Varamummoa Vantaalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Mä oon tässä jo jonkin aikaa harmitellut sitä kun ei tytöllä ole täällä kotiseudulla mummoa ollenkaan. Mun puolen isovanhemmat asuu melkein 600 kilometrin päässä :( Ja miehen puolelta, tytön isoäiti kuoli viime elokuussa syöpään ja miehen isää ja hänen vaimoaan ei kauheesti kiinnosta.. :/ Eikä muitakaan ihmisiä ole, ollaan täysin tukiverkottomia.

Mä en oo hakemassa mitään helppoa lastenhoitoapua, tähänkin asti on pärjätty ihan omin avuin. Mutta mä haluaisin että tytöllä olis joku ihminen, joka olisi sellainen "mummomainen", jos ymmärrätte, mitä mä tarkoitan. Sellanen kiva täti jonka luo tyttö vois mennä joskus ehkä yökylään, joka tulis meille välillä kylään ja kattoon tyttöö.

En mä sit tiedä että yritänkö mä kurkotella kuuta taivaalta.. Mua vaan niin kauheesti surettaa ku ei tytöllä tällasta ihmissuhdetta ole. Mä olin kauheen läheinen mun omien isovanhempien kans ja sellanen ihmissuhde anto niin paljo. Mä muistan ku mä olin itte mummulla yökylässä aina pari kertaa vuodessa ja mä nautin siitä ihan hirveesti! :)

Mut mistä mä osaisin tällaista hakea? Mummon kun pitäisi vielä asua lähialueella kun ei mulla oo autoo käytös..

Meillä sama ongelma, paitsi et ainoaan mummolaan on melkein 1000 km ja lapsia 2. Olen ilmoittanut neuvolan seinällä saamatta vastausta. Täällä toimii isovanhemmat ry, joka toimii kuitenkin porukalla eikä kukaan ole halukas sitoutumaan vieraisiin lapsiin. MLL:stäkään en ole apua löytänyt. Alkaa olla vaihtoehdot vähissä, ainoa toivo on, et syyssateiden mukana semmoinen adoptiomummo tipahtaa taivaalta :(. Toivottavasti sulla parempi tuuri.

Mä myös kyselin sellaisen perään mutta laihoin tuloksin. Oishan se kiva jos ois mummo ihan nurkilla. Aiemmin meillä oli mut sitten muutimme hänestä kauas. Ihana ihminen olikin!

Olis se semmoinen mummo ihana, meilläkin kaikki vähät sukulaiset käy vaan velvollisuuskäynneillä synttäreillä, jos silloinkaan. Aika ja seura olis pienille paljon tärkeempää kuin paketit.

Harmi ettei teilläkää oo onnistunu.. :(

Jotenki nii hankala, tiiä oikee et miten tätä hommaa oikee lähestyis.. Ku jostai löytäis sellasen mummon jolla vaikka ei ois niitä omia lapsenlapsia tai ne on kauheen kaukana, se ois kauheen kiva ku se homma toimis molempiin suuntiin sillee et molemmat sais siitä sitten iloa.

Kai sitä vaan sit toivoo liikoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä oon tässä jo jonkin aikaa harmitellut sitä kun ei tytöllä ole täällä kotiseudulla mummoa ollenkaan. Mun puolen isovanhemmat asuu melkein 600 kilometrin päässä :( Ja miehen puolelta, tytön isoäiti kuoli viime elokuussa syöpään ja miehen isää ja hänen vaimoaan ei kauheesti kiinnosta.. :/ Eikä muitakaan ihmisiä ole, ollaan täysin tukiverkottomia.

Mä en oo hakemassa mitään helppoa lastenhoitoapua, tähänkin asti on pärjätty ihan omin avuin. Mutta mä haluaisin että tytöllä olis joku ihminen, joka olisi sellainen "mummomainen", jos ymmärrätte, mitä mä tarkoitan. Sellanen kiva täti jonka luo tyttö vois mennä joskus ehkä yökylään, joka tulis meille välillä kylään ja kattoon tyttöö.

En mä sit tiedä että yritänkö mä kurkotella kuuta taivaalta.. Mua vaan niin kauheesti surettaa ku ei tytöllä tällasta ihmissuhdetta ole. Mä olin kauheen läheinen mun omien isovanhempien kans ja sellanen ihmissuhde anto niin paljo. Mä muistan ku mä olin itte mummulla yökylässä aina pari kertaa vuodessa ja mä nautin siitä ihan hirveesti! :)

Mut mistä mä osaisin tällaista hakea? Mummon kun pitäisi vielä asua lähialueella kun ei mulla oo autoo käytös..

Ootko koittanu hakea haulla jos vantaalla ois sellasta toimintaa? Täälä on sellanen systeemi ja oon itekki miettiny sitä mahollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
Olis se semmoinen mummo ihana, meilläkin kaikki vähät sukulaiset käy vaan velvollisuuskäynneillä synttäreillä, jos silloinkaan. Aika ja seura olis pienille paljon tärkeempää kuin paketit.

Meillä ei noi tytön isän puolen sukulaiset käy koskaan. Isän isä on joskus suunnilleenki eteisessä käyny ja hänen vaimonsa viimeksi ristiäisissä.. eli melkee 5 vuotta sitten. Mutta koska tytön isä ei oo hänen lapsensa niin ei hänkään halua sit tytölle olla mikään mummi tms. vaan ihan etunimeltä puhutellaan.

Ja nää asuu kahden kilometrin päässä meistä.. :headwall: Eipä silti, jos ei aidosti kiinnosta ni sit on kyllä parempi pysyäkki poissa. En mä tänne väkisin ketää halua. Sitäpaitsi, tulevaisuudessa vierailut vaan vähenee kun saavat vuodenvaihteessa "oikeen" lapsenlapsen..

Me olemme onnellisessa asemassa sen puolesta, että pojallamme on ihanat isovanhemmat. Mutta lisäksi siellä käydessämme on myös yleensä muita leikkikavereita, sillä he toimivat myös varamummona ja -pappana. Tämä vantaalla, kannattaa siis kysellä kaupungilta.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ootko koittanu hakea haulla jos vantaalla ois sellasta toimintaa? Täälä on sellanen systeemi ja oon itekki miettiny sitä mahollisuutta.

Oon mä koittanu hakee mut en mä oo sellasta täältä löytäny. Damn.. Monilla muilla paikkakunnillahan on just tollasta toimintaa, sinne saa ilmoittautua sekä varamummot ja -papat että ne jotka haluis näitä. Mut ei tääl tietenkää.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja elfie:
Me olemme onnellisessa asemassa sen puolesta, että pojallamme on ihanat isovanhemmat. Mutta lisäksi siellä käydessämme on myös yleensä muita leikkikavereita, sillä he toimivat myös varamummona ja -pappana. Tämä vantaalla, kannattaa siis kysellä kaupungilta.

Kiitti vinkistä, täytyypä alkaa kyseleen :)

Kuulostaa tutulta, mä en kyl ymmärrä mikä ihmisiä nykyään vaivaa. Jopa mun sisko, jonka kans aikoinaan oltiin paljon tekemisissä (varsinkin silloin kun sen lapset oli pieniä) käy nykyään vaan "pakettipäivinä" tuulikaapissa kääntymässä. Aina on kauhee kiire, autossa odottaa aina koira tai kärttyinen teinipoika, viimeks kännykkä oli unohtunu ja se saattaa soida :O! Ja tollanen ihminen me valittiin vielä toiselle lapselle kummiksikin, kun oli niin läheinen ja usein nähtiin:(

Kuulostaa tutulta, mä en kyl ymmärrä mikä ihmisiä nykyään vaivaa. Jopa mun sisko, jonka kans aikoinaan oltiin paljon tekemisissä (varsinkin silloin kun sen lapset oli pieniä) käy nykyään vaan "pakettipäivinä" tuulikaapissa kääntymässä. Aina on kauhee kiire, autossa odottaa aina koira tai kärttyinen teinipoika, viimeks kännykkä oli unohtunu ja se saattaa soida :O! Ja tollanen ihminen me valittiin vielä toiselle lapselle kummiksikin, kun oli niin läheinen ja usein nähtiin:(

Voi ei.. :hug:

Meillä on kans niin huono tuuri käyny.. Tyttö näkee toista kummiansa (2 kummeista asuu lähellä ) aina joskus, toista on nähny viimesen kolmen vuoden aikana 2 kertaa. Ja tääkin kummi asuu ihan lähellä.

Mä aina yritän lohduttaa itteäni sillä, et jonain päivänä ne ehkä huomaa, et kiireet vähenee eikä ookaan enää ihmisiä, joiden kans aikaansa viettää. Lähimmistä sukulaisistakin on tullut ihan vieraita (jo nyt) eikä niitä enää kiinnosta edes nähdä. Lasten takia vaan harmittaa pirusti, ite muistaa omasta lapsuudestaan esim. joulut, jolloin porukka kokoontui yhteen ja sitä odotti melkein enemmän kuin paketteja!

Mä aina yritän lohduttaa itteäni sillä, et jonain päivänä ne ehkä huomaa, et kiireet vähenee eikä ookaan enää ihmisiä, joiden kans aikaansa viettää. Lähimmistä sukulaisistakin on tullut ihan vieraita (jo nyt) eikä niitä enää kiinnosta edes nähdä. Lasten takia vaan harmittaa pirusti, ite muistaa omasta lapsuudestaan esim. joulut, jolloin porukka kokoontui yhteen ja sitä odotti melkein enemmän kuin paketteja!

Mä ajattelen ihan just samalla tavalla. Ja samasta syystä muaki harmittaa. Ku muistaa itte just ne kesät ku poimittiin mummun kans viinimarjoja ja oltiin ulkona, mummulla oli aina niitä tiettyjä hyviä keksejä ja aina jotain herkkuja jemmassa sitä varten ku mentii käymään. Harmittaa niin kovasti jos tyttö jää paitsi kaikista tällasista ihanista tunteista ja muistoista.

Nyt täytyy poistua takavasemmalle, migreeniä pukkaa joten en pysty ruutuun kattoo. Mutta kunhan tästä taas tokenen, tuun vielä kattoon että onko tullu uusia kommentteja.

nykyään on sellainen mentaliteetti, että kaikkien tulisi pärjätä omillaan. niin lasten kuin vanhuksienkin. mene sellaiseen ystävätoimintaan mukaan, missä käydään yksinäisten vanhusten luona. en usko, että ovat pahoillaan jos ilmoitat tulevasi lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
nykyään on sellainen mentaliteetti, että kaikkien tulisi pärjätä omillaan. niin lasten kuin vanhuksienkin. mene sellaiseen ystävätoimintaan mukaan, missä käydään yksinäisten vanhusten luona. en usko, että ovat pahoillaan jos ilmoitat tulevasi lapsen kanssa.

Sellanen ei oikeen meillä onnistu..

Tyttö on erityislapsi (kehitysviive) ja hänelle on rutiinit kauheen tärkeitä ja kaikki uus on aika hankalaa. Joten ihan senkin takia pitäisi olla joku pysyvämpi juttu..

Sori ap, mutta vaikke sanot tuossa alussa ettet mitään ilmaista hoitopaikaa oo etsimässä niin siltä tuo sinun juttusi kuitenki kuulostaa :/ valitettavasti. Joku tuosssa ehdotti että mee mukaan ystävätoimintaan, käytte mummoilla vierailissa niin joo se ei käy mutta joku randommummo, mielellään kiva ja mummomainen sais kyllä ottaa sun lasta yökylään ja tulle teille yökylään lasta hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sori ap, mutta vaikke sanot tuossa alussa ettet mitään ilmaista hoitopaikaa oo etsimässä niin siltä tuo sinun juttusi kuitenki kuulostaa :/ valitettavasti. Joku tuosssa ehdotti että mee mukaan ystävätoimintaan, käytte mummoilla vierailissa niin joo se ei käy mutta joku randommummo, mielellään kiva ja mummomainen sais kyllä ottaa sun lasta yökylään ja tulle teille yökylään lasta hoitamaan.

Mä jo odotin että millon eka tällanen vastaus.. :laugh:

Voit lakata tulkitsemasta mun viestejä. Niitä ei tarvii tulkita, niissä lukee just sitä mitä mä tarkotan. Onks se jotenki väärin että mä muistelen lämmöllä mummolan yökyläreissuja ja haluisin samaa mun lapselle?!?! Mä en myöskään voi mitään sille että meillä todellakin ollaan TÄYSIN kiinni rutiineissa. Mä saan normiyönä herätä tytön takia keskimäärin kaks kertaa ja jos rutiinit sotkee, heräilyt tuplaantuu tai jopa triplaantuu. Onko lapsen etu hä?! Mun täytyis kuitenki pystyä töissäki käymään. Nyt oon kyllä huomiseen asti sairaslomalla, oon pahassa migreenikierteessä koska en saa nukuttua!

Tähänkään mennessä ei tyttö oo missään ollu yökylässä vaikka melkee 5 onki. Eikä oo valittamista. Niinku totesinki mulla ei niitä lastenhoitajia ole enkä niitä oo silleen kaivannutkaan. Mä hoidan kyllä lapseni. Viime kesänä oltiin eka kertaa tytön kans useempi päivä erillään ku mä jouduin sairaalaan. Mutta muuten olen kyllä itte lapseni hoitanu.

Tilanteen huomioiden oletko harkinnut tukiperhettä?

Meillä on lapsi onnistunut hankkimaan itse useamman tärkeän aikuisen, jonka luona kyläilee ja viettää aikaa. Ja vielä paljon parjatulla pk-seudulla, jossa 'ihmiset eivät piittaa toisistaan'.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tilanteen huomioiden oletko harkinnut tukiperhettä?

Meillä on lapsi onnistunut hankkimaan itse useamman tärkeän aikuisen, jonka luona kyläilee ja viettää aikaa. Ja vielä paljon parjatulla pk-seudulla, jossa 'ihmiset eivät piittaa toisistaan'.

No kyllä sekin on mielessä vilahtanut. Mut en oo vielä ottanu asioista selvää tms.

Mä oon oikeestaan aika vasta herännyt tajuamaan että millaisissa tilanteissa on mahdollisuutta saada tukiperhe. Mä ku aiemmin luulin että se on ainoastaan sellaisille vanhemmille lastensuojelun tukitoimi joilla on se oma vanhemmuus hukassa.. :snotty: Joo, nolottaa myöntää.. :snotty: Mutta nyt siis jo tiedän paremmin ettei se niin todellakaan ole! :)

Yhteistyössä