Vatsan näkyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meikäläisen vauva maha alkoi näkyä selvästi viikolla 15. Tällöin asia huomattiin myös töissä (olin kyllä pomolle kertonut jo aikaisemmin). Sf-mitta kulki keskikäyrän yläpuolella koko raskauden. Vauva oli syntyessään normaalipainoinen. Ympäristön ahdistavista kysymyksistä "kaksosiako odotat?" "Ei mulla vaan tollasta mahaa ollut, onko kaikki kunnossa" johtuen en oikein osannut nauttia kauniista vauvamahastani. Seuraavassa raskaudessa kyllä aioin nauttia! Olen normaalipainoinen, pieni ja siro nainen, joten mahani ehkä siksi oli ja näytti niin korostuneen suurelta. Ne joilla masu on alusta asti iso, niin olkaa siitä ylpeitä!!! Kivempi on että masu näkyy ja jengi huomaa, että hei tuo on raskaana, kuin että vielä viiklla 30 ihmetellään, että ompas lihonut:).

Kata ole ylpeä perheestäsi. Viisi ihanaa ihmistä, onneksi olkoon! Tänä päivänä on niin paljon lapsettomuutta, että kateellisia riittää!

Pakko yhtyä Ninan viestiin! Henkilöt jotka ovat tienneet raskaudestani viikosta 12 alkaen kyselevät vieläkin, että oletko nyt varma ettei ole kaksosia!!!!! Minullakin nousi massu pystyyn jo viikon 14-15 aikoihin (siis oikein kunnon vauvamaha, ei turvotusta jota sitäkin oli koko alun aikana). Nyt vielä kun turvotus on hävinnyt kokonaan (rv 16), niin maha tulee entistä enemmän esiin. Vielä tänään kyseli yksi (itse 2 lapsen äiti), että oletko nyt ihan varma ettei ole kaksosia, koska ei minulla ollut noin isoa mahaa kun meidän lapsia odotin!
Itse olen onnellisen ylpeä esiin nousseesta kummustani!!!! Onneksi saan myös ihailevia katseita vastaantulevilta nuorilta naisilta. Kaikki on hyvin niin kauan kunnes kysytään millä viikolla olen.

Mullakin sama vastaus kun Henalla ja Ninalla. Maha on noussut kunnolla vaikka varsinaista painoa ei olekkaan tullut raskauden aikana. Ystäväpiirissämme on toinenkin jolla on tismalleen sama laskettu aika kun mulla ja sillä ei näy vielä yhtään maha. On tullu sellanen olo ystäväpiirin keskuudessa että "taitaa tuo tahallaan pulllistella huomionkipeyttään, kun eihän tuolla toisella ole mahaa yhtään". Se kyllä harmittaa. Varsinkin kun tiedän että tällä toisella tuli maha esiin ensimmäisenkin kanssa vasta puolenvälin jälkeen. . Että näin...

Meinasin ihan pökrätä, kun tämän viestiketjun luin. Anteeksi vielä aiheen vierestä mennään siis...

Pekkakin siellä ilmeisesti naisen anatomiaa yhtään tuntematta yrittää jotakin asiatonta heittää. Ei ole tainnut koskea synnyttäneeseen eikä synnyttämättömään torttuun hän lainkaan *nauraa kökköistä naurua*. Nimittäin mies, joka niihin on molempiin päässyt koskemaan, tietää, ettei se torttu siitä miksikään mene.

On aivan mielettömän hienoa, että tänä päivänä jotkut uskaltaa tehdä massasta poikkeavia valintoja! Perinteinen mallihan on se kaksi lasta, tyttö ja poika. Isossa perheessä lapset kasvavat väkisinkin toisistaan huolehtiviksi kansalaisiksi, joita toden totta tänä päivänä toivoisi näkevän enemmänkin.

Kaikki kunnia silti myös niille, jotka päätyvät vain yhteen tai kahteen lapseen tai eivät halua ollenkaan. Jokainen varmaan tietää itselleen parhaan tavan elää :-)

Nimim. Neljättä odottava, torttu timmissä kunnossa, ei yhteiskunnan elätettävä :-D

Onnea sulle Kata!
Me neljättä toivotaan/tjottaillaan, isosta perheestä myös mieheni kanssa haaveillaan.
Ei voinut muutakuin nauraa noille torttu jutuille, Tehis puhui asiaa!!
Tottahan se on että isommassa perheessä riittää touhua, mutta riittäähän sitä pienemmässäkin.. Kateellisten murinoita!
Ja täälläkin on torttu timmissä, hyvät työt/toimeentulot omaavat! :)

Eli sivusta meni taasen, sori!

Mulla on jäänyt alkuraskaudesta aina sellainen "menkkaturvotus" päälle, joka vähän helpottaa ja sitten n.10-12 viikoilla rupeaa kasvaa vauva masuksi. Viimeisimmästä raskaudesta kaikki ei edes ollut huomannut että olen raskaana, vaikken sitä mitenkään piilotellut. Ehkä johtuu siitä että kunto oli sen verran hyvä, että liikuin loppuvaiheessakin melkein kuin ilman masua.

Jo vain,enpä ole lähtenyt "mukaan" provosointiin,tai ehkä vähän!! =)
Enkä ihan hoksannut kun vastasin ketjuu,että osakseni tulis tunti turpaan!!!

Masut on ihania ja toivon että nyt saisin isomman massun.Oon kateellinen niille joilla raskaus alkaa näkymään aikaisin.Siinä mun kateuden aiheeni ja tais osua vähän ap asiaankin!!!

Vaan meitä on niin moneksi, ja hienoa että keskustelua saadaan aikaan!!
En vaan ihan rehellisesti ymmärrä miksi suurperheet saavat ryöpytystä niskaan,onko rikos rakastaa lapsiaan ja tehdä useampi kuin se kaksi??
Miksi kaksi pitäis riittää?
Noo,ehkä tästä oma ketju ois aiheen,ap:lle anteeksipyyntä aiheuttamastani kohusta!! =)

Ainakin täällä pohjoisessa näitä suurperheitä riittää ja sen on ihan tavallista. Ei kukaan niitä ihmettele tai jos ihmettelee niin ihmetelkööt. Ainakin minä oon tottunu että lapsia hankitaan enemmän kuin yksi mikäli niin onnekkaasti lapsia suodaan. Itse haaveilen kolmesta ja eihän se vielä edes ole monta. Hmm..ei mulla ainakaan yhdestä synnytyksestä oo torttu menny miksikään.. Kylläpä se torttu voi "levetä" jo siinä ensimmäisen kohdalla pahemmin kuin viidettä synnyttävällä. Luonto (ja kätilöt..heh) on asian niin hoitanu että nainen palautuu synnytyksestä eikä jää löysäksi lörpöksi. Lapset ovat itselle ainakin tärkeämpiä ja rakkaampia kuin oma torttuni..Ja luulempa että mieheni myös rakastaa lapsiamme sen verran paljon että tällaisesta aiheesta kuin minun alapäääni ja sen kunto on aika turha edes keskustella..

Yhteistyössä