Vauva 11 kk kokoajan kiipeää tai syö lattialta jotain eli ei voi hetkeksikään kääntää katsetta. Vinkkejä kotitöihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä ymmärrän aloittajaa - meillä oli just tuommoista.

Vastaus: VALJAAT syöttötuoliin, vaunuihin yms, ettei pääse putoamaan.

ja sitten TELETAPIT tai joku muu ääliömäinen lastenohjelma.

Enhän olisi pystynyt edes imettämään kuopusta, jollen olisi "pysäköinyt" esikoista telkkarin eteen.

Todennäköisesti olen nyt sitten pilannun hänen elämänsä, mutta kun on valvonut pari vuotta putkeen niin alkaa äiti olla aika heikossa hapessa.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh;29650175:
Kyllä mulla valitettavasti on kyseisestä rohjakkeesta kokemusta mutta ei se kyllä ole lasten kannalta koskaan ollut ongelma. Liekö olen sitten niin viisas että olen osannut sijoittaa sen hyvään paikkaan tai sit mun mukeloilla on ollut tarpeeksi kiinnostavia virikkeitä muuten ettei oo tarttenu pyykkitelineessä könytä. Enpä muista kun ei ole ongelmaa ollut. Enää en mokomaan tilanviejään suostuisi.

Ehkä sä olet viisas, mutta mun lapset vastaavasti ovat auttavaisia. Isompi tyhjensi tiskikonetta jo vuoden vanhana, ja nykyään rakastaa mm. imurointia :)

Se hinta siitä on ollut maksettava, että välillä joutuu pitelemään vauvaa yhdellä kädellä ja pyykkirohjaketta jalalla ja levittämään märkiä vaatteita hampailla ja hymyilemään ja kehumaan vauvaa samalla... Mutta ei se vaihe kauaa kestä.

Ei voi olla noin vaikeaa yhden ipanan kanssa. Miullakin oli vauvana yks menijä ja syöjä, silti selvisin arjesta ja lapsi myös. OIihan se sitäkin että laps ei viihtyny sielä minne hänet sijoitin mutta tehtävä hommat vaan oli. Selityksiä sulla vaan nyt on mikset voi sitä ja tätä. Meillä oli käytössä matkasänky ja syöttötuoli valjaineen sillon kun kiituri oli pakko saada aloilleen. Viis protestista.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29650576]Ehkä sä olet viisas, mutta mun lapset vastaavasti ovat auttavaisia. Isompi tyhjensi tiskikonetta jo vuoden vanhana, ja nykyään rakastaa mm. imurointia :)

Se hinta siitä on ollut maksettava, että välillä joutuu pitelemään vauvaa yhdellä kädellä ja pyykkirohjaketta jalalla ja levittämään märkiä vaatteita hampailla ja hymyilemään ja kehumaan vauvaa samalla... Mutta ei se vaihe kauaa kestä.[/QUOTE]

Aivan näin. Vuodenikäsenä meilläkin osallistu tiskikoneen tyhjäykseen yms helppoon.

[QUOTE="asdf";29649948]Tätä minäkin ihmettelen! Lapset kehittyy liikkuessaan, paikalleen sidottu kohta vuoden ikäinen ei kyllä kuulosta kovin järkevältä.

Mikä teitä nykyäitejä vaivaa, ettette kestä yhtään muksahdusta tai mustelmaa vauvalla??? Ei ne rikki mene, oppivat vaan liikkumaan paremmin kun huomaavat miten ei kannata tehdä.[/QUOTE]

Niin ja parempi ottaa kolhut vastaan, kun on ovat vielä elastisia. Leikki-ikäiselle tulee jo helpommin murtumia. Ja niitä murtumia tulee jos ei ole oppinut temppuilemaan vauvasta lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin;29650702:
Niin ja parempi ottaa kolhut vastaan, kun on ovat vielä elastisia. Leikki-ikäiselle tulee jo helpommin murtumia. Ja niitä murtumia tulee jos ei ole oppinut temppuilemaan vauvasta lähtien.

No eihän tässä ole kyse jatkuvasta paikallaan pitämisestä vain ajoittain, esim. niiden pyykkien laiton ajan tai ruuan teon!! Mun 8kk kiipesi astianpesukoneen kannelle seisomaan kun tein ruokaa ja en mä ehdoin tahdoin halua hänen tippuvan siitä kivilattialle päälleen.. Pidin sitte repussa sen ruuan teon ajan.. Ja tosiaan lähtikävelee 10kk joten kehityyi siitä huolimatta hyvin.. Nyt taitava 2v.

Mä joskus imuroin ton ikäisen kanssa niin, että lapsi oli toisella käsivarrella ja imuri toisessa kädessä. Pelkäsi kanssa imuria. Itki mun sylissäkin, mutta rauhoittelin siinä juttelemalla, niin tottui pikkuhiljaa.
Nyt 3 v eikä vieläkään tykkää imurista, mutta odottaa kiltisti sohvalla "turvassa" kun imuroin.

Yhteistyössä