vauva talossa+vieraiden käsienpesu pakko - mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta käsihygieniasta huolehtiminen on ihan itsestäänselvää etenkin vauvaperheissä, mutta myös muissa kyläpaikoissa. Mä olen yleensä tosi huono sanomaan ihmisille mistään, mutta kun tyttö oli vielä pieni, niin jopa minäkin sain suuni auki :D .

Mulla / meillä nyt on sellainen tapa muutenkin et käsiä pestään kun tullaan kotiin/tai kylään oli talossa sitten vauvaa tai ei.
Muistutan käsien pesusta silloin kun talossa on vauva.Ei ehkä tarvitsisi.
Senkin vuoksi saatan muistuttaa että ne ketkä eivät oel pesseet räpylöitään,tekisivät niin.

Pyydettiin ensimmäisen vuoden ajan, nyt monet tekevät sen automaattisesti. Eivät toki kaikki, ja joillekin on vaikeampi asiasta sanoa kuin toisille. Itse toimin niin (jo ennen lasta) että kun tulen kotiin tai kyläpaikkaan niin heti käsienpesulle, samoin toimii mieheni. On vaikea käsittää mikseivät muut toimi samoin...

Eiks tuo käsienpesu oo ihan itsestäänselvyys, jos mennään taloon, jossa on pieni vauva?? Pitäis ainakin olla. Aika tolloja, jotka ei tiedä. Jos ei joku pese, on ihan sopivaa pyytää pesemään kädet eikä siitä pitäisi kenenkään loukkaantua.

Yhteistyössä