vauva nukahtaa vain rinnalle - apuja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Vauva 6kk hylkäsi tutin pari kuukautta sitten ja päätti että nukahtaa vain rinnalle. Oma vikani, että annoin vauvan oppia tuon pahan tavan. :( Nyt kuitenkin olen saanut tarpeekseni, joten auttakaa viisaammat. Miten opettaa vauva nukahtamaan ilman rintaa? Vaunuihin nukahtaa kyllä, joten suurin ongelma on nimenomaan yöunet.

Ns. tassuttelu ei oikein toimi, jos vauva huutaa naama punaisena ja pyörii ympäri sänkyä. Pitäisikö kylmästi kokeilla niin, että nukutustilanteessa olisi vieressä vain isä? Vai onko puolivuotias vielä liian pieni muuttamaan tapojaan? Odottelenko vielä pari kuukautta?

Mä odotin kun en halunnu toista väkisin opettaa. Nukahti vielä 6kk rinnalle, joskus siinä myöhemmin alkoi sujua niin että lapsi oli sängyssä johon nukahti jonkun istuessa vierellä. Ainakin omani kohdalla olen huomannut sen että helpommalla on kuitenkin päässyt odottamalla sopivaa aikaa ja sillon oppinut nopeasti ilman huudatusta. Eikä orjallisesti seurannut väitteitä että pitää osata sillon sitä, tällön tätä kun vanhemmat tahtovat.

Mä en osaa kyllä neuvoa mutta työnnänpä pääni tänne.. :D Meillä oli ihan sama nuoremman kanssa, nukahti vain vaunuihin tai rinnalle. En saanut opetettua siitä tavasta pois ennen kuin vieroitettiin kokonaan rinnasta.. Isä olis varmaan hyvä apu ja saisi paremmin nukahtamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa-Cullen:
Mä oikasin tossa hiukan mutkia ja annoin nukahtaa rinnalle kun kerran nukku perhepedissä. Sit ku nukku niin hiivin pois itse sängystä.

Niin mäkin tein. :D Ja kyllä musta tuli TAITAVA nousemaan sängystä hipihiljaa...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä oikasin tossa hiukan mutkia ja annoin nukahtaa rinnalle kun kerran nukku perhepedissä. Sit ku nukku niin hiivin pois itse sängystä.

Niin mäkin tein. :D Ja kyllä musta tuli TAITAVA nousemaan sängystä hipihiljaa...

Samaa teen minäkin. Tosin meillä vauva saattaa herätä 30min. jälkeen ja sitten saa taas syötää että nukahtaa...

Meillä samalla lailla. Tosin illan aikana joudun sit juoksemaan sen tuhat kertaa tarjoamassa uudelleen tissiä, kun tyttö havahtuu hereille n. kahden tunnin ajan ennen kuin vaipuu syvempään uneen - onko muilla tällaista ja oisko tähän vinkkejä miten saisi nopeammin syvään uneen? (Olen myös esim. pysynyt vieressä 1,5h, mutta silti sama havahtelu jatkuu.) Sori, että tulin tähän ketjuun oman kysymykseni kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Samaa teen minäkin. Tosin meillä vauva saattaa herätä 30min. jälkeen ja sitten saa taas syötää että nukahtaa...

Niin se meilläkin teki.. :/ Siis mä jopa tein jossain veiheessa sitä, että illalla, vauvan meneessä nukkumaan laitoin sen kylmästi vaunuihin nukkumaan. Siellä nukkui 1-3 tuntia, sitten otin sänkyyn ja tissille ja yleensä olin silloin jo itsekin valmis nukkumaan. Siis mä en missään nimessä sano, että näin kannattaa tai pitää tehdä, mutta meillä se toimi näin aivan hyvin. Se tyyli sopi meidän perheelle sillä hetkellä hyvin. Mutta nyt siis ikää 2v ja nukahtaa ihan itsekseen omaan sänkyynsä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä samalla lailla. Tosin illan aikana joudun sit juoksemaan sen tuhat kertaa tarjoamassa uudelleen tissiä, kun tyttö havahtuu hereille n. kahden tunnin ajan ennen kuin vaipuu syvempään uneen - onko muilla tällaista ja oisko tähän vinkkejä miten saisi nopeammin syvään uneen? (Olen myös esim. pysynyt vieressä 1,5h, mutta silti sama havahtelu jatkuu.) Sori, että tulin tähän ketjuun oman kysymykseni kanssa...

kysy pois, meillä hyvin samanlaista :D

Yhteistyössä