Vartin varoitusajalla joulupukiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiksi82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta et saa tältä palstalta tämän enempää sympatiaa koska kaikki ovat
oikeassa! Miehesi ei ollu pakko lähteä. Hän olisi voinut avata suunsa ja
lyödä luurin korvaan.

Näinpä. Idiootteja koko perhe: sisko itsekäs, äiti typerä kun osallistuu riitaan ja mies tossukka kun alistaa moiseen. Ei sitä äitikään olisi voinut "pakottaa", vai olisiko mamma tullut oven taakse haulikon kanssa? Aivan naurettavalta kuulostaakin, kuinka "no äiti olisi soittanut sitten aikuiselle miehelle ja pakottanut", voi luoja sentään!

Onneksi miestäsi ei sentään käsketty ryöstämään pankkia, tai hyppäämään benji-hyppyä ilman narua. Se olisi ollut vakavampaa, koska tossukkaparka ei näjöjään tunne sanaa EI.

No olisi sitten miehesi pitänyt soittaa tälle siskon miehelle vastaavasti ja pakottaa tulemaan teille pukiksi. Omaa typeryyttä lähteä. Opetahan mies seuraavalla kerralla sanomaa ettei nyt sovi ja sillä sipuli.

Tästäkin näkee miten joulupukin taustalla vaikuttaa henkivallat. Se saa ihmiset käyttäytymään agressiivisesti!!! Joulupukki ei kuulu kristilliseen jouluun, se on saatanallinen yritys tuhota kristillinen joulu.

Jotkut ihmiset on vaan äärettömän itsekkäitä. Kuten nyt vaikkapa miehesi sisko. Käyttää hyväkseen miehesi kiltteyttä, eikä edes ymmärrä tekevänsä väärin.
Kyllä mä ymmärrän että harmittaa, todellakin! Joidenkin on vaan vaikea sanoa ei, kuten esim. Allekirjoittaneen. Oma vika tietysti. Mutta kyllä ne pyytäjät/käskijät, kuten miehesi sisko, pitäisi oikeasti ymmärtää mitä voi pyytää...

[QUOTE="huoh";29375771]Aika tiukkoja mielipiteitä. Minusta sisko tuossa lähinnä perseili.[/QUOTE]

Tottakai sisko oli perseilijä. Mutta millainen on ihminen joka tottelee moista perseilyä? EI kuule yhtään sen fiksumpi.

Maailmassa tulee jatkuvasti eteen idioottimaisia pyyntöjä ja käskyiksi verhoiltuja pyyntöjä, eikä niitä voi kaikki toteuttaa. Jos yrittää, riippumatta siitä kuinka tyhmä pyyntö on, niin tadaa, on itsekin typerys.

Ihan turha se on siskon haukkumiseen juuttua, häntä kun ei pysty ap eikä miehensä muuttamaan. Ainoa jota voi muuttaa on oma käytös, toisinsanoen ainoa mahdollinen ja järkevä ratkaisu tuollaiseen tilanteeseen olisi ollut kieltäytyä kohtuuttomasta pyynnöstä.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Veljesi teki lapsen joulun jouluksi. Harvinaista uhrautumista nykyään ku verosukulaisetkin kohtelee toisiaan esineellisesti. Nostan veljelle hattua. Itse en ole saanut mitään pukkiapua koskaan kenestäkään suvun piiristä. Itsenostin taas pukin 50 euroa. Lapsen ilo aivan käsinkosketettavaa. Niele oma kiukkusi. Miehen siskon kähtös tökdröä ja määräilevää. Olisi voinut esittää asian toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja sitä saa.mitä Tlaa;29376278:
Veljesi teki lapsen joulun jouluksi. Harvinaista uhrautumista nykyään ku verosukulaisetkin kohtelee toisiaan esineellisesti. Nostan veljelle hattua. Itse en ole saanut mitään pukkiapua koskaan kenestäkään suvun piiristä. Itsenostin taas pukin 50 euroa. Lapsen ilo aivan käsinkosketettavaa. Niele oma kiukkusi. Miehen siskon kähtös tökdröä ja määräilevää. Olisi voinut esittää asian toisin.

On vissiin maisteltu ilolientä

Alkuperäinen kirjoittaja äitiksi82;29372523:
No miehen siskon tuntien hän olisi soittanut miehen kieltäytyessä heti äidilleen ja haukkunut mieheni lyttyyn ja lopulta heidän äitinsä olisi soittanut miehelleni ja kuitenkin "pakottanut" tämän pukiksi :(

Aikuisten oikeesti ?!? Ovatko sun mies ja sen sisko vielä ihan pikkulapsia, kun täytyy äidille soittaa ja sen ratkoa riidat ja erimielisyydet ?! Ja ihan neuvona, jos anoppisi ei osaa katkaista napanuoraa niin miehesi voi tehdä sen ihan itsekin. Kasvakaa aikuisiksi.

Jotkut ihmiset on vaan äärettömän itsekkäitä. Kuten nyt vaikkapa miehesi sisko. Käyttää hyväkseen miehesi kiltteyttä, eikä edes ymmärrä tekevänsä väärin.
Kyllä mä ymmärrän että harmittaa, todellakin! Joidenkin on vaan vaikea sanoa ei, kuten esim. Allekirjoittaneen. Oma vika tietysti. Mutta kyllä ne pyytäjät/käskijät, kuten miehesi sisko, pitäisi oikeasti ymmärtää mitä voi pyytää...

Varmasti aivan totta, MUTTA kun kaikki ei vain välitä muista kuin itsestään ja omista haluistaan ja omasta parhaastaan... Siksi on pakko opetella sanomaan EI ja ajamaan myös omaa etuaan. On turha syyttää muita siitä, että itse ei osaa sanoa ei, kieltäytä aina vain myöntymästä ja uhrautumasta.
Itsekkäitä ihmisiä on. Et voi muuttaa muita ihmisisä kuin itseäsi. Ja loppujen lopuksi olet itse vastuussa omasta onnellisuudestasi.

Hmm... Teillä taitaa olla melkonen suku... ja miehes aikamoinen lapatossu, siskonsa ja äitinsä käskytysvallassa. Mutta miten mies muka pukeutui, jos mitään pukin vaatteita ei edes ole? :o

Itekin olin pukkina, vaikka olen nainen. Mut toinen keikka sovittu jo syksyllä, ja palkka 100e. Toiselle keikalle pyydettiin aattoo edeltävänä iltana, ja siitäkin palkka 100e. Ihan kiva, en ees odottanu saavani rahaa niistä, mut oli se kiva yllätys. :)

Mies ei halunnut suututtaa jouluna siskoaan (ja sen myötä äitiään) ja siksi suostui, kun tiesi kokemuksesta että siitä tulee kauhea show jos ei heti mene. Kieltäytyy kyllä useimmista vastaavista tilanteista mutta ajatteli jouluaattona tehdä poikkeuksen jotta saa olla rauhassa vihaisilta puheluilta ja viesteiltä.

En tiedä mitä lopulta haali päällensä, kävi kai äitinsä kautta ja se oli jotain järjestänyt, kun miehen sisko oli (tietenkin) jo sillekin soitellut että heille pukki nyt ja äkkiä. Miehen sisko ja äiti asuvat siis melko lähekkäin.

Eikä tässä rahasta ollut kyse, vaan siitä että ois voinu ilmottaa aiemmin tai vaikka edes kiittää.

tällä palstalla on ilmeisesti joulunviettäjiä joille joustaminen ja omien tarpeiden siirtäminen ovat täysin vieraita käsitteitä. Vaikka sisko olisikin perseilijä tms muuta tämän palstan mukaan niin veli pelasti siskonsa lkähästä! Miten tämä.on väärin oi joulun hyväsydämiset valtiattaret joille joulu on ilmeisesti minuuttiaikataulutusta ja suorittamista. Veli teki järkevän teon eikä kukaan järkevä pyydä siskoltaan tuossa tiäanteessa rahaa, eh myöhemmin palveluksen muodossa. Aloittaja nillittää aivan turhaan. lapsellista käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitiksi82;29376922:
Mies ei halunnut suututtaa jouluna siskoaan (ja sen myötä äitiään) ja siksi suostui, kun tiesi kokemuksesta että siitä tulee kauhea show jos ei heti mene. Kieltäytyy kyllä useimmista vastaavista tilanteista mutta ajatteli jouluaattona tehdä poikkeuksen jotta saa olla rauhassa vihaisilta puheluilta ja viesteiltä.

En tiedä mitä lopulta haali päällensä, kävi kai äitinsä kautta ja se oli jotain järjestänyt, kun miehen sisko oli (tietenkin) jo sillekin soitellut että heille pukki nyt ja äkkiä. Miehen sisko ja äiti asuvat siis melko lähekkäin.

Eikä tässä rahasta ollut kyse, vaan siitä että ois voinu ilmottaa aiemmin tai vaikka edes kiittää.

Jokainen opettaa muille ihmisille miten häntä tulee kohdella. Kuten teidänkin tapauksessanne, ne läheiset eivät koskaan opi, koska te ette uskalla ikinä kieltäytyä mistään vaan mielistellen suostutte jokaiseen hölmöyteen.

Itse olisin kieltäytynyt kauniisti mutta tiukasti ja lyönyt vaikka puhelimen kiinni, jotta ei kiukunpuuskaviestit häiritse joulunviettoa.
Kasvattakaa selkäranka, ihan koko perhe.

Olenko ainoa, jolle tuli ajatus, että ehkäpä sisko oli painostanut miestäsi aiemmin, ja mies oli mennyt suostumaan, muttei uskaltanut kertoa ap:lle, koska arvasi tämän mielipiteen, ja sitten naamioi homman niin, että muka kuuli asiasta ekaa kertaa, ja vika oli hankalan siskon tuuliviiriydessä? Vai olenko ihan vainoharhainen?

Jos mieskin ihan-ihan oikeasti sai ekan vihin tuosta pukkipyynnöstä silloin aattoiltana, ja sisko harrastaa useinkin tuollaista, mies tekee ison karhunpalveluksen kun kerta toisensa jälkeen suostuu. Mikäli ryntää aina pelastamaan ihmisen, joka ei saa aikaiseksi hoitaa asioitaan ajoissa, se on vähän kuin antaisi rahaa ihmiselle, joka törsää holtittomasti, tai soittelisi alkoholistin puolesta sinne tänne ja selittäisi juopottelun ja krapulan takia tehtyjä ohareita parhain päin. Helpottaa hetkeksi, mutta vie vain syvemmälle ongelmiin.

Ja en siis itse ole mikään täydellinen organisaattori, mutta en kehtaa vaatia muita venymään omien mokieni takia. Tuossakaan ei ollut kenenkään henki kyseessä, ja vanhemmat olisivat voineet vaikka keksiä, että pukilla oli kamala kiire ja jätti lahjat verannalle, jos perheen isä nyt ei voinut vetää jotain reuhkaa päälleen ja tekaista asiaa ulos.

mua kiinnostaa enimmäkseen se, että miten ne siskon taloudessa ei huomanneet että joulu tuli jo ? siis MIKSI ne ei tilanneet pukkia aiemmin, tekikö joku muu oharit, vai ?

Alkuperäinen kirjoittaja äitiksi82;29376922:
Luettelenpa sinulle muutaman totuuden:

* Miehellä ei ole valtaa toisten tunteisiin. Sisko tai äiti valitsevat ihan itse reaktionsa, myös suuttumuksen. Siksi ei ole myöskään miehen vastuulla "olla suututtamatta" ketään. Miehen vastuulla on hänen oma käytöksensä; käyttäytyäkö kypsästi vai ei. Nyt hän IHAN ITSE valitse käyttäytyä kuin käsinukke.

* Äiti ja sisko käyttäytyvät kuin pienet lapset, ja miehesi kuin huono vanhempi. Tottakai lapset laittavat shown pystyyn, kun kokemuksesta tietävät että sen jälkeen mies tottelee! Yhä, show on äidin ja siskon VALINTA. Ei miehen vastuulla.

* Puhelimessa on äänettömyystoiminto, ja samoin virtapainike. Jos mies ei uskalla käyttää niitä, on se hänen valintansa. Ei aikuisen miehen tarvitse vastaanottaa yhtä ainoaa vihaista puhelua tai tekstaria. Etkö itse näe kuinka kypsymättömästi mies toimii, kun antaa moisten idioottien vaikuttaa itseensä? Ei todellakaan ole hyvä tekosyy väittää, että muuten pilaisi muiden joulun (ei pilaisi, sisko itse pilaisi oman joulunsa) tai joutuisi vihaisten puhelujen kohteeksi (ei joutuisi, kun ei vastaisi niihin).

Nyt ihan oikeasti: kasvakaa aikuisiksi, pystyttäkää rajanne. Aikuinen ei vieritä omien päätösten vastuuta muille.

Enemmän heillä se minuuttiaikataulu oli kuin meillä, kun eivät voineet sen vertaa odottaa pukkia että olisimme ehtineet käydä saunassa. Piti laittaa kiuas kiinni, vaikka oli jo jonkun verran lämmennyt >:( Helsingissä välimatkat on sellaiset, ettei ole ihan "puolen tunnin reissu" käydö toisella puolella kaupunkia joulupukkina.

Ja tiedän ettei asiasta oltu sovittu aiemmin, näimme heitä pari päivää ennen aattoa ja ei ollut mitään puhetta pukkina olosta tai muusta.

Yhteistyössä