Vapaaehtoinen lapsettomuus mediassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen nelikymppinen nainen ja lapseton. On mielenkiintoista että ihmisillä on vain kaksi vaihtoehtoista mielikuvaa siitä, miksi minulla ja miehelläni ei ole lapsia. Ensimmäinen vaihtoehto on se, että meitä pidetään itsekkäinä, koska emme ole hankkineet lapsia. Toinen vaihtoehto on se, että meillä oletetaan olevan lapsettomuusongelma. Todellisuudessa ongelmamme sijoittuu johonkin tuohon välimaastoon. Minulla on sairaus, joka ei näy millään tavalla päällepäin. Sairaus ei olisi ollut koskaan ehdoton este lapsen hankinnalle, mutta raskauteni olisi ollut riskiraskaus. Vain lähimmät tietävät asiasta, en halua sairauttani kaikille huudella.

18v on mun mielestä AIVAN liian nuori tekemään päätöstä haluaako joskus lapsia vai ei. Ehkäisykeinoja on niin paljon, että kyllä ne vuodet kestää niinkin. Itse olen kahden lapsen äiti ja vaikka ajattelen nyt, ettei meille enempää lapsia tule, on sterilisaatio kohdallani turhan vahvan toimenpide vaikka ikääkin on jo 35v. Se on (tai pitäisi olla) lopullinen päätös, jota ei voi teininä tehdä.

Yhteistyössä