B
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kannattaa myös katsoa peiliin jos ei ole yhtään ystäviä ja sukulaisetkaan eivät välitä...
Minä olen katsonut, ja siellä on ihminen joka on lapsena laiminlyöty ja pahoinpidelty, ja joka on koko luonnehäiriöisen sukunsa musta lammas ihan vain siksi kun syntyi väärään aikaan. Ihminen, joka ei lapsena eikä aikuisenakaan ole oppinut luottamaan ihmisiin tai luomaan ihmissuhteita, kun ainoa kontakti ihmiskuntaan oli kirjojen lukeminen. Ihminen, jolta vanhemmat eivät ikinä ole kysyneet "mitä kuuluu" ja joka teki aina väärin teki mitä tahansa, ja jota kiusattiin koko kouluikä esimerkiksi siksi, kun vanhemmat eivät viitsineet huolehtia vaatetuksestani tai hygieniastani.
Sellainen ihminen katsoo minun peilistä, minkäslainen sinun?
Minä olen katsonut, ja siellä on ihminen joka on lapsena laiminlyöty ja pahoinpidelty, ja joka on koko luonnehäiriöisen sukunsa musta lammas ihan vain siksi kun syntyi väärään aikaan. Ihminen, joka ei lapsena eikä aikuisenakaan ole oppinut luottamaan ihmisiin tai luomaan ihmissuhteita, kun ainoa kontakti ihmiskuntaan oli kirjojen lukeminen. Ihminen, jolta vanhemmat eivät ikinä ole kysyneet "mitä kuuluu" ja joka teki aina väärin teki mitä tahansa, ja jota kiusattiin koko kouluikä esimerkiksi siksi, kun vanhemmat eivät viitsineet huolehtia vaatetuksestani tai hygieniastani.
Sellainen ihminen katsoo minun peilistä, minkäslainen sinun?
Mun tarina on hiukan samanlainen. Koin myös hylkäämisen ihan pienenä, kun isäni lähti. Isäpuolen suku inhosi. Ihmisiin luottaminen on ollut aina vaikeaa ja vilpittömyyteen uskominen.
Olet tiedostanut nuo syy seuraussuhteet hienosti, onko sulla oma terapia takana?
Harmi, ettet kuitenkaan sosiaalisia taitojasi saatika empatiakykyäsi ole onnistunut kehittämään normaalille tasolleIhan "normaalit" sosiaaliset suhteet omaava ihminen. Toki lapsuuteni oli mitä oli mutta olen aikuisena (ja lapsena kaikesta huolimatta) ystäviä saanut. Jos on peräkammarin tyttö eikä pysty sosiaalisiin suhteisiin niin tuskin tulee yllätyksenä, ettei kukaan ole vauvasta ja perheestä kiinnostunut.
Tuntuu vähän hassulta minusta suht erakkoluonteisesta, että noin pian vauvan syntymän jälkeen läheisimpiensä (eli miehen ja kahden lapsensa) ympäröimänä voi tuntea yksinäisyyttä. Mieskin on varmaan tällä hetkellä isyysvapaalla? Tai jos ei ole, tämä on ensimmäinen päivä keskenään lasten kanssa.
Minä en mitään tekstareita edes jaksanut synnäriltä kavereille lähettää. En kyllä muillekaan, mies hoiti pakolliset ilmoitukset. Isovanhemmat kävi synnärillä isääni lukuun ottamatta, mutta kotona ei kukaan ainakaan viikkoihin. Kaverit ei tulleet vauvaa katsomaan, meillä on tapana viettää aikaa ilman lapsia yhdessä, kaikki ystäväpiirin ihmiset ei pidä lainkaan vauvoista.
Enkä kokenut kyllä itseäni lainkaan yksinäiseksi. Miehen palattua töihin oli päivisin vähän tylsää, mutta kaverit oli joka tapauksessa päivisin töissä, joten ei heistä siinä suhteessa olisi iloa ollut kuitenkaan. Enkä iltaisin kun mies oli kotona, kaivannut muuta seuraa ainakaan kotiin. Joskus oli kiva käydä kavereiden kanssa vaikka ravintolassa syömässä tai leffassa, mutta vauva-arkea jakamaan en kaivannut ydinperheen ulkopuolisia.
Ehkä minä olen keskimääräistä erakompi, mutta aloittaja kuulostaa suorastaan läheisriippuvaiselta, kun noin nopeasti tuntee yksinäisyyttä ja murehtii pikkujuttuja, vaikka ei oikeastaan edes ole ollut yksin tai edes kahdestaan vauvan kanssa.
Oletteko minkälainen perhe? Minäkään en iloitse sellaisten sukulaisten lisääntymisestä, joilla elämänhallinta on aivan hukassa muutenkin, eikä lapsi ole kenenkään muun kuin perheen omasta mielestä positiivinen asia. Silloin onnitteleminen on työlästä ja jopa vilpillistä.
Muussa tapauksessa ota rohkeasti itse yhteyttä kaikkiin kenen toivot käyvät kylässä ja pyydä ihmeessä katsomaan uutta vauvaa.
Kannattaa myös katsoa peiliin jos ei ole yhtään ystäviä ja sukulaisetkaan eivät välitä...