Alkuperäinen kirjoittaja inglesiina:
mä en ymmärrä, miksi pitäisi väkisin vaunuihin nukuttaa. vauva voi aivan hyvin nukkua sisällä sängyssään silloin kun olette muutenkin kotona, ja sitten ulkoillessa/ kaupungilla jne. voi vaikka katsella vaunuista maisemia (kohota vähän pääpuolta) ja nukahtaa sitten tarvittaessa kun todella väsähtää. 5kk ikäinen ei enää välttämättä halua koko ajan maata selällään vaunuissa.
En tarkoittanutkaan, että väkisin pitää ketään mihinkään nukuttaa, mutta minä luulen, että meille olisi hankalaa, että välillä nukutaan sängyssä ja välillä taas vaunuissa. Minä pyrin ruoka ja nukkumisjutuissa olemaan aika tarkka, arki sujuu meillä paljon paremmin kun on tietyissä asioissa tarkat rutiinit
Minusta on huomattavasti helpompaa, että joka päivä unet nukutaan suht samaan aikaan ja aina rattaissa (jonne muuten ei tuule, eikä sada, eikä pakkanenkaan pääse olemaan yli -12). Kun on aina tottunut nukkumaan rattaissa ei ole koskaan ongelmaa päiväunista. Olet sitten kylässä, kaupungilla, tai käymässä missä tahansa niin aina käydään nukkumaan samaan tuttuun paikkaan. Meillä tämä toimii tosi hyvin ja on toiminut 1,5kk ikäisestä saakka.
5 kk jaksoi meillä vielä köllötellä vaunuissa hereilläkin, mutta aika usein kyllä nukkui kun liikenteessä oltiin, kun veteli silloin vielä kolmen tunnin unia, mutta 6-7kk ei enää huvittanut enää makoilla, kun valveillaoloaika selvästi pidentyi. Silloin käytin esim.kaupungilla kantoliinaa ja kun tuli uniaika, niin vaunuihin taas nukkumaan.7,5kk vaihdettiin rattaisiin..
Kyläillään aika paljon, tyttö tykkää katsella ohikulkijoita, matkalla pysähdytään puistoon kiikkumaan tai vaikka syömään ja taas nukutaan kun on sen aika. Saatamme välillä olla koko päivänkin tuttavaperheen luona ja sukulaisilla tai mökillä tai muuten reissussa välillä viikonkin. On erittäin helppoa laittaa missä vain, milloin vain lapsi rattaisiin pitkälleen ja työtää rattaat ulos, olettaen tietenkin että lapsi on väsynyt..
Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin kaikenlaisia kausia tulee, jolloin nukkuu ja syö huonosti yms. mutta kun pitää tiukasti rutiineista kiinni, eikä ala heti turhia sooloilla, niin aika äkkiä meilläkin on palattu normaaliin.