varattu matka, uskallanko matkustaa kaksin lapsen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olimme ystäväni kanssa varanneet ensimmäisen matkan Espanjaan marraskuuksi.
Nyt ystävälleni on todettu rintasyöpä, eikä ole ollenkaan varmaa että hän pääsisi lähtemään.
Uskallanko lähteä lapseni kanssa kahden Inglesiin? Jännittää kovin kun ensimmäinen kerta ja eikä kielipää ole kovin hyvä :(

Olimme ystäväni kanssa varanneet ensimmäisen matkan Espanjaan marraskuuksi.
Nyt ystävälleni on todettu rintasyöpä, eikä ole ollenkaan varmaa että hän pääsisi lähtemään.
Uskallanko lähteä lapseni kanssa kahden Inglesiin? Jännittää kovin kun ensimmäinen kerta ja eikä kielipää ole kovin hyvä :(

Pyydät muut vaikka sisaret mukaan? Äiti,isä? Pystyykö matka peruttaa?

Itse en uskaltaisi vaikka olen jonkinverran ulkomailla matkustellutkin ja englanti sujuu ihan ok.

Kotimaassa matkailu kaksin lapsen kanssa sujuu ongelmitta mutta jotenkin haluaisin ulkomailla että on toinen aikuinen mukana.

Eli sinuna peruisin matkan tai yrittäisin saada jonkun toisen mukaan.

Matkasi on ilmeisesti pakettimatka hotelleineen. Niissähän ollaan kuin herran kukkarossa ja nopeasti tutustut muihin. Retkillä on suomenkieliset oppaat mukana ja varmasti saat apua jos tarvitset. Minkä ikäisen lapsen kanssa lähdet?

Lapseni on 8v. Ystäväni toivoo edelleen pääsevänsä mukaan,ensi viikolla on kirurgille aika jossa selviää leikkaus ajankohta, onkohan meillä mitään toivoa lähteä yhdessä?
leikkaus eikai itsessään estäisi mutta jatkohoito?
huoh, vaikeaa tehdä päätös, perunko mikäli ystävä ei pääse vai lähdenkö lapsen kanssa. Töistä ei voi siirtää lomaa myöhemmäksi :/

Kyllä lähtisin tuon 8v kanssa. Ei mullakaan kielipää loistava ole mutta sen verran että pärjään. Pakettireissulla on aina opas saatavilla ja voi itse lomailla juuri sillä taajuudella kun haluaa.

Jos se on järjestetty ryhmämatka ja lapsikin on noin iso, niin silloin voi hyvin lähteä. Toista olisi, jos olisi jostain taaperosta tai pienemmästä kyse.

Olethan muistanut hakea lapselle koulusta vapaata?

Monta monta kerta olin lasten kanssa matkoilla...Ikinä en käy matkoilla miehen kanssa tai muiden kanssa. Kavereita jopa en halua matkoille.
Miksi ei, jos pärjäät Suomessa lasten kanssa niin miksi Espanjassa et?
Minusta kun ei ole mitään väliä missä olla lasten kanssa, täällä tai muualla...

Monta monta kerta olin lasten kanssa matkoilla...Ikinä en käy matkoilla miehen kanssa tai muiden kanssa. Kavereita jopa en halua matkoille.
Miksi ei, jos pärjäät Suomessa lasten kanssa niin miksi Espanjassa et?
Minusta kun ei ole mitään väliä missä olla lasten kanssa, täällä tai muualla...

Kait sitä aattelee että kun on niin kaukana lapsen kanssa kaksin ja kielitaitoa jonkin verran että parjääkö sitä jos vaikka jotain sattuu.. :(

Kiitos tsemppauksista! :)

Jos Kanarialle matkustaa kielitaidottomia mummoja ja pappojakin niin kyllä säkin selviät. :thumbsup:

Jos Kanarialle matkustaa kielitaidottomia mummoja ja pappojakin niin kyllä säkin selviät. (y)
...paitsi empäs muuten ole kuullut että onko ne kaikki mummot ja papat tulleet takaisin sieltä. :confused:

En uskaltaisi lähteä. Sama pelko minullakin että jos jotakin sattuisi minulle, miten lapsen kävisi ?!

Oletteko selvittänyt etukäteen, voiko esim. sytostaattien aikana matkustaa ollenkaan?

Yhteistyössä