Vastaanväittäjä -psyykkinen ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mikä psyykkinen ongelma on sellainen, että väittää päivänselvissä asioissakin vastaan? Siis eräs ihminen on tällainen. Otetaan esimerkki vaikka hänen huuliherpeksestään. Kun oli selvästi herpes, alkoi väittää, että huuli on haljennut vain muuten. Kun sanoin asiasta, alkoi selittää, että ei hänellä herpestä ole vaan yskänrokko. Sanoin, että aivan sama asia. Ei uskonut. Lopulta kuitenkin paljastui, että kaapissaan oli huuliherpeslääkettä, jota laittanut huuleen. Nyt herpes oli sieraimessa ja alkaa kivenkovaan väittää, että se tuli vaan talouspaperilla pyyhkimisestä, ei se herpes ole. Ja siis kunnon selvät herpesruvet siinä. Ja taas ilmenee, että on kuitenkin laittanut sitä huuliherpeslääkettä. Oli asia mikä tahansa, tosi usein väittää vastaan päivänselvissäkin asioissa. Samanlainen on siskonsa. Onko tällaisille ihmisille jotain määritelmää, onko se joku periytyvä sairaus kenties? Normaalina ihmisenä nimittäin alkaa ihmetellä tuota vastaaninttämisen määrää. Kissakin voi olla koira, jos sille päälle sattuvat.

Kumpi teistä intti vastaan ja kumpi ei? Jutustasi päätellen olet ihan samanlainen vasntaaväittäjä ja vieläpä perusteellinen vastaanväittäjä. Joten ohjeeksi: älä jää väittelemään. Sinun ei tarvitse olla oikeassa sellaisissa asioissa, joilla ei ole sinun elämäsi kannalta erityistä merkitystä. Elä eteenpäin!

Olen myös törmännyt tuollaisiin ihmisiin. Ei minua haittaisi vastaanväittäminen yhtään, jos tuo väittäjä olisi edes kerran elämässään oikeassa, mutta kun ne väittämät ovat juuri tätä tasoa, että ihan varmasti veden kiehumislämpötila on 50 celsius-astetta, ja sitä intetään sitten tuntikausia -- ja kuukauden päästä sama älypää tulee kertomaan kaikille, että hei, eikös olekin kumma, etteivät kaikki tiedä veden kiehumislämpötilan olevan 100 astetta, eikä muista enää ollenkaan inttäneensä täysin päinvastaista aiemmin.

Olen tullut siihen tulokseen, että näitä ihmisiä kannattaa vältellä. Heillä ei ole kaikki kotona, ei välttämättä ole suoranaista mielenvikaa, mutta vajaa aivotoiminta selvästi. Yleensä he myös hautovat kostoa kaikkia niitä kohtaan, jotka kehtaavat kyseenalaistaa heidän päättömät väittämänsä, joten näille ei kannata puhua lainkaan.

Mä olen törmännyt täällä palstalla tuollaisiin.
Suurin osa olisi samaa mieltä tietystä asiasta, ja asia on ihan yleisesti tiedossa ja yleisestikin oikeaksi todettu.
Silti jotkut väittävät vastaan.

Mielestäni kyse on siis tietämättömyydestä ja sitä kautta äärimmäisestä typeryydestä, koska vängätään vastaan vaikka ei tiedetä faktoja!
Joskus vängätään jopa sellaisista asioista, jotka ei mitenkään edistä väärinväittävän etua. (esim. poljetaan sanavapautta/ihmisarvoa/demokratiaa)
Tämä on todella outoa. :eek:

Yhteistyössä