vatsatautinen perheessä. Miten joulun ajan vierailut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miuu"

Vieras
eilen lapsella kuumetta ja vatsa kuralla. tänään vain vatsa löysällä. Huomenna olis tarkoitus lähteä sukuloimaan, jossa siis pieniä lapsia.

Mitä mieltä ootte, uskalletaanko mennä? tarttuukohan miten kauan?

Kyllä mahataudissa pitäis kaks oireetonta päivää olla kotona. Mietinnässä ois et lähtiskö toinen vanhemmista terveiden lasten kanssa. Mutta siitäkin kysyttäisiin mitä mieltä muut asiasta.

[QUOTE="xxxx";22735386]Voitte mennä jos on oireeton. Jos ois arkipäivä, veisit jo hoitoonkin. Ja itse esim. joutuisit menemään töihin.[/QUOTE]

Paskat! Meille ei ainakaan tule kukaan ennen kuin 2 oireetonta päivää takana!
Noin ne pöpöt sitten jyllää ja leviää paiväkodeissakin, kun vanhemmat ei saakeli voi pitää sairasta lasta kotona sitä kahta päivää!

Ei saa mennä vatsatautisena kylään!
Olisin itse todella hiilenä, jos joku tulisi meille vatsataudissa; pieni lapsi ja minä raskaana.
Saisi vieraat kuulla kunniansa.

Ymmärrän kyllä, että kukaan ei vatsatautia tahdo itselleen missään tapaukssa, mutta mitä väliä sillä on, onko raskaana vai ei? Tai siis onko jotenkin "oikeutetumpaa" tartuttaa vatsatauti ihmiseen, joka ei ole raskaana?

Paskat! Meille ei ainakaan tule kukaan ennen kuin 2 oireetonta päivää takana!
Noin ne pöpöt sitten jyllää ja leviää paiväkodeissakin, kun vanhemmat ei saakeli voi pitää sairasta lasta kotona sitä kahta päivää!

Ei sitä lasta oikein voi yksin sinne kotiin jättää, jos työnantajan tulkinnan mukaan lapsi ei ole enää sairas, jolloin työntekijä olisi oikeutettu olemaan pois töistä lapsen hoidon vuoksi. Vähän pakko useimpien mennä töihin, mun työnantaja ainakaan huvikseen myönnä edes palkattomia.

Kyllä vituttais töissä, jos jokaikinen lapsellinen työkaveri olis jokaisen lapsen sairauden päälle vielä 2 ylimääräistä päivää pois.

[QUOTE="vieras";22735434]Ymmärrän kyllä, että kukaan ei vatsatautia tahdo itselleen missään tapaukssa, mutta mitä väliä sillä on, onko raskaana vai ei? Tai siis onko jotenkin "oikeutetumpaa" tartuttaa vatsatauti ihmiseen, joka ei ole raskaana?[/QUOTE]

No ei tietenkään ole!! En sanonut niin ollenkaan.
Puhuin itsestani ja omasta perheestäni. Olen ITSE raskaana ollessani erityisen varovainen, etten sairastu.
Ja toisaalta, kovat alavatsasupistukset joita vatsataudissa voi esiintyä eivät ole mitenkään toivottavia erityisesti raskaana ollessa.

[QUOTE="vieras";22735448]Ei sitä lasta oikein voi yksin sinne kotiin jättää, jos työnantajan tulkinnan mukaan lapsi ei ole enää sairas, jolloin työntekijä olisi oikeutettu olemaan pois töistä lapsen hoidon vuoksi. Vähän pakko useimpien mennä töihin, mun työnantaja ainakaan huvikseen myönnä edes palkattomia.

Kyllä vituttais töissä, jos jokaikinen lapsellinen työkaveri olis jokaisen lapsen sairauden päälle vielä 2 ylimääräistä päivää pois.[/QUOTE]

Tässä aloituksessa oli kyseessä lapsi, joka vielä tänään oli kipeä; vatsa löysällä vielä tänään.
Kukaan ei tiedä onko se löysällä vielä huomenna, joten kukaan ei voi myöskään päättää, että menen (tai joudun menemään) huomenna töihin.
Ja aivan varmasti saat lääkäriltä todistuksen, jos kerrot vatsataudista ja halusta olla kotona vielä varulta 1-2 päivää, jottei sairaus tartu muihin.

Ja tässä oli kyse kyläilystä, joka on ihan eri asia kuin töihin meno.
Varminta on varmaan kysyä kyläilyoaikan aikuisten mielipide asiaan.

[QUOTE="miuu";22735493]olen tietenkin jo soitellut kyläpaikkaan. Ollaan sen verran odotettuja vieraita, että ei vatsatauti heitä haittaa. :D[/QUOTE]

No niin. Asia ratkesi parhaalla mahdollisella tavalla :)
Me ollan myös saatu joskus soittoja tulevilta vierailta vatsataudin takia. Joskus ollaan otettu vieraat vastaan, ja joskus ei, esim. silloin kun ollaan itse oltu lähdössä ulkomaanmatkalle parin päivän sisällä ja nyt kun olen raskaana. Ja vieraat ovat olleet aina erittäin ymmärtäväisiä.

Meille tuotiin tuolla tavalla vatsatauti juuri kyläillen vaikka omasta taudista oli vaan yksi päivä. Tosi kiva että nyt kun ensimmäinen alotti eilen oksentamaan niin eiköhän me voida unohtaa koko joulun vietto tällä erää.
En voi sietää ihmisiä jotka ei osaa tehdä järkeviä ratkaisuja.

[QUOTE="vieras";22735655]Meille tuotiin tuolla tavalla vatsatauti juuri kyläillen vaikka omasta taudista oli vaan yksi päivä. Tosi kiva että nyt kun ensimmäinen alotti eilen oksentamaan niin eiköhän me voida unohtaa koko joulun vietto tällä erää.
En voi sietää ihmisiä jotka ei osaa tehdä järkeviä ratkaisuja.[/QUOTE]

No niinpä. Mua jo ottaa välillä päähän, kun vanhemmat tuo päiväkotiin pahasti räkäisiä ja yskäisiä lapsia. Edes se kuume ei ole aina se kotiin jäämisen mittari.

Ja kyläilyn suhteen, järkevä ihminen kysyy voiko tulla kylään, jos perheessä ollut sairautta.

Itse olen valmis jäämään kotiin huomenna, mutta jos kyläpaikan väki taudista huolimatta toivottaa meidät tervetulleeksi, niin tietenkin menemme.

Jos meillä oksennettaisiin, niin en todellakaan menisi.

Meillä oli eilen 9kk tytär kuumeessa ja tänään ei ollu kuumetta ollenkaan, käytiin kuitenkin lääkärissä ja kaikki oli ok. Ainoo, mikä vielä on niin tytöllä ääni ihan käheenä. Huomenna ois ollu tarkotus mennä miehen äitille syömään ja avaa lahjat, mutta täytyy tää ilta nyt seurailla tytön vointia ettei, uudestaan nosta kuumetta. Miehen veljellä on melki saman ikänen lapsi, niin mietityttää ettei, sit vaan tartu siihen.

Jos vielä huomenna kipeenä, niin suosittelen että, oisitte kotona ettei, muutkin saa tartuntaa. Lapsen vointi etusijalle.

Yhteistyössä