vauva ja 2,5 v: tuplarattaat vai seisomalauta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystis

Vieras
Hei,

kokemuksia kaipailisin, miten olette tehneet 2,5 vuotiaan ja vauvan kanssa? Pärjääkö sen ikäinen jo kokonaan seisomalaudalla?

Vauvan kanssa tulee varmaan tehtyä lenkkejä kaksistaan jos esikoinen on tarhassa niin tuplarattaat tuntuu vähän turhilta.

Phil & teds vaunuja olen myös harkinnut, kokemuksia niistä?

no tässä minun kokemukseni. esikoinen oli just 2,5 vee ku toka synty. seisomalauta oli riittävä. nyt kun nelonen synty niin kolmonen oli 1v 4kk ja ostettiin tuplarattaat ja tod näk ens kesänä ei niitä tartte ku pitkillä lenkeillä, tosin me varmaan pyöräilläänkin paljon.
phil ja teds'ssä ei ole säilytystilaa ja takimmainen lapsi on todella matalalla, melkein maassa. lisäksi hinta oli meistä törkeä. ostettiin gracon tuplat ja ollaan oltu tyytyväisiä, makso 300.

Mulla oli vauvalle ja 2v:lle emmaljungat sisaristuimella. Todellakin tuli tarpeeseen se toinenkin istumapaikka. Kuljin jokapaikkaan kävellen. Jos kävelymatkat on lyhyitä, riittänee se pelkkä lautakin.

Eiköhän seisomalauta riitä. Meidän esikoinen oli 1v 3 kk, kun kuopus syntyi. Käytimme tuplarattaita noin puolen vuoden ajan, eli alle 2-vuotiaana esikoinen alkoi kävellä niin, ettei tuplarattaita (tai seisomalautaakaan) tarvittu. Kuopuksemme on nyt 1v 8kk ja hänkään ei enää kulje rattaissa, ei olla moneen kuukauteen käytetty rattaita ollenkaan. Hänkin tykkää kävellä.

Meillä on nuo Phil & Tedsit ja vaikka joku kirjoittikin että ovat törkeän hintaiset niin mielestäni ovat erittäin hyvät ja kestävät, joten on todellakin kannattanut maksaa.
Silloin kun vauva ja taapero niin kumpikaan lapsista ei istu "maantasalla" vaan taapero-ikäinen istuu vauvan makuutilan yläpuolella ;)

Riippuu tosiaan siitä, minkälaista tarvetta on kahden kanssa liikkua. Meillä oli keskimmäinen 2,5 v kun tuo kuopus syntyi. Ostin käytetyt kaksostenrattaat ( kolmipyöräiset ) kun viemme ja haemme esikoisen eskarista joka päivä. Tarpeelliset meille, kun säällä kuin säällä tarvii päästä liikkeelle. Myös aamutuimaan talvipakkasilla on keskimmäisen kivempi istua vällyn alla kuin värjötellä seisäältään =0).

Yhteistyössä