Vauva tekee hampaita. Syö huonosti, yösyöminen alkaa uudelleen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hillevii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Panadolia kipuun ja lisäksi apteekista saatavaa viilentävää geeliä. Maitoakin antaisin jos tarve, en ymmärrä ajatusta että vauvan pitäisi nukkua yönsä heräämättä syömään. Nukkuisitko itse nälkäisenä?

Yllä tullut jo hyviä neuvoja :)

Omani lisään vielä listaan; tarjoa kaikki ruoka kylmänä. Usein se lämmin ruoka jotenkin ärsyttää niitä ikeniä lisää. Kylmä taas helpottaa oloa.

Päivällä kun soseita syöttää alkaa kovasti itkeä ja syöminen siis lopetettava. Olen antanut panadolia välillä yöksi, mutta ei kai sitäkään voi yhtenään antaa!?

Päivällä kun soseita syöttää alkaa kovasti itkeä ja syöminen siis lopetettava. Olen antanut panadolia välillä yöksi, mutta ei kai sitäkään voi yhtenään antaa!?

Kyllä sä voit sitä panadolia yöksi antaa. Kysy vielä vaikka neuvolasta, mutta sitä sieltäkin suunnalta suositellaan.
Ei ole tarkoitus vauvaa kivuissa pitää..
Ja annathan sitä nestemäistä etkä suppoja!?

Kannattaa antaa hedelmäsoseet jääkaappikylmänä ja lisäksi tarjota sitten sormiruokaa, vaikka leipää, makaroonia tms mistä nyt tykkää. Kova ruisleipä on ikenille nannaa.
Yöllä voi koittaa tietysti tarjota vettä mukista mutta se imetys on yks vaihtoehto kyllä myös kun vauva on noin pieni. Meilläkin kuopuksen kanssa lopetin viime kesänä imetyksen kun oli n 7kk mutta sitten tuli ne kovat helteet ja vauva sairasteli samalla niin pakkohan se oli aloittaa uudelleen että varmistui riittävä nesteendaanti.

-Apteekista Gum Gengigel-geeliä
-Panadolia, kokeile 3 päivän ajan antaa tasaisesti 8 tunnin välein lapsen painon mukainen annos
-viileitä ruokia, jos lämmin ruoka ei maistu - esim. Hipp-merkillä on kaurapohjaisia välipaloja, parempi syödä sellainen ''kunnon ruoaksi'' kuin olla syömättä kivun vuoksi ja olla sitten nälkäinen

Toki yöllä voi alkaa taas imettää, mutta pulloa en enää antaisi, paitsi tietysti vesipullon.

Yhteistyössä