Varsiluomen kuristaminen langalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolona kysyy

Vieras
Onko kukaan kokeillu? Mul on tuol alapäässä häpukummun alaosassa ennen genitaalialuetta, sellanen n. 0.5cm läpimitaltaan oleva n. 0.5cm "pitkä" ihonvärinen luomi tms, joka on siihen kasvanut nyt viimesten viikkojen aikana. on ihan ihon värinen, eikä ole kippee.. olen tulkinnut sen varsiluomeksi ja nyt mietin, et jos kokeilisin sen kuristamista langalla..
onko kukaan siis kusristanu varsiluomea, miten se käytännössä onnistuu ja kauanko sitä lankaa pidetään.. kunnes luomi on kuollut vai kunnes se on kutistunut ja sit saksilla naps poikki!
Joo.. oon hullu, mut ensin koti konstit ja sit lääkäriin

mulla oli kans jalassa lähellä haaroväliä tuon tyylinen luomi, kerran sitä lääkärille näytin erään toisen käynnin yhteydessä että voisko poistaa mutta se tuumi vaan tympääntyneesti "haluatko nyt ihan välttämättä?" , sitten sille tuli puhelu enkä kyselly asiasta enempää.
Poistimpa sen sitten itse: jäähdytin ihaon ensin hyvin ja sitten leikkasin partaterällä pois (onneksi omaan korkean kipukynnyksen).

Porvoosta päivää? Ei kai kukaan ala genitaalialueelta poistamaan itse luomia???? Multa poistettiin vastaanvan kuuloinen luomi kainalosta. Ihan veitsellä, ei siis kaivettu eikä tikattu, mutta puudutettiin kyllä. Tuli tarpeeseen se puudustu. kyllä se nimittäin tuntu pari päivää hankaavalta

No, kuvailusi perusteella mulla oli aika lailla samassa paikassa, gynekologi kuristi langalla (steriilillä ihon ompelu) kun pyysin vuositarkastuksessa. Taisi muutaman päivän olla kuristuksissa, kuivui ja tippui pois. Ei jäänyt jälkeäkään. En itse lähtisi kuristamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Minulla kasvoi nyt raskausaikana samanlainen luomi, mutta sen poisto lääkärissä oli niin nopeaa ja helppoa, etten uskaltanut lähteä itse sähläämään sen kanssa.

mä olen kans raskaana ja nyt raskaus aikana tuo ilmestyny.. siin se onki toinen miettiminen, et ku vähän mietityttää ku on tollasella alueella ettei tulehu! Alkaskohan neuvola lääkäri poistamaan..
inhottaa vain mennä tuonne meidän tk:n poistattamaan ku kaikki lääkärit on "tuttuja", siis töiden kautta

Alkuperäinen kirjoittaja juuen.:
Porvoosta päivää? Ei kai kukaan ala genitaalialueelta poistamaan itse luomia???? Multa poistettiin vastaanvan kuuloinen luomi kainalosta. Ihan veitsellä, ei siis kaivettu eikä tikattu, mutta puudutettiin kyllä. Tuli tarpeeseen se puudustu. kyllä se nimittäin tuntu pari päivää hankaavalta

ei tuo ole limakalvoilla.. et ei sinänsä genitaali alueella

Alkuperäinen kirjoittaja juuen.:

Miks vitussa kaikki pitää aina olla Porvoosta?

Mulla on ollu häpykummulla samanlainen. Samoin kainalossa. Ja isännällä kalun juuressa. Ja kaikki ne on kuristettu pois hiuksellani. Eivätkä oo kasvanu takas. Ja ei, en asu Porvoossa.

Minulla kasvoi nyt raskausaikana samanlainen luomi, mutta sen poisto lääkärissä oli niin nopeaa ja helppoa, ettei ollut tarvetta lähteä itse sähläämään sen kanssa.

Niin ja sen verran vielä, että minulla sen luomen "juuri" oli jotain millin luokkaa, joten itselleni laitettiin siihen ristikkäin kaksi tikkiä. Senkin mahdollisuuden vuoksi suosittelen lääkärissä käyntiä.

Minulla kasvoi nyt raskausaikana samanlainen luomi, mutta sen poisto lääkärissä oli niin nopeaa ja helppoa, ettei ollut tarvetta lähteä itse sähläämään sen kanssa.

Niin ja sen verran vielä, että minulla sen luomen "juuri" oli jotain millin luokkaa, joten itselleni laitettiin siihen ristikkäin kaksi tikkiä. Senkin mahdollisuuden vuoksi suosittelen lääkärissä käyntiä.

Hei varsiluomella ei ole juurta :) niinku tavallisella luomella.

Kivittäkää vain, mut mä laiton varsiluomen ympärille eilen iltapäivällä ohuesta siimasta "hirttosilmukan" jonka uusin tänä aamuna.. luomi olu muuttunut mustaksi ja tunnottomaksi.. ni steriloin sakset keittämällä ja napsasin luomen pois... nyt on jäljellä siisti pohja! Et ongelma ratkaistu ainakin toistaiseksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen hirttänyt hiuksella vastaavia useampiakin ja hyvin on lähtenyt.

Kerro tumpelolle miten sillä hiuksellä hirtetään se luomi? Mulla on noita muutama ja tahtois ne pois :/

kietoo sen luomen ympärille muutaman tiukan kierroksen hiusta, sitoo siihen solmun ja antaa olla yön yli.. toinen tapa on ottaa steriloidut sakset ja leikata se pois (multa leikattiin tk:ssa pintapuuduteuksen jälkeen, sellainen kainalosta)

minulla samanlaisia! Kolme kuukautta sitten häpykarvoituksen alueelta poistettiin kolme, ihan lääkärissä. Nyt kasvanut samalle paikalle kaikki takas ja on vielä neljäskin tullut. Kasvavat aivan jättivauhdilla ja kutiavat!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
minulla samanlaisia! Kolme kuukautta sitten häpykarvoituksen alueelta poistettiin kolme, ihan lääkärissä. Nyt kasvanut samalle paikalle kaikki takas ja on vielä neljäskin tullut. Kasvavat aivan jättivauhdilla ja kutiavat!!

sanoko lääkäri mistä nuo tulee? onko se joku virus juttu???

ei kuulemma ole mikään virus. Eka lääkäri epäili jotain adenofibroomia tai jotain, toinen lääkäri sanoi että ei ole niitä vaan varsiluomia, herkkiä tulemaan juuri raskausaikaan. nuo ekat minulle tuli raskausaikana ja pitkään olin jonossa että sain nuo pois ja sit uudestaan raskaaksi niin saman tien tulivat uudestaan :/

Multa poistettiin neljä tuollaista eri puolelta kehoa veitsellä ilman puudutusta. Kyllä se hetken nipisti mutta lekuri sanoi että puudutteen sattuminen tuntuu samalta. Sanoi että yleensä kasvaa takaisin mutta mulla ei vielä ole tullut vaikka pari vuotta aikaa poistosta.

Mulle raskausaikana tullut pari kertaa tullainen "luomi", minkä gynegologi ja terkka arvelivat olevan kondyloomaa!!!! Ite hirtin langalla. Kävi niin ku ap:lläki, mustui, kuivui ja tippui pois.