Vauva autossa, vanhemmat kaupassa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakko kysyä, kuinka iso se maalikauppa on, ja katsoitko kauanko vauvan oli yksin? Jos minä käyn paikallisessa "maalikaupassamme", saan auton aivan oven eteen. Ja jos tiedän mitä olen ostamassa, koko käyntiin voi mennä vajaa 5 minuuttia. Jos kassalla olisi ruuhkaa, voisin käydä kesken jonotuksen katsomassa vauvaa. Todellakin voisin jättää nukkuvan lapsen siksi aikaa autoon! Isompaan kauppaan mennessä en jätä lapsia autoon.

Mä jätin kerran lapset ihan hyvällä mielellä autoon kun kävin bensikseltä ostamassa maidon ja kahvipaketin. No, bensiksellä oli jonoa ja siinä jonossa ollessani iski päähän ajatus että mitäs jo auto syttyy palamaan?! Mitä jos joku hullu varastaa auton?! Entä jos joku menettää bensaletkunsa hallinnan ja bensaa ruiskuu autosta sisään ikkunan kautta jonka esikoinen on saanut auki?! :snotty: Mä olen tällainen, vähän outo....

tulla kuluttamaan aikaa tänne palstalle. Ajattelin, että olis kiva breikki kun lapset lähti isän kanssa ulos, mutta tämä on kyl ihan syvältä. Hysteerisiä olette, ei voi muuta sanoa. Pitäkää hauskaa keskenänne ja tukehtukaa omahyväisyyteenne!

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Jaa, ite en taas näe tuossa mitään ihmeellistä jos jättää vauvan autoon nukkumaan siksi aikaa kun piipahtaa nopeasti esim. kaupassa. Kyl meillä monesti vauva jää autoon nukkumaan, esim. kotipihassakin, jos tullaan jostain ja vauva nukkuu, niin en todellakaan sitä ala siitä ylös repimään. (Paitsi myöhään illalla kun vauva on jo yöunilla.)

Juuri näin meilläkin. Meiltä on matkaa kaupunkiin sen verran, että poika ehtii matkan aikana nukahtaa ja jos mahdollista, joidan ensin jonkin nopean asian, jotta saa nukkua hetken autossa, ennen kuin lähdetään markettiin ruokaostoksille ja poika on herätettävä. Kotiin tullessa poika myös nukahtaa ja jätän autoon nukkumaan itkuhälyttimen kanssa. Jos pojan nostaa pois autosta, hän herää eikä pariin tuntiin ole puhettakaan, että saisi uudestaan nukahtamaan, vaikka väsy olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mä en uskaltaisi jättää.
Joku voi varastaa auton ja lapsi lähtee mukana. Joku voi lyödä ikkunan rikki ja ottaa lapsen.
Lapsi voi päästä turvavöistä ja kavuta etupenkille hiplaamaan hallintalaitteita.
Olen ehkä ylivarovainen noiden kahden ekan asian suhteen, mutta tänä päivänä mikä tahansa on mahdollista :(

Näimpä!Joskus tuntuu,että olen monen mielestä ylivarovainen,mutta minkäs voit...tuttavaperhe jätti vauvan yksin autoon ja varas vei auton kunnes huomasi vauvan takapenkillä ja jätti auton satamaan ILMAN käsijarrua ja auto lipui kohti merta niin että jäi killumaan siihen reunalle...onneksi joku fiksu ymmärsi pelastaa vauvan autosta!

Ei varmaan ole totta!! Miettikää mikä todennäköisyys...yleensä, että keskellä päivää jonkun kaupan pihalta varastetaan auto (ei kai kukaan niin tyhmä ole, että jättää lukitsematta?) ja sitten ei huomata vauvaa ennenkuin SATAMASSA (tai kaivoksen reunalla tai jotain muuta) ja tietty lähti juu rullaamaan. En usko!

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea te keksitte:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mä en uskaltaisi jättää.
Joku voi varastaa auton ja lapsi lähtee mukana. Joku voi lyödä ikkunan rikki ja ottaa lapsen.
Lapsi voi päästä turvavöistä ja kavuta etupenkille hiplaamaan hallintalaitteita.
Olen ehkä ylivarovainen noiden kahden ekan asian suhteen, mutta tänä päivänä mikä tahansa on mahdollista :(

Näimpä!Joskus tuntuu,että olen monen mielestä ylivarovainen,mutta minkäs voit...tuttavaperhe jätti vauvan yksin autoon ja varas vei auton kunnes huomasi vauvan takapenkillä ja jätti auton satamaan ILMAN käsijarrua ja auto lipui kohti merta niin että jäi killumaan siihen reunalle...onneksi joku fiksu ymmärsi pelastaa vauvan autosta!

Ei varmaan ole totta!! Miettikää mikä todennäköisyys...yleensä, että keskellä päivää jonkun kaupan pihalta varastetaan auto (ei kai kukaan niin tyhmä ole, että jättää lukitsematta?) ja sitten ei huomata vauvaa ennenkuin SATAMASSA (tai kaivoksen reunalla tai jotain muuta) ja tietty lähti juu rullaamaan. En usko!

Ihan rauhassa sitten olet uskomatta!
:headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Pakko kysyä, kuinka iso se maalikauppa on, ja katsoitko kauanko vauvan oli yksin? Jos minä käyn paikallisessa "maalikaupassamme", saan auton aivan oven eteen. Ja jos tiedän mitä olen ostamassa, koko käyntiin voi mennä vajaa 5 minuuttia. Jos kassalla olisi ruuhkaa, voisin käydä kesken jonotuksen katsomassa vauvaa. Todellakin voisin jättää nukkuvan lapsen siksi aikaa autoon! Isompaan kauppaan mennessä en jätä lapsia autoon.

No oli se ainakin niin kauan kun me oltiin siellä, eli 15-20min...
Eikä se mikään iso kauppa ole. Mutta, mietin vaan että eihän sen kaukalon mukaan ottaminen ole kauhean hankalaa..?

Me käytiin tuossa Raision kupeisessa kauppakeskuksessa jokin aika sitten, ja kun tultiin takaisin autolle mun huomio kiinnittyi edessä olevaan autoon. Siellä ratin takana istui n.2-3 vuoden ikäinen pikkupoika, joka hakkasi pää punaisena päätään rattiin ja itki tosi kovaa. Mentiin miehen kanssa siihen viereen ja saatiin "puheyhteys" poikaan. Käskettiin rauhallisesti palaamaan turvaistuimeensa ja käskettiin rauhoittua. Poika huusi ja itki äitiä ja sanoi että pelottaa kamalasti. Äiti oli kuulemma mennyt kauppaan, ja hän oli herännyt yksin. Kyseessä oli uusi volvo, ja alla olevasta kondensiovesilätäköstä päätellen oli seissyt siinä jo jonkin aikaa. Pojalla oli ääni täysin käheänä huutamisesta. Saatiin AKE:n kautta auton omistajan nro, mutta puhelin ei ollut päällä. Seisoskeltiin vähän aikaa auton vieressä ja poika rauhoittui. Oma lapsemme alkoi huutaa niin kovaa nälkäänsä, että meidän oli jonkin ajan päästä pakko lähteä kotiin, poika jäi autoon istumaan. Sanottiin, että äiti tulee varmasti ihan pian. Mulla on vieläkin tosi paha olo, kun ei tajuttu mennä infoon kuuluttamaan äitiä(?) Miten sitä tällainen tulee vasta myöhemmin mieleen. Jos joku itsensä tästä tunnisti, niin alapa vähän miettimään mihin lapsesi jätät ja kuinka kauaksi :/

Olen jättänyt lapsen autoon nukkumaan, kun olen juossut kukan kyläkaupasta mummulle viemisiksi tai lähipostista hakenut postimerkkejä.
En kehdannut 2minuutin asian takia nukkuvaa lasta repiä istuimesta ja herättää loppumatkan ajaksi.
Mutta en jättäisi missään nimessä pitkän kauppareissun ajaksi yksin autoon |O

Mä jätän joka päivä melklein lapset hetkejs autoon, nyt vauva ei ole enää vauva mutta vuosi sitten oli. Yksin en jätä koskaan mutta sisaruksien kanssa kyllä jätän. Käydään väliin kaupas niin miehen kanssa että puhelin jää esikolle ja ja hää sitte soittaa kun kuopus herää ta tulee muuta brobleemaa. Siinä vaiheessa ollaan yleensä sitte tehty ostokset. Ja reissu menee vartissa...

Tietysti, jos lapsi on sen ikäinen, että osaa itse sanoa tai ilmaista että haluaa jäädä autoon/ sen verran sikeäunista sorttia, ettei vähästä heräile niin mun mielestä ihan ok ,että jää autoon odottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja apa:
En miekään ihan maalikaupan pihalle jättäs, ko sieltä ei oletettavasti selviydy ulos kahessa minuutissa. Mutta jos käyn nappaamassa lähikaupasta maitopurkin, niin jätän kyllä lapset autoon siksi aikaa, siinä menee ehkä 1-2 minuuttia. Ovet lukitten kylläki, ettei kukkaan ulkopuolinen pääse autoon.

Näin minäkin olen tehnyt, en panikoi muutamasta minuutista.

meillä kumpikin lapsi on saatettu jättää nukkuvana autoon, itkuhälyttimen kanssa. kotipihassakin on monesti nukkunut autossa jos on sinne uuvahtanut. ja en mä jokaisen pikkuostoksen takia ota lapsia kaupaan mukaan, vaan lapset odottavat autossa jos käyn esim pelkän maidon hakemassa. ja samalla lailla odottavat autossa jos käyn vaikka postissa tms.

Monet laittavat vielä ovet lukkoon, ei edes ulkopuolinen pystyisi auttamaan mahdollisen tulipalon syttyessä..
Uusissa autoissa ei ikkunoita tai ovia saa auki jos ne lukitaan!
Ei se niin iso vaiva ole ottaa mukaan.
Vaarahan piilee silloin ku et näe lapsia, eihän siinä mitään jos menee pikkukauppaan josta näkee autoon ym.

Niin paljon on välinpitämättömiä vanhempia. Tuossa voisi kuitenkin sattua vaikka mitä, miltä vauvasta mahtaisi tuntua jos heräisi kesken unien eikä ketään näy missään eikä kukaan vastaa huutoon :/ Turvakaukalo kun on siitä kätevä että lasta ei tarvitse edes herättää saadakseen sen mukaan.

Just yks päivä tein alotuksesta vauvasta joka laitettiin autoon turvakaukaloon ilman turvakaukalon vöitä ja ilman auton vöitä. Eli kaukalo oli vaan takapenkillä ja isä sen asentoa vähän korjasi. Naama oli menosuuntaan ( n. 5-6kk vanhalla vauvalla, näin kun olivat kassajonossa ennen meitä ja niin suloset ruskeat silmät kiinnitti minun huomioni ) ja paksu peitto turvakaukalon päällä minkä päälle vaan vauva laitettiin ilman että vöitä laitettiin kiinni :/ Raivostuttavaa välinpitämättömyyttä. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Niin paljon on välinpitämättömiä vanhempia. Tuossa voisi kuitenkin sattua vaikka mitä, miltä vauvasta mahtaisi tuntua jos heräisi kesken unien eikä ketään näy missään eikä kukaan vastaa huutoon :/ Turvakaukalo kun on siitä kätevä että lasta ei tarvitse edes herättää saadakseen sen mukaan.

Just yks päivä tein alotuksesta vauvasta joka laitettiin autoon turvakaukaloon ilman turvakaukalon vöitä ja ilman auton vöitä. Eli kaukalo oli vaan takapenkillä ja isä sen asentoa vähän korjasi. Naama oli menosuuntaan ( n. 5-6kk vanhalla vauvalla, näin kun olivat kassajonossa ennen meitä ja niin suloset ruskeat silmät kiinnitti minun huomioni ) ja paksu peitto turvakaukalon päällä minkä päälle vaan vauva laitettiin ilman että vöitä laitettiin kiinni :/ Raivostuttavaa välinpitämättömyyttä. |O

No mikäköhän funktio sillä turvakaukalolla edes oli??? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Rekkari ylös ja soitto poliisille!

Alkuperäinen kirjoittaja nurina:
En kans ymmärrä tätä,mutta en kyllä sitäkään mitä tässä yks päivä näin kirjaston parkkiksella. Meijän auton viereen ajoi eräs nainen oottelemaan myös,että kirjasto aukeaa. Hällä oli poika etupenkillä riekkumassa,turvavyötä en nähnyt kummallakaan hein tullessa siihen. Hetki meni ja nainen avasi ikkunaansa puoliksi auki ja pisti reteesti tupakaksi! Ja poika edelleen vieres. Aikani kattelin ja aattelin,että koitampa näyttää edes hiukan parempaa mallia ja nousin autosta pihalle omaani syöpäkäärylettä polttelemaan. Autossa sitten taas omani kysyivät,että miksi tuo täti polttaa auton sisällä. Mutta ilmeisesti mulle sitten selvis se "syykin"..Kyseinen täti oli raskaana,mahtoiko hävettää vetää tupakkia vai oliko vaan niin stanan laiska ja tyhmä?? :kieh: :headwall:

Tämmöset pistää niin surettamaan... ja vihaksi. ;(

Yhteistyössä