Vauva syntyy huhtikuun lopussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kristiina

Vieras
ja nyt koetan valita valmiiksi kotiutumisvaatteita.
Ulkohaalarina on hupullinen kevyttoppapuku ( ei ehkä yhtä paksu kuin ennen oli ä-pakkauksessa ) jossa töppöset "kiinteänä".
Puuvilla-myssy
Tumput

Pakkaanko "sisävaatteeksi" sitten bodyn, puolipotkarit ja potkupuvun?
Vai tuleeko sitten autossa liian kuuma?
Olisiko parempi vain body ja puolipotkarit? Tai jotkut housut vielä potkareiden päälle?

Kolmas lapsi tulossa mutta edellisestä synnytyksestä jo aikaa ja aiemmat ovat talvilapsia joten tuntuu että olen ihan hukassa tämän vaate asian kanssa.

Ja ainakin hyvissä ajoin ;)

Meidän poika on syntynyt huhtikuun lopussa ja vapuksi päästiin kotiin. Oli KYLMÄ! Lunta satoi, ja autokin ehti olla tunnin verran sairaalan pihalla ennenkuin päästiin lähtemään. Body ja potkarit kuulostaa ihan hyvältä, muista lämmin myssy! Ja varaa vielä joku pieni peitto autoon jos sattuu olemaan tosi kylmä niinkuin silloin vuonna 2005 :heart:

Läikähtipä lämpimästi sisällä. :heart:
Meillä ollaan samassa tilanteessa, mutta vasta syyskuun alussa. Tuli itsellekin mieleen, että mitä sitä sitten pukee sille, joka syntyy syksyllä.
Mulla tosin on kokemusta, kun kaksi aiempaakin olen syyskuulle tehnyt...

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Meidän poika on syntynyt huhtikuun lopussa ja vapuksi päästiin kotiin. Oli KYLMÄ! Lunta satoi, ja autokin ehti olla tunnin verran sairaalan pihalla ennenkuin päästiin lähtemään. Body ja potkarit kuulostaa ihan hyvältä, muista lämmin myssy! Ja varaa vielä joku pieni peitto autoon jos sattuu olemaan tosi kylmä niinkuin silloin vuonna 2005 :heart:

Olin ajatellut että tuo puuvillamyssy riittäisi kun haalarissa on topattu huppu? Vai pitäiskö vielä lähteä kaupoilta etsimään paksumpaa hattua?
Peitto meillä onkin tuossa valmiina.
Automatka on aika pitkä, sairaalasta kotiin n. 75km.

Vauvan vaatteet on pikkiriikkisiä että parempi olla varalta enemmän vaihtoehtoja (tarkoitan sisävaatteita). ei ne kassissa pahemmin paina. Toi irtopeitto on hyvä, sen voi tarvittaessa heittää kaukalon päälle.

Mä olin aatellu body, potkarit ja sit päälle turvelo fleece-pussukan ja pipon. Kai noi riittää? ja sit vielä tietty lapaset.. Pitää kyllä ottaa se lisäpeitto kun on meilläkin toi 75km kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Olin ajatellut että tuo puuvillamyssy riittäisi kun haalarissa on topattu huppu? Vai pitäiskö vielä lähteä kaupoilta etsimään paksumpaa hattua?

Vaikka sun hankkima puku olis kuinka pieni niin huppu varmasti on aika iso vauvan päähän, eli mieti jääkö se liian etäälle korvilta jne, eli lämmittääkö tarpeeksi. Ota vaikka äitiyspakkauksen pipo tai kypärämyssy mukaan varalta, laitat myssyn päälle sitten lisäksi jos tarvitsee. Mä muistan että kun oli vain se Ruskovillan silkkimyssy päässä niin vedin koko matkan sitä äp:n kevyttoppapuvun hupun reunoja lähemmäs vauvan päätä..

Alkuperäinen kirjoittaja Wandii:
Meillä ollaan samassa tilanteessa, mutta vasta syyskuun alussa. Tuli itsellekin mieleen, että mitä sitä sitten pukee sille, joka syntyy syksyllä.

Sinulla tarkat ajoitukset :) Noinhan se kannattaisikin tehdä niin ei tarvitisi tälläisillä päätänsä vaivata ;) :heart:

On niitä aina yhtä ihana viikata niitä vaatteita ja miettiä mitä päälle pikkuiselle laittaisi :)
Vaatteet pesin ja silitin jo aiemmin mutta tänään sitten raahasin hoitopöydän paikoilleen ja viikkailin vaatteita laatikoihin. Samalla ajattelin jättää pois laatikoista ne vaatteet jotka sairaalasta kotiin tullessa vauvalle puen päälle :)
Mutta enpä ilman palstan apua osannutkaan valita vaan piti istahtaa tauolle ja kysellä kokemuksia :D

Ala nyt hyva nainen viela naita mieti! Katsot sitten huhtikuussa minkalainen ilma on, saahan voi vaihdella vaikka kuinka. Body, puolipotkarit ja hattu paalle, loput sitten saan mukaan.

Meillä lapset syntyneet maaliskuun viimenen ja huhtikuun lopussa.
Kaksoset syntyvät kesällä:)

Vähän saman tyylinen puku ku äpakkauksessa(ei se toppatoppa )
body,sukkahousut/tai puolipotkarit,potkuhousut/tai housut ja paita.sukat.
kypärämyssy+ ohkanen pipo.

Kaiken kruunasi pieni huopa.

Vaikka sun hankkima puku olis kuinka pieni niin huppu varmasti on aika iso vauvan päähän, eli mieti jääkö se liian etäälle korvilta jne, eli lämmittääkö tarpeeksi. Ota vaikka äitiyspakkauksen pipo tai kypärämyssy mukaan varalta, laitat myssyn päälle sitten lisäksi jos tarvitsee. Mä muistan että kun oli vain se Ruskovillan silkkimyssy päässä niin vedin koko matkan sitä äp:n kevyttoppapuvun hupun reunoja lähemmäs vauvan päätä..

Nyt ei äitiyspakkausta otettukaan mutta aikaisemmista pakkauksista on pipo kyllä tallessa :) Pakkaan senkin sitten varuiksi mukaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Wandii:

Sinulla tarkat ajoitukset :) Noinhan se kannattaisikin tehdä niin ei tarvitisi tälläisillä päätänsä vaivata ;) :heart:

On niitä aina yhtä ihana viikata niitä vaatteita ja miettiä mitä päälle pikkuiselle laittaisi :)
Vaatteet pesin ja silitin jo aiemmin mutta tänään sitten raahasin hoitopöydän paikoilleen ja viikkailin vaatteita laatikoihin. Samalla ajattelin jättää pois laatikoista ne vaatteet jotka sairaalasta kotiin tullessa vauvalle puen päälle :)
Mutta enpä ilman palstan apua osannutkaan valita vaan piti istahtaa tauolle ja kysellä kokemuksia :D

Mun ystävä tosin epäili, että meillä on käytössä Seksiä kerran vuodessa-ehkäisy. Joskus tulee lapsi, toisinaan taas ei... :laugh:
Nämä kaks aiempaa on tosiaan syntyneet päivän erolla toisiinsa ja siihen samaan se pukkaa kolmattakin. :)

Yhteistyössä