Väsynyt äiti. Vauva 3kk yökylään, että äiti saa juhlia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystäväkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Miksi tämä "loppu" ei tee asialle mitään? Miten nämä baari-illat ei virkistäkään?
Jos itse olisin niin loppu, niin tekisin asialle jotain.

Hoho hoijaa on siinäkin ystävä. Mitäpä jos ihan vaikka valistaisit ystävääsi kuinka kannattaa toimia, etkä närise täällä asiasta.

"Maailmassa monta on ihmeelistä asiaa. Se hämmästytyää, kummastuttaa pientä kulkijaa..."

Pientä ylemmyyden tuntoa ap:lta? ;)

Hisu: siis hän on oikeasti terve, näin lääkärit ovat todenneet. Ylipainoa on ja hän ei kuntoile.
Luulen, että jos hän katsoisi mitä syö, liikkuisi niin iso osa ongelmista poistuisi.
Joskus narinan sijaan, kertoisi mitä hyvää kuuluu, mitä vauva on oppinut.
Sen sijaan, että ketuttaa kun hiekkaa on lattialla, kertoisi että imuroi.
Mies valittaa kun ei ruokaa ole kun tulee töistä, tappeli miehen kanssa.. tekisi sen ruuan, niin asiasta ei joka viikko tarvitse tapella.

Käyhhän katsoon peiliin ja ota hattu mukaan, jotta voit sitä nostaa.. :saint:

Sinänsä ymmärrän että olet kyrsiintynyt kuuntelemaan jonkun ihmisen valittamista, mutta ihanoikeesti, mistä sinä voit tietää mikä toiselle on parhaaksi?? toinen haluaa metsään ja toinen baariin ja ei minusta voi mennä sanomaan että toinen tekee väärin!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Hisu: siis hän on oikeasti terve, näin lääkärit ovat todenneet. Ylipainoa on ja hän ei kuntoile.
Luulen, että jos hän katsoisi mitä syö, liikkuisi niin iso osa ongelmista poistuisi.
Joskus narinan sijaan, kertoisi mitä hyvää kuuluu, mitä vauva on oppinut.
Sen sijaan, että ketuttaa kun hiekkaa on lattialla, kertoisi että imuroi.
Mies valittaa kun ei ruokaa ole kun tulee töistä, tappeli miehen kanssa.. tekisi sen ruuan, niin asiasta ei joka viikko tarvitse tapella.

Ymmärrän hyvin mistä puhut kun mulla on samanlainen ihminen kaverina. Aina jotain valittamista. Mitään omiakaan kivoja juttuja ei voi hänen kanssaan jakaa kun alkaa heti kahta enemmän valittamaan kuinka huonosti hänellä on asiat. Muistan edelleen kun kerroin hänelle puhelimessa odottavani vauvaa (esikoista) niin tuli hetken hiljaisuus, sitten "no mitäs tohon nyt pitäisi sanoa" ja pitkä valitusvirsi jostain yhdentekevästä asiasta.

No oma ratkaisuni oli ottaa etäisyyttä, nykyisin nähdään ehkä pari kertaa vuoteen ja mun on niiin paljon helpompi hengittää...

En todellaakaan mitään ylemmyyden tuntoa, olen vain NIIIN kyllästynyt siihen narinaan. Nyt vapun jälkeen sitä on kuulunut monta kertaa päivässä. Onko se niin vaikeaa joskus puhua tavallisesti tavallisista asioista? Onko ne ongelmat päivittäin kaadettava jonkun niskaan? Kävisi vaikka tänne kirjoittamassa joka päivä, miten elämä on vaikeaa.

Olen yrittänyt valistaa, mutta kun hän ei tietää, ettei vika ole hänen vaan 1. työnantajien 2. lääkäreide 3. vauvan isän 4. vauvan

kuuleppas ap.. sano sille ystävälle että lopeta tuo oman navan ympärillä pyöriminen!!
Se että joku on sairaslomalla tai lihava.. ei kyllä ole minusta aiheita, joista ystävän on syytä tulla palstalle kertomaan

Tai sitten pistä välit poikki. Mitäpä sitä tuommoista kuuntelemaan jos et halua.

Sano vaikka: "Kuule leidi, mä olen kyllästynyt kuuntelemaan sun jonninjoutavaa narinaa. Enkä siis halua olla sun kanssa enää missään tekemisissä. Heipä hei!"

Olemattomista asioista tehdään vaikeita...

anve: Jos se ihminen olisi virkeä ja saanut uutta voimaa niistä baari-illoista, niin käyköön niin paljon kun tahtoo. Mutta, kun se elämä sen baari-illan jälkeen on AINA ollut paljon rankempaa, kuin ennen baari-iltaa.

Jos hän laskisi eurot, mihin rahat riittä, mutta kun aina ne rahat on loppu sen viikonlopun jälkeen, kun baarissa on ollut. Pyytää rahaa lainaan ja kertoo miten vaikeaa on kun aina on rahat vähissä.

Jos hän hakisi itse sen lapsen hoidosta, mutta usein vinkuu puhelimessa kuskia, kun ei itse ole ajokunnossa. Usein sinne baariinkii pitäisi viedä.

Seuraava päivä on vali vali vali.. väsyttää ja nukuttaa ja huono-olo.

MISTÄHÄN MINULLE se käsitys on tullut, ettei ne baari-illat olekaan niin virkistäviä. Mutta kun tulee perjantai, se edellisen viikonlopun väsymys on unohtunut. "Pakko päästä tuulettumaan".

ap: ootko sanonu sille tuon?? Minkä ikäinen se sinun kaveris on.. tainnu jäähä biletys vaihde päälle.. jotenki niin teini meininki, että MA aletaan suunnitella Pe juhlia ja sitten alku viikko puhutaan kuin oli "siistiä"

Olen laittanut kerran välit poikki, mutta sain ainakin sata tekstiviestiä "olet ainut jolle voin puhua". Olen sanonut, etten pidä siitä kun aina kuulen vain ogelmista ja vaivoista jne. Haluaisin joskus puhua muustakin. Mutta, aina keskustelu kääntyy mukavastakin asiasta hänen rankkaan elämään. Ja kun en kerta kaikkiaan nää hänen elämässä mitään rankkaa.

Täytyy tänään soittaa ja laittaa piste iin päälle. Lopettaa yhteydenpito kokonaan tai sanoa, etten enää jaksa olla jalkamatto, johon kaikki paha pyyhitään. Soittaa saa ja käydä, jos ei mistään valita.
Meillä myös mieheni on väsynyt häneen, lähtee aina autotalliin "remppaa tekemään".. tulee sisälle vasta kun tuttava on lähtenyt.

Yhteistyössä