juu, onhan tuo vähän hölmöä ottaa koiranpentu samaan aikaan kun on saamassa vauvan... Molemmille pitäis kuitenkin riittää aikaa.

Vihaan sellaisia ihmisiä jotka ottavat ja ovat heti antamassa pois kun ei tykättykään

Peesi tälle!

Ihmettelen miksi ap et vain sano miehellesi että vastuu päätöksestä on kannettava eikä siitä voi luistaa. Mun mielestä ei ole yhtään ohi aiheen miettiä sitä mitä muutkin ovat kysyneet; mitä meinaat tehdä jos mies kyllästyy vauvaan; vaatia miestä kantamaan vastuunsa yhteisestä päätöksestä vai annatteko vauvankin pois?

Sitä paitsi kyllä koiranpennun ja vauvan kanssa pärjää yksikin aikuinen. Kotiapua tai vaikka dogsittereitä koiraa ulkoiluttamaan on saatavilla. Tietysti jos asenne on sellainen että hankitaan jotain ja annetaan heti pois jos ei tykätäkään niin ehkä on parempi olla hankkimatta mitään eläviä olentoja sellaiseen talouteen..

Mistä tiedät ettet jaksa yksin? Mahan kanssa tietysti vaikea aikuisen labbiksen energian tarvetta tyydytttää, mutta jos kyse on pienestä pennusta niin ei sen liikunnan tarve vielä niin iso ole ettei sitä metsässä juokseminen/koirapuisto väsyttäisi..Tietysti pari viikkoa synnytyksen jälkeen olis hyvä että joku huolehtis koirasta että saat rauhassa toipua, mutta en mä nää estettä sille ettei vauva ja koira mahdu samaan talouteen. On meillekkin tulossa pian vauva ja koiran hoito on meillä mun vastuulla. Kyllä se vauvan vaunuttelu ja koiran ulkoilutus onnistuu samalla kertaa..

Mistä tiedät ettet jaksa yksin? Mahan kanssa tietysti vaikea aikuisen labbiksen energian tarvetta tyydytttää, mutta jos kyse on pienestä pennusta niin ei sen liikunnan tarve vielä niin iso ole ettei sitä metsässä juokseminen/koirapuisto väsyttäisi..Tietysti pari viikkoa synnytyksen jälkeen olis hyvä että joku huolehtis koirasta että saat rauhassa toipua, mutta en mä nää estettä sille ettei vauva ja koira mahdu samaan talouteen. On meillekkin tulossa pian vauva ja koiran hoito on meillä mun vastuulla. Kyllä se vauvan vaunuttelu ja koiran ulkoilutus onnistuu samalla kertaa..

Ei koiraa kannata pois häätää, siinähän se sivussa menee! Meillä oli 4 koiraa eikä tehnyt heikkoakaan!!! Kyllä koira pärjää pari viikkoa hieman lyhyemmillä pissatuksilla ja nopsaanhan sinä jalkeille pääset ja vaunuajelulle pääset koiran kanssa :). Mukavaa teillä on, usko pois!

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Sitä paitsi kyllä koiranpennun ja vauvan kanssa pärjää yksikin aikuinen. Kotiapua tai vaikka dogsittereitä koiraa ulkoiluttamaan on saatavilla. Tietysti jos asenne on sellainen että hankitaan jotain ja annetaan heti pois jos ei tykätäkään niin ehkä on parempi olla hankkimatta mitään eläviä olentoja sellaiseen talouteen..
Mä ymmärrän ap:tä sikäli, että entä jos hän joutuu loppuraskaudesta vaikka sairaalaan? Kuka koiran hoitaa, jos miehestä ei siihen ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Mä ymmärrän ap:tä sikäli, että entä jos hän joutuu loppuraskaudesta vaikka sairaalaan? Kuka koiran hoitaa, jos miehestä ei siihen ole?

Ei se mies ole vammainen, paitsi asenteeltaan ja nainenhan miehen päätä kääntelee! Ap.:nkin pitää nyt topakoitua, kun vallan äidiksi tulee ja totuttaa molemmat lemmikkinsä tavoille!

koira huis menemään, niille löytyy paikkoja, ketkä haluaa..
eikä tartte vertailla vauvaan..

Alkuperäinen kirjoittaja -*-:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Jaa-a mitenköhän kireellä ne hermot on vastasyntyneen kanssa mikä on vielä isompi hoitonen kun koira... :snotty:

hohhoijaa...vähän eri asia...idiootti.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei se mies ole vammainen, paitsi asenteeltaan ja nainenhan miehen päätä kääntelee! Ap.:nkin pitää nyt topakoitua, kun vallan äidiksi tulee ja totuttaa molemmat lemmikkinsä tavoille!
Mä olen kuitenkin sitä mieltä, että koiran on parempi olla perheessä, jossa siitä on mahdollista pitää hyvää huolta eikä perheessä, jossa se on isännälleen pakkopulla.

Tyhmänä kysyn, mikset muka jaksa koiraa ja vauvaa??

Hyvä aikakin koiran tulla kun on vielä pieni vauvan syntyessä, helposti oppii vauvan kanssa elämään ja lapsikin oppii olemaan koiran kanssa pienestä pitäen.
vaunulenkeillä koira tulee hyvin mukana ja iltaisin saat omaa aikaa kun mies hoitaa vauvaa ja itse pääset koiran kanssa ulos hyvällä syyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pahinta mitä voitte tehdä, on laittaa koira kiertoon ilman kasvattajalle kertomista. Näin toimimalla varmistatte se, että nimenne kulkee puskaradiossa. Sen jälkeen koiran ostaminen vaikeutuu huomattavasti (jos siis joskus vielä aiot koiran hankkia).

Vähän ohi aiheen mutta näin kun on ollut paljon uutuudenviehätyksen jälkeen lemmikkeihin kyllästyneiden perheiden kanssa tekemisissä niin olen sitä mieltä että puskaradion sijaan joku virallinen lista näistä ihmisistä olisi hyödyllinen. Jos paikalliset jo tietää perheen tavat niin käyvät hakemassa lemmikin toiselta puolelta Suomea, ja hetken päästä on taas uusi eläin kotia vailla.
|O

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
siis oliko koiranottaminen alunperinkin miehen mielestä huono idea ?

Näin mä ymmärsin...

no sitten mä en , sori vaan, ihan täysin ymmärrä että miksi miestä nyt syytetään, jos se ei ole alunperin edes koiraa halunnut. eikö silloin se ole niin, että jos se on kuitenkin otettu ( MIKÄ ON OLLUT TYPERÄÄ ) niin silloin sen myös hoitaa se joka on halunnut. noin niinkuin kärjistäen.

mutta sitä minäkään en ymmärrä että miten tuo vauva ja koira toisensa poissulkee..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä olen kuitenkin sitä mieltä, että koiran on parempi olla perheessä, jossa siitä on mahdollista pitää hyvää huolta eikä perheessä, jossa se on isännälleen pakkopulla.

Kyllä, mutta nyt onkin semmonen jutska, että ap.:llä on vastuu koirastaan. Koira on varmasti jokaisessa perheessä joskus ja ajoittain pakkopulla, olemmehan me ihmisetkin toisillemme vaikeita, mutta ei meidän siksi tarvitse perheitä hajottaa!

En nyt ihan ymmärrä miten se koira ja vauva liittyy toisiinsa..Se että mies ei jaksakaan koiraa ei mun mielestä ole mitenkään verrattavissa sitten vauvaan.Miehet kun ajattelee vähän eritavalla asioita.Lapsi on omaa verta ja koira taas "vain" eläin..Kylmästi ajateltu,mutta näin se vain monella miehellä menee.Vaikka en välttämättä usko,että ap:n mies ihan sadalla prosentilla sitten vauvankaan hoitoon osallistuu,mutta varmasti kuitenkin paremmin kuin koiraan..Tai ainakin toivottavasti. =)

Yhteistyössä