Vauva ei huoli pulloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jensku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jensku

Vieras
Miksi vauva(2kk) ei huoli pulloa? Tuntuu kamalalta kun vauva ei juo vettä näillä helteillä..Alussa joi pullosta suurella ruokahalulla rintamaitoa tai korviketta, mutta nyt ei mene mikään, vauva ei suostu ottamaan pullotuttia edes suuhunsa! Olen koko ajan imettänyt rintakumeilla joten tutin muodostakaan ei voi olla kysymys. Poika myös syö todella paljon ja pelkään että minulla loppuu maito ja jos loppuu miten annan korviketta? Kokeilin tänään myös mukista hörpyttämällä, mutta ei. Neuvoja??

Minulla on poika 3kk. Täysimetän häntä ja minulle on sanottu, että rintamaidolla oleva vauva ei vesiä tarvitse edes helteillä. Miksi siis annat vettä, jos imetät?
Ja tuosta tutista; sivele siihen päälle maitoa ja "härnää" sitten suuhun. Älä ota stressiä. Jos vauva vaistoo, että yrität väkisin, niin siinä hermostutte molemmat. Harjotelkaa rauhassa.

Kiitos vastauksista! Toinen "ongelmahan" on siinä kun vauva ei huoli pulloa. että en pääse irtaantumaan vauvasta tuntia kauemmaksi aikaa..olisi välillä kiva päästä vähän tuulettumaan ja antaa vauva isän tai mummin hoitoon. Mutta täytyypi kokeilla tuota maito kikkaa..

Meillä vauveli kohta 10 kk ja tuttipullosta ei suostu juomaan edelleenkään. Myös minä aloitin imetysurani kumin kanssa. Ei suostu ottamaan myöskään minkäänlaista korviketta. Tuttipulloon saa kumin tilalle "nokan" ja siitä meidän neiti suostui juomaan jo pikurruisenakin vettä sekä lypsettyä. Nyt ei kyllä se lypsettykään enää kelpaa... Eli pysyttelen lähellä tai lapsukainen tyytyy veteen. Mutta sitä nokkaa kannattaa kyllä kokeilla. Ainakin Mam - merkkisiä on. Ovat pehmeää kumia.

Yhteistyössä