H
Hernettä nokkaan
Vieras
On se kivaa ettei teiltä koskaan tule loppumaan muitten ihmisten kyttäys ja taivastelu. Kaksplussan keskustelupalsta ainakin pysyy elävänä!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:no joo....meillä tuo on ollu ihan vakiokäytäntö, että lapset odottaa autossa. sillon kun olivat vavoja, niin kävin kaupassa yms ja lapsi nukkui autossa, nyt isompana haluavat joskus jädä autoon, kun käyn vaikka kaupassa. ja mkäs siinä, ovi lukkoon ja lapset odottelee autossa. niin, ja lisään vielä tähän teille, jotka suunnitteleltte lastensuojleuilmoituksen tekemistä tämän kertomani perusteella, että olenpa itse sostt...
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Mä en uskaltaisi jättää.
Joku voi varastaa auton ja lapsi lähtee mukana. Joku voi lyödä ikkunan rikki ja ottaa lapsen.
Lapsi voi päästä turvavöistä ja kavuta etupenkille hiplaamaan hallintalaitteita.
Olen ehkä ylivarovainen noiden kahden ekan asian suhteen, mutta tänä päivänä mikä tahansa on mahdollista![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Mä en uskaltaisi jättää.
Joku voi varastaa auton ja lapsi lähtee mukana. Joku voi lyödä ikkunan rikki ja ottaa lapsen.
Lapsi voi päästä turvavöistä ja kavuta etupenkille hiplaamaan hallintalaitteita.
Olen ehkä ylivarovainen noiden kahden ekan asian suhteen, mutta tänä päivänä mikä tahansa on mahdollista![]()
Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:etkä soittanut poliisia?
En mäkään ymmärrä sinun toimiasi.
Tulet palstalle huutamaan! Sinun vastuullasi on myös viaton lapsi. Tiesitko sitä että jokainen on velvollinen auttamaan tuossa tilanteessa
Alkuperäinen kirjoittaja halooo:nyky vanhemmat on niin tyhmiä että ajattelee vaan että ei siinä mitään vaaraa ole.
Mutta ei osata ajatella lastenkannalta niitä asioita.
Vanhemmuus on niin monella niin pielessä.
Pitäis miettiä miltä lapsesta tuntuu. entä kun vauva herää eikä kukaan olekaan lähellä.
Entä jos pieni lapsi säikähtää, ei pääse autosta ulos jne.
Mites se tapuas kun sytytin oli syttynyt palamaan. Lapsi ei päässyt palavasta autosta ulos vaan paloi takaikkunalle kuiliaaksi.
Ei nämäkään vanhemmat tajunnut vaaraa.
Kyllä vaan on vanhemmat niin typeriä, halutaan itse selviytyä helpommalla, mutta sekin lapsen kustannuksella
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Jos me kerättäis yhteen kaikki ne pelot mitä vanhemmilla on ja kaikkien pitäisi elää niiden mukaan niin kukaan meistä ei liikkuis kotoa mihinkään, omistais yhtään esinettä tai muutenkaan olis enää järjissään.
Ei saisi nostaa itseään korokkeelle vain siksi että osaa itse pelätä jotain mitä muut ei. (ihan niin kuin se hyvä vanhemmuus olis yhtä kuin hysteerinen pelko lapsen turvallisuudesta) Kauhuissani olen itsekin katsellut kun vanhemmat tekevät lapselleen jotain mikä minun mielestä on todella pelottavaa, esim asuvat veden äärelläMutta ei tulis mieleenkään sanoa että sellaiset vanhemmat ovat jotenkin huonompia kuin minä, he vain pelkäävät eri asioita ja ovat ehkä tottuneet siihen että vesi ja pienet lapset eivät yhdessä aiheuta heille sellaista pelkoreaktiota kuin esim. minulle.
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Jos me kerättäis yhteen kaikki ne pelot mitä vanhemmilla on ja kaikkien pitäisi elää niiden mukaan niin kukaan meistä ei liikkuis kotoa mihinkään, omistais yhtään esinettä tai muutenkaan olis enää järjissään.
Ei saisi nostaa itseään korokkeelle vain siksi että osaa itse pelätä jotain mitä muut ei. (ihan niin kuin se hyvä vanhemmuus olis yhtä kuin hysteerinen pelko lapsen turvallisuudesta) Kauhuissani olen itsekin katsellut kun vanhemmat tekevät lapselleen jotain mikä minun mielestä on todella pelottavaa, esim asuvat veden äärelläMutta ei tulis mieleenkään sanoa että sellaiset vanhemmat ovat jotenkin huonompia kuin minä, he vain pelkäävät eri asioita ja ovat ehkä tottuneet siihen että vesi ja pienet lapset eivät yhdessä aiheuta heille sellaista pelkoreaktiota kuin esim. minulle.
ei se ole itsensä nostamista korokkeelle.
Tais osua pahaan paikkaan vai?
Kyllä jokaisen vanhemman tulisi tietää miltä tuntuu lapsesta jääd yksin.
Ja lain mukaan se on heitteillejättö. EI sitä lakiakaan muuten vaan kirjoteta.
Että ihan turha puolustella itseäsi ja toimiasi sillä että muut vaan nostaa itseään korokkeelle.
Kyllä jokaisen vanhemman tuli miettiä näitä asioita lapsen ja lapsen iän näkökulmasta.
Jos ei tiedä niin aina on kirjallisuutta ja asian tuntijoita jotka voi kertoa lapsen kehityksestä ja heidän tarpeistaan.
todella ikävää että nykyvanhemmat ei todellakaan kykene ajattelemaan lastensa kehitystä ja mikä millekin kehitysvaoheelle on tarpeen ja mikä ei.
se ei ole kenenkään nostamista korokkeelle vaan tosi asia josta jokainen voisi oppia mikäli vaan on halua
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Jos me kerättäis yhteen kaikki ne pelot mitä vanhemmilla on ja kaikkien pitäisi elää niiden mukaan niin kukaan meistä ei liikkuis kotoa mihinkään, omistais yhtään esinettä tai muutenkaan olis enää järjissään.
ei se ole itsensä nostamista korokkeelle.
Tais osua pahaan paikkaan vai?
Kyllä jokaisen vanhemman tulisi tietää miltä tuntuu lapsesta jääd yksin.
Ja lain mukaan se on heitteillejättö. EI sitä lakiakaan muuten vaan kirjoteta.
Että ihan turha puolustella itseäsi ja toimiasi sillä että muut vaan nostaa itseään korokkeelle.
Kyllä jokaisen vanhemman tuli miettiä näitä asioita lapsen ja lapsen iän näkökulmasta.
Jos ei tiedä niin aina on kirjallisuutta ja asian tuntijoita jotka voi kertoa lapsen kehityksestä ja heidän tarpeistaan.
todella ikävää että nykyvanhemmat ei todellakaan kykene ajattelemaan lastensa kehitystä ja mikä millekin kehitysvaoheelle on tarpeen ja mikä ei.
se ei ole kenenkään nostamista korokkeelle vaan tosi asia josta jokainen voisi oppia mikäli vaan on halua
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Mä en sais sielunrauhaa shopata jos vauva odottaisi nukkuvana autossa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Vahinko ei ikävä kyllä tule kello kaulassa ja kaikkia vaaroja ei kukaan voi lapsensa tieltä poistaa ja silloin kun se vahinko sattuu niin aina on joku viisastelija miettimässä että miksi vanhemmat tekivät noin vaikka siinä oli vaara ja todennäköisesti siitä huolimatta tekevät itsekin päivittäin jotain, missä lapselle voi käydä pahasti.
Mitä isommaksi lapset kasvaa, sitä vaikeampi niitä vaaroja on välttää kun lasten pitää saada kulkea yksin kodin ulkopuolella.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Vahinko ei ikävä kyllä tule kello kaulassa ja kaikkia vaaroja ei kukaan voi lapsensa tieltä poistaa ja silloin kun se vahinko sattuu niin aina on joku viisastelija miettimässä että miksi vanhemmat tekivät noin vaikka siinä oli vaara ja todennäköisesti siitä huolimatta tekevät itsekin päivittäin jotain, missä lapselle voi käydä pahasti.
Mitä isommaksi lapset kasvaa, sitä vaikeampi niitä vaaroja on välttää kun lasten pitää saada kulkea yksin kodin ulkopuolella.
Totta, mutta miten ihmeessä tää liittyy siihen, että vauva jätetään yksin autoon sillä aikaa kun vanhemmat käy kaupassa?
SEN vaaran voi lapsensa tieltä poistaa kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Monikaan ei näe sitä vaarana, esimerkiksi minä. Kun minä lähden palauttamaan leffaa, niin näen paljon enemmän vaaroja siinä että otan neljä alle 8-vuotiasta lasta mukaan juoksentelemaan sinne liikenteen sekaan kuin siinä että jätän heidät autoon. Uskon että he ovat enemmän turvassa siellä, koska neljän lapsen täydellinen hallitseminen parkkipaikoilla on lähes mahdotonta, mitä vaan voi sattua. En minäkään sitä vauvaa varmaan yksin sinne autoon jättäisi mutta toisaalta en ketään siitä tuomitsekaan, koska tiedän itsekin tekeväni asioita joissa muut näkevät tuomittavaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Monikaan ei näe sitä vaarana, esimerkiksi minä. Kun minä lähden palauttamaan leffaa, niin näen paljon enemmän vaaroja siinä että otan neljä alle 8-vuotiasta lasta mukaan juoksentelemaan sinne liikenteen sekaan kuin siinä että jätän heidät autoon. Uskon että he ovat enemmän turvassa siellä, koska neljän lapsen täydellinen hallitseminen parkkipaikoilla on lähes mahdotonta, mitä vaan voi sattua. En minäkään sitä vauvaa varmaan yksin sinne autoon jättäisi mutta toisaalta en ketään siitä tuomitsekaan, koska tiedän itsekin tekeväni asioita joissa muut näkevät tuomittavaa.
Vaaransa molemmissa: autoon jättämisessä ja parkkiksella juoksentelemisessa. Et kai sinäkään autoon jättämistä täysin vaarattomana pidä?
Erona on vaan se, että kun otat lapset mukaan, he ovat näköpiirissäsi. Autossa voi tapahtua mitä tahansa, ja sinä et ole paikalla. Mitä neljä alle kahdeksanvuotiastasi tekevät, jos auto vaikka syttyy tuleen? Epätodennäköistä, mutta tapahtuuhan sitä vuosittain.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Jos syttyy palamaan niin lapset tulevat ulos ja vanhin huolehtii että kaikki otetaan mukaan. Ja mulla ei todellakaan ole neljää silmää että ne neljä lasta olis kaikki minun näköpiirissä jos ollaan parkkipaikalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Jos syttyy palamaan niin lapset tulevat ulos ja vanhin huolehtii että kaikki otetaan mukaan. Ja mulla ei todellakaan ole neljää silmää että ne neljä lasta olis kaikki minun näköpiirissä jos ollaan parkkipaikalla.
Eli vanhin kykenee pelastamaan itsensä ja sisaruksensa palavasta autosta, muttei kykene olemaan juoksentelematta parkkiksella ja ehkä pitää nuorempaa sisarusta kädestä tms?
Okei :|
Kukin tavallaan.