Vastaattehan tähän kysymykseen,etenkin naiset jotka olette synnyttänyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti itsekkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti itsekkin

Vieras
Jos paikkakunnallanne/neuvolassanne olisi mahdollisuus päästä ns,jumppatunnille jossa treenattaisiin lantionpohjalihaksia,ja kerrottaisiin niitten treenauttamisesta menisitkö? maksaisitko jopa siitä?
Kysyn tätä ihan vain siksi että tiedän paljon olisi innokkaita äitejä jos tällaisia tunteja alkaisin pitämään. kiitos!

No en tiiä.. En ainakaan maksaisi siitä kun ihan hyvät ohjeet saa ilmaiseksikin.

Kuinkahan se onnistuisi, olisiko se semmosta naamapunasena hihittelyä, ne treenaamiset kun on vähän hassua.

Meillä oli "pimppijumppaa" jo sairaalassa. Mihin en mennyt, koska olin niin kipeä silloin. Tuskin kyllä menisin neuvolaankaan jumppaamaan, sairaalasta saa ne ohjelaput kyllä mukaan ja voi itse kotona harjoitella.

• Tykkää
Reactions: Eragon
Jos jumppatunnit olisi säännöllisiä, niin menisin kyllä, nimittäin olen aika laiska ja huonomuistinen harjoitellakseni sännöllisesti yksin. Pieni maksu voisi sopia.

Jos jumppatunnit olisi säännöllisiä, niin menisin kyllä, nimittäin olen aika laiska ja huonomuistinen harjoitellakseni sännöllisesti yksin. Pieni maksu voisi sopia.

Tää palsta on maailman paras lantionpohjalihasjumpparyhmä. Aiheesta on aloituksia melkein joka päivä, ja aina kun sellainen osuu silmiin niin muistaa taas jumpata vähän :D

Mä menisin. Voihan niitä jumpata tosiaan missä tykkää, mut kun ei laiskis viitti/muista/jaksa. Jos jumppatunnista sais vähän pontta, että jaksais arjessakin jumppaa toteuttaa. Ehkä jonkin pienen maksun jopa hyväksyisin, 5e tai alle.

Taitaisi jäädä menemättä. :)
2 lasta olen synnyttänyt. Ekan synnytyksen jälkeen oli virtsanpidätysongelmia.

Saimme jumppaohjeet mukaan synnäriltä ja ekan synnytyksen jälkeen fysioterapeuttikin kävi ohjeistamassa minua laitoksella. Neuvolasta raskausaikana annetussa materiaalissakin taisi olla jumppaohjeita.

espoossa kuului laajennettuun perhevalmennukseen semmoinen ryhmäfysioterapiakäynti jossa käytiin läpi liikkeitä vatsan ja lantionpohjan lihasten kuntouttamiseksi. se oli minusta varsin hyödyllinen käynti, mutta en ehkä viikoittain alkais käymään semmosessa. jos sen markkinois jotenkin muuten kun pelkkänä lantionpohjalihasjumppana, ehkä enemmän kropan palautuminen synnytyskestä kaikin puolin, niin vois olla myyvempi. espoossa oli kaupungin jumpissa ainakin jossain vaiheessa vastasynnyttäneille ja vauvoille jumppia jotka oli kai tosi suosittuja.

No en menis. Jos mulla olis mahdollisuus käyttää säännöllisesti "omaa aikaa" kodin ulkopuolella,en kyllä käyttäis sitä tollaseen mitä voi tehä missä&millon vaan. Mieluummin menisin uimaan/johonkin "oikeaan jumppaan"/kahvilaan..

ps Mä teen lantionpohjalihasjumppaa aina leikkipuistossa. Aina sillon kun voi seistä paikallaan hetken,esim kun antaa lapselle vauhtia keinussa,tai lapsi on hetken esim hiekkiksellä paikallaan.. Lantionpohjalihasjumpan lisäks varsinkin kesällä (=ennen kun tulin raskaaks) tein pihalla/leikkipuistossa kaikkea muutakin "jumppaa" - kyykkyyn-ylös,penkille askelluksia,haara-perus-hyppelyä,.. lisäks lapsen perään säntäily käy hyvin pikajuoksusta :)

Meillä oli yksi ilmainen tunti ennen synnytystä. Synnytyksen jälkeen en menisi ainakaan puoleen vuoteen mihinkään jumppaan. Menisin kyllä nyt, jos olisi ilmainen.

En menisi. Joku zumba tai bodypump on kivaa ohjatulla tunnilla, mutta lantionpohjalihaksia jumppaan mielummin ihan muiden juttujen ohessa kotona, en viitsisi uhrata siihen aikaa saati rahaa missään jumpparyhmässä :D

Hyvät naiset,joka kolmas suomalaisista naisista kärsii virtsankarkailusta oli sitte synnyttäny tai ei! mutta harva asiasta kehtaa sanoa. tällaet ryhmätunnit ovat nimenomaan pieniä jotta ohjaaja voi neuvoa jokaista henkilökohtaisesti.sitte on myöhästä jumppailla ku pissat on housussa :) entiselleen ne siitä ei taida tulla ku leikkauksen avulla.

Yhteistyössä