Vauva potkii äidin mahaa imiessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mommy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mommy"

Vieras
Tämä siis hieman omituinen asia puhua, mutta menköön. Vauva siis potkii joskus aika useinkin sätkiessään rintaruokinnassa kyljellään alamahaani ja tämä rupeaa ajoittain ärsyttämään lujaa. En haluaisi, että kukaan koskeekaan läskiin synnytyksen jälkeiseen alamahaani, yök. Edes mies ei saa alamahaani nähdä mielellään. Vauva kumminkin osuu mahaan. Eihän pikkuinen nyt tietenkään tahallaan tätä tee, mutta kumminkin. Toinen vielä ällöttävämpi on, kun vauva sitten joskus potkaiseen äitiä alapäähän samassa tilanteessa. Ahdistavaa! En teidä stressaanko liikaa tai turhaan. Välillä tungen tyynyä tai peittoa itseni ja vauvan väliin, mutta välillä se on hankalaa. Esim. vauvan oma peitto on liian kaukana ja vauvan pitää päästä sängyllä äidin peiton alle tai pikkutyyny on muualla. Tätä en kehtaisi edes muualla sanoa, kuin täällä. Muita? Vinkkejä?

Täh?
Vauva potkii paikkaa missä on viettänyt 9kuukautta ja sua ällöttää? Tai jos osuu alapäähän, mitä sitten? Se on vauva!
Äläkä nyt siihen teidän väliin mitään sullo! Äidissä kiinni oleminen on vauvalle tärkeää.

Ootko koittanut imettää istuvilteen? Siinähän vauva ei potkisi sua.

Jospa rupeaisit työstämään tota ällötystä. Siinä ei ole mitään pahaa tahi väärää että vauva on kiinni äidissä ja osuu jopa alamahaan. joo,stressaat turhaa ja liikaa. Imetä istuallaan jos noin ahistaa pienen kontakti.

Aika erikoinen ällötys kyllä. Vauva saa kuitenkin sun tisseihin koskea ja se ei sua haittaa?
Varmaan jostain alitajuisesta jutusta on kysymys, yrität sulkea sen muuttuneen vartalosi mielestäsi mutta vauva potkuillaan muistuttaa sua häpeämästäsi paikasta? Onko sinulla muuten itsetunto-ongelmia?

Mua ahdisti kans tuo silloin kun imetin. Pidin vaan jotain siinä vauvan jalkojen ja vatsani välissä, eipä sille muuta voi. Oon muutenkin yliherkkä kosketukselle, en esim. pysty pitämään kaula- tai rannekoruja ja tietynlaisia vaatteita eikä mua saa tiettyihin paikkoihin koskea ollenkaan.

Minua häiritsi tuo myös, mutta ihan sen takia, että se sattui. Varsinkin kun tuli vähän kitkaa siihen, niin oikein kunnolla hiersi. Laitoin peittoa siihen väliin. Ei sitä potkimista kauan kestänyt. Hassua kuitenkin, että sinua ällöttää vauvan kosketus.

Istuvillaan imetys ei onnistu yhtä hyvin. Vauva ei asetu ihan oikein tai sitten en vain vielä osaa. Istueltaan tissi roikkuu liian matalalla ja sitten polvet tulee liian nopeasti vastaan. Vauvan pää makaa kyynärpään alapuolella, koska jos nostan kainaloon ei tissi ylty yms. ongelmaa. Tuntuu, että vauvan pää on liian kovalla alustalla ja omaan käteenkin koskee hieman. Imetystyyny ei asetu helposti oikeaan kohtaan jne. Tisseihin kosketus ei ällötä, korkeintaan hieman hassulta joskus harvoin saattaa tuntua jos vauva hipelöi tissiä kädellä imiessään. Se ei kumminkaan häiritse. Todennäköisesti juurikin tässä on kyse ongelmasta omaa vartaloani kohtaan. En ole pätkääkään tyytyväinen nykyiseen ylipainoiseen kroppaani entisenä hoikkana ihmisenä. Itsetunto-ongelmia on myös. Hyvä huomata kumminkin, että en ole ainoa.

Syy miksi ole nyt ylipainoinen on se, että raskauden tuomat vaivat estivät liikkumisen melkein koko raskauden ja syödä oli pakko säännöllisesti sokeriarvojenkin heitellessä. Ennen olin normaalipainoinen.

Yhteistyössä