Imetysteetä ja alkoholitonta olutta mäkin ehdottaisin. Juo paljon nestettä, syö hyvin ja koita levätä. Olisi hyvä, jos tukea ja apua saa vaikka mieheltä. En tiedä, millaista imetys sulla on ollut, mutta kannattaa myös etukäteen lukea vinkkejä, mitä vauvan synnyttyä voi tehdä (ihokontakti, kantoliina, miten toimia rintaraivareiden kohdalla). Synnärillä kannattaa pyytää ohjausta. Mulla loppui muutaman kuukauden jälkeen, vaikka koko raskausajan olin lukenut tietoa imetyksestä ja koitin sitä käytännössä toteuttaa vauvan kanssa, mutta lopulta mikään ei auttanut. Jos lisämaitoa on pakko antaa (meillä oli, vauva vapisi ja verensokeria mitattiin), sitä kannattaa hörpyttää sen sijaan, että antaisi pullosta. Anna vauvan imeä niin paljon kuin haluaa. Stressaaminen ei ainakaan auta asiaa, meillä oli muutama korvikepullo ja tuttipullo ihan sen takia kaapissa jemmassa, että mun ei tarvinnut pelätä, että vauva nääntyy nälkään, vaan tiesin, että saan ruokittu lapsen vaikka imetys ei onnistuisikaan.
Meillä taisteltiin imetyksen kanssa 4kk ja sitten luovutin, kun alkoi jo olla kunnon pelko vauvan terveyden puolesta. Ongelmana oli se, että vauva ei huolinut rintaa kuin kausittain ja lakot ja raivarit oli aina vaan pitempiä ha pahempia, ja mun maidontulo alkoi ehtyä ja lopulta loppui nopeasti, kun vauva ei imenyt. Jos tulee seuraava kerta, koitan suhtautua asiaan niin, että yritän parhaani, mutta en aio piiskata itseäni henkisesti siitä, jos tulee toivoton olo eikä homma suju, ja annan sitten sitä korviketta.